Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
1 (hodnocen1 x )
(2.2) Půjčeno:11x 
BK
Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2013
200 s. : il. ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-7464-405-4 (brož.)
Na obálce nad názvem: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Obsahuje bibliografii na s. 165-179, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické a německé resumé
000249581
Obsah 3 // Úvodem 5 // Poděkování 9 // 1 Pojetí interkulturního vzdělávání v českém vzdělávacím systému 11 // 1.1 Postavení průřezových témat v kurikulu pro základní a střední školy 11 // 1.2 Interkulturní vzdělávání a multikulturní výchova 13 // 1.3 Doporučené očekávané výstupy pro průřezové téma Multikulturní // výchova 15 // 1.4 Stereotypy a předsudky v transkulturním pojetí interkulturního vzdělávání 20 // 2 Výchova k evropanství a její didaktické perspektivy 25 // 2.1 Evropská dimenze ve vzdělávání a její cíle 25 // 2.2 Evropanství a přístupyk jeho uchopení v kontextu edukace 26 // 2.3 Evropská dimenze v českém kurikulu pro základní a střední školy 28 // 2.4 Výzkumy evropanství realizované v českém prostředí 33 // 2.5 Z některých zahraničních výzkumů evropanství a interetnických postojů 38 // 3 Vědomí evropanství u české studující mládeže po vstupu // do Evropské unie 41 // 3.1 Předmět a cíle výzkumu 41 // 3.2 Popis zkoumaného souboru 42 // 3.3 Metody sběru a zpracování dat 43 // 3.4 Výsledky výzkumu 44 // 3.4.1 Postoje k vlivům světového, evropského a českého prostoru 44 // 3.4.2 Sympatie k evropským národům 48 // 3.4.3 Rekonstrukce heterostereotypů evropských národů 52 // 3.4.4 Rekonstrukce českého autostereotypu a heterostereotypů ostatních // evropských národů 55 // 3.4.5 Postoje k okolním zemím 69 // 3.4.6 Vztah k menšinám žijícími v ČR 72 // 3.4.7 Postoje k integraci 75 // 3.4.8 Pojetí evropanství a vztah k Evropské unii 78 // 3.4.9 Faktory ovlivňující formování názorů a postojů respondentů 84 //
3.5 Vědomosti žáků a studentů o integračních procesech a EU 86 // 3.6 Závěrečné shrnutí výzkumu 94 // 4 Historické vědomí a aspekty multikulturality ve vztahu ke školní výuce 97 // 4.1 Cíle výzkumu 97 // 4.2 Obsahová koncepce výzkumu 99 // 4.3 Výzkumný design 102 // 4.4 Výsledky výzkumu 105 // 4.4.1 Preference z hlediska geografické perspektivy dějin 105 // 4.4.2 Hodnocení českých historických osobností a osobností z dějin // menšin žijících na území České republiky 107 // 4.4.3 Preferované formy přiblížení historie a kultury národnostních // menšin 110 // 4.4.4 Hodnocení osobních zkušeností z interkulturního kontaktu s příslušníky národnostních menšin žijících na území České republiky 112 // 4.4.5 Prostor pro regionální a interkulturní témata ve výuce dějepisu 118 // 4.4.6 Akcent na multiperspektivní výklad vybraných historických událostí ve výuce dějepisu 129 // 4.5 Závěrečné shrnutí výzkumu 136 // 5 Doporučení pro optimalizaci výuky na základních a středních školách 139 // Summary 143 // Zusammenfassung 153 // Literatura 165 // Seznam schémat, tabulek a grafů 181 // Index osob 185 // Věcný a místní rejstřík 189 // Příloha 193

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC