Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12) Půjčeno:95x 
BK
Vyd. 1.
Praha : Portál, 2013
223 s. ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-262-0497-8 (brož.)
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
000248090
Summary 9 // Předmluva 11 // 1 Speciální pedagogika 13 // 1.1 Speciální pedagogika v historických souvislostech 13 // 1.2 Vývoj oboru - od léčebné pedagogiky k pedagogice speciální 14 // 1.3 Nové náhledy a postupy v obraze doby 18 // 2 Školní poradenské pracoviště 23 // 2.1 Školní poradenské pracoviště jako součást podpůrných poradenských služeb ve školství 23 // 2.2 Modely poradenských služeb v našich školách 25 // 2.3 Specifika odborných činností poradenských odborníků v prostředí školy 25 // 2.4 Fungování školního poradenského pracoviště 26 // 3 Modely zapojení speciálních pedagogu v našich školách 29 // 3.1 Školní speciální pedagog jako jeden z členů školního poradenského pracoviště 30 // 3.2 Školní speciální pedagog v projektových úkolech 31 // 3.3 Terapeutický, nebo preventivně intervenční model péče? 31 // 4 Profese školního speciálního pedagoga 33 // 4.1 Posuny v pojetí služeb od diagnóz k podpoře pro všechny 33 // 4.2 Pregraduální vzdělání školního speciálního pedagoga 36 // 4.3 Profesní vývoj školního speciálního pedagoga 38 // 4.3.1 Dosavadní profesní zkušenosti školního speciálního pedagoga 39 // 4.3.2 Potřeby školy jako činitel profesního vývoje speciálního pedagoga 40 // 4.3.3 Další vzdělávání, profesní sdílení a supervize 41 // 4.3.4 Osobnost školního speciálního pedagoga 44 // 4.4 Profesní sebeobraz, výhody a nevýhody profese 51 // 5 Školní speciální pedagog ve vztahové síti školy 53 // 5.1 Rámec školy 53 // 5.1.1 Očekávání školy vůči školnímu speciálnímu pedagogovi 53 // Školní speciální pedagog jako módní prvek Škol 54 // Odmítání školních speciálních pedagogů 54 // Naivní představy o působení školního speciálního pedagoga 55 // Reálný přístup k profesi školního speciálního pedagoga 56 //
5.1.2 Přínos školního speciálního pedagoga pro školu 57 // Přínos pro ředitele a vedení školy 57 // Přínos pro pedagogický sbor 5g // Integrační týmy 59 // 5.2 Rámec učitelů // 5.2.1 Očekávání speciálního pedagoga vůči sobě (co mohu nabídnout) 59 // 5.2.2 Očekávání pedagogů vůči školnímu speciálnímu pedagogovi 60 // 5.2.3 Nároky školního speciálního pedagoga na učitele (hodnocení učitelů) 61 // 5.2.4 Kolega, nebo odborník? 61 // 5.2.5 Možnosti podpory učitelů 62 // 5.2.6 Úskalí dvojrolí 62 // 5.3 Rámec žáků // 5.3.1 Vztah školní speciální pedagog-žák v systému školy 63 // 5.3.2 Faktory ovlivňující kontakt školní speciální pedagog-žák 63 // 5.3.3 Kontakt se žákem a jeho hranice 64 // 5.3.4 První kontakt mezi školním speciálním pedagogem a žákem 66 // 5.4 Rámec rodiny, spolupráce s rodiči 70 // 5.4.1 Rodičovská očekávání, vztah ke školnímu speciálnímu pedagogovi 71 // 5.4.2 Faktory ovlivňující spolupráci s rodiči 72 // Vztah mezi školou a rodiči 72 // Komunikace mezi školním speciálním pedagogem a rodiči 73 // Osobnostní a profesní nastavení školního speciálního pedagoga 75 // Pociťování potřeby rodičů spolupracovat se školním speciálním pedagogem 75 // 5.4.3 Formy kontaktování školního speciálního pedagoga rodiči 77 // 5.4.4 Hranice při kontaktech s rodiči 78 // Hranice při objednávání 79 // Časové hranice 80 // Hranice vztahu profesionál-klient 82 // Hranice profesních dovedností a kompetencí 83 // Důvěrnost vztahu, přístup k informacím 84 // 5.4.5 Umění rozhovoru s rodiči 85 // Zásady a cíle rozhovoru 85 // 5.4.6 Obsahy spolupráce mezi školním speciálním pedagogem a rodinou 86 // 6 Školní speciální pedagog ve vztahové síti mimo školu 89 // 6.1 Vztahová síť mimo školu //
6.2 Školská poradenská zařízení // 6.2.1 Spolupráce s PPP 91 // 6.2.2 Spolupráce s SPC 93 // 6.3 Spolupráce se střediskem výchovné péče 94 // 6.4 Spolupráce na úrovni místní správy a statní správy 95 // 6.5 Spolupráce se zdravotnickými institucemi 97 // 6.6 Spolupráce s neziskovými organizacemi 98 // 7 Odborné činnosti školního speciálního pedagoga ve prospěch žáků a skupin žáků 101 // 7.1 Specifický model péče o žáky podle zakázek v prostředí školy 101 // 7.2 Charakter činností školního speciálního pedagoga 103 // 7.2.1 Preventivní aktivity 103 // 7.2.2 Depistážní a diagnostické činnosti 105 // 7.2.3 Intervenční a terapeutické činnosti 107 // 7.2.4 Vzdělávání a metodická podpora 108 // 7.2.5 Evidence 109 // 7.3 Formy práce školního speciálního pedagoga 109 // 7.3.1 Skupinové formy práce 109 // 7.3.2 Individuální formy práce 111 // 7.3.3 Formy práce zapojující rodinu 112 // 7.3.4 „Minitřídy“, třídy s intenzivní péčí a „skupinky" 113 // 7.4 Skupiny žáku, které potřebují podporu 114 // 7.4.1 Systém a obsahy práce se žáky se SVP 115 // Žáci se zdravotním postižením 115 // Žáci se zdravotním znevýhodněním 118 // Žáci se sociálním znevýhodněním 119 // 7.4.2 Práce se žáky ohroženými vznikem SVP 120 // 7.4.3 Žák s problémy v chování či prožívání 122 // Žák s problémem, poruchou či diagnózou? 122 // Možnosti diagnostiky obtíží v chování a prožívání ve škole 125 // Intervence ve prospěch žáků s obtížemi v chování a prožívání 128 // 7.5 Metody práce s ohledem na problémové okruhy i věkové charakteristiky žáků 137 // 7.5.1 Okruh problémů v období zahájení školní docházky (přípravný ročník, začátek 1. a 2. ročníku) 138 // // 7.5.2 Problémy v období osvojování si základních školních dovedností (1. a 2. ročník) 142 //
7.5.3 Okruh problémů v období mladšího školního věku (3.-5. ročník) 148 // 7.5.4 Problematika přechodu na 2. stupeň ZŠ 152 // 7.5.5 Kariérové poradenství pro žáky se SVP 153 // 7.5.6 Krizová intervence 154 // 7.5.7 Problematika studia na SŠ 155 // 8 Odborné činnosti školního speciálního pedagoga ve prospéch učitelů 159 // 8.1 Metodická pomoc pro vzdělávání běžných žáků či žáků s dílčími (přechodnými) vzdělávacími obtížemi 159 // 8.2 Metodická pomoc pro zajištění vzdělávání žáků se SVP 163 // 8.3 Metodická pomoc při řešení výchovných obtíží žáků 168 // 8.4 Metodická pomoc učitelům v kariérovém poradenství 168 // 8.5 Metodická pomoc učitelům při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí 169 // 8.5.1 Žáci ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí 170 // 8.5.2 Žáci z odlišného jazykového prostředí 172 // 8.6 Metodická pomoc pro asistenty pedagogů 175 // 8.7 Pomoc při vzdělávání učitelů v oblasti SVP a jejich odborném růstu 178 // 9 Dokumentační činnost školního speciálního pedagoga 181 // 9.1 Práce s žákem / skupinou žáků 183 // 9.2 Interakce s rodiči 184 // 9.3 Koordinace, řízení a organizace činnosti ŠPP 185 // 9.4 Interakce s pedagogy 185 // 9.5 Spolupráce s institucemi 187 // 10 Etické aspekty profese školního speciálního pedagoga 189 // 10.1 Etické kodexy v pomáhajících profesích 190 // 10.1.1 Obecná ustanovení 191 // 10.1.2 Profesionální normy 191 // 10.1.3 Výkon profese (profesionální praxe) 194 // 10.1.4 Etika výzkumu 197 // 10.2 Další etické souvislosti pro práci ve školách 198 // 10.2.1 Aspekt náboženství a etiky 198 // 10.2.2 Vztah speciálního pedagoga k sobě samému 199 // 10.3 Etika na „hraně” 204 // Použitá a doplňující literatura 207 // Legislativa 215 // Použité zkratky 219 // Rejstřík 219
(OCoLC)864848000
cnb002484040

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC