Poděkování // Předmluva // Úvod k jednání se zájemcem o službu 9 // 1 Legislativní ukotvení - právní předpisy a související normy s tématem 11 // 2 Vztah jednání se zájemcem o službu k ostatním standardům kvality sociálních služeb 13 // 2.1 Procedurální standardy 14 // 2.2 Personální standardy 24 // 2.3 Provozní standardy 25 // 3 Jednotlivé fáze jednání se zájemcem o službu 27 // 3.1 Fáze č. 1 29 // 3.2 Fáze č. 2 43 // 3.3 Fáze č. 3 45 // 3.4 Fáze č. 4 48 // 3.5 Fáze č. 5 49 // 4 Sociální šetření jako stěžejní fáze jednání se zájemcem (včetně zjišťování potřeb zájemce o službu) 55 // 4.1 Co je sociální šetření 55 // 4.2 Proč provádíme sociální šetření 57 // 4.3 Kdo provádí sociální šetření 58 // 4.4 Kdy provádíme sociální šetření 59 // 4.5 Jak provádíme sociální šetření 61 // 4.5.1 Způsob inspirovaný životními potřebami hodnocenými u příspěvku na péči 67 // 4.5.2 Způsob inspirovaný základními činnostmi dle zákona o sociálních službách 75 // 4.5.3 Způsob inspirovaný Maslowovou hierarchií potřeb 78 // 4.5.4 Jaké informace předáváme zájemci // o službu při sociálním šetření 91 // 4.5.5 Práva a povinnosti při sociálním šetření 93 // 5 Vnitřní předpisy poskytovatele sociálních služeb a ne/soulad s praxí 96 // 6 Jednání se zájemcem o službu jako podklad pro smlouvu o poskytnutí sociální služby a individuální plánování 100 // 6.1 Specifické prvky v komunikaci a zastupování 104 // 6.1.1 Specifické prvky v komunikaci 104 // 6.1.2 Zastupování 106 // Závěr 113 // Literatura 115 // Rejstřík 119