Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(12.5) Půjčeno:25x 
BK
Příručka
Vyd. 1.
Praha : Knižní klub, 2014
352 s. : il. (některé barev.), portréty ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-242-4316-0 (váz.)
Universum
angličtina
Terminologický slovník
Obsahuje rejstřík
001401704
10 UVOĎ // FILOZOFICKÉ // KOŘENY // PSYCHOLOGIE VE STAVU ZRODU // 18 Čtyři temperamenty osobnosti // Galénos // 20 V tomto stroji je myslící duše René Descartes // 38 Význam slova „vědomí“ známe, pokud nás někdo nepožádá, abychom je definovali // William James // 46 // Adolescence je novým zrozením // G. Stanley Hall // 24 hodin poté, co se něčemu naučíme, dvě třetiny z toho zapomeneme // Hermann Ebbinghaus // 22 Dormez! // Abbé Faria // 24 Pojmy se stávají silou, jestliže si vzájemně odporuji // Johann Friedrich Herbart // 26 Být oním já, jímž opravdu jsme // Soren Kierkegaard // 28 Osobnost je utvářena přírodou a výchovou // Francis Galton // 30 Zákony hysterie jsou univerzálni // Jean-Martin Charcot // 31 Příznačná destrukce vnitřních spojů psýché // Emil Kraepelin // 32 Počátky duševního života se datují od počátku života // Wilhelm Wundt // 50 Inteligence jednotlivce není fixní kvantita // Alfred Binet // 54 Nevědomí vidi muže za záclonou // Pierre Janet // BEHAVIORISMUS // REAGUJEME NA SVÉ OKOLÍ // 60 Pohled na chutnou // potravu vyvolává v ústech hladového člověka sliněni // Ivan P Pavlov // 62 Neužitečné akty jsou vymazány Edward Thorndike // 66 Kdokoli, bez ohledu na svou přirozenost, může být vychován tak, že bude čímkoli John B. Watson // 72 To velké, Bohem dané bludiště, jimž je náš lidský svět Edward Tolman // 74 Jakmile krysa navštívila náš pytel zrní, můžeme
počítat s tím, že se vrátí // Edwin Guthrie // 75 Nic neni přirozenější, než že kočka „miluje" krysu // Zing-Yang Kuo // 76 Učení zkrátka neni možné // Karl Lashley // 77 Vtišténi nemůže být zapomenuto Konrad Lorenz // 78 Chováni je formováno pozitivním a negativním posilováním B. F Skinner // 86 Přestaňte si představovat scénu a uvolněte se // Joseph Wolpe // PSYCHOTERAPIE // CHOVANÍ JE URGOVÁNO NEVĚDOMÍM // 92 Nevědomí je pravou psychickou realitou // Sigmund Freud // 100 Neurotik s sebou neustále nese pocit méněcennosti // Alfred Adler // 102 Kolektivní nevědomí tvoří archetypy // Carl Jung // 108 Zápas mezi instinktem života a smrti přetrvává po celý život // Melanie Kleinová // 110 Tyranie „měl bych" // Karen Horneyová // 111 Superego je vidět, když nepřátelsky konfrontuje ego // Anna Freudová // 112 Pravdu lépe snášíme, jediné když ji sami odhalíme Fritz Peris // 118 Je skandálně // nedostatečné poskytnout cizímu dítěti lásku a domov // Donald Winnicott // 122 Nevědomí je řečí toho Druhého v nás // Jacques Lacan // 124 Úkolem člověka je, aby zrodil sám sebe // Erich Fromm // 130 Dobrý život je proces, ne stav byti // Carl Rogers // 138 Čim člověk může být, tím musí být // Abraham Mas low // 140 Utrpení přestává být utrpením ve chvíli, kdy najde svůj smysl // Viktor Frankl // 141 Bezbolestně se člověk člověkem nestane // Rollo May // 142 Racionální názory
vytvářejí zdravé emoční důsledky // Albert Ellis // 146 Rodina je „továrna", kde se vyrábějí lidé // Virginia Satirová // 148 Zapni se. nalaď se, vypadni // Timothy Leary // 149 Vhled může způsobit slepotu // Paul Waizlawick // 150 Šílenství nemusí být jen konec života, může být začátkem nového // R. D. Laing // 152 Náš osud neurčuje minulost Boris Cyrulnik // 154 Jenom hodní lidé mají deprese // Dorothy Roweová // 155 Otcové podléhají pravidlu mlčení // Guy Corneau // KOGNITIVNÍ // PSYCHOLOGIE // MOZEK JAKO DATOVÝ PROCESOR // 160 Instinkt jako dynamický vzorec Wolfgang Köhler // 162 Vyrušení při úkolu výrazně zvyšuje pravděpodobnost, // že si ho zapamatujeme // Bluma Zeigarniková // 163 Když dítě slyší kroky, aktivuje se shluk neuronů // Donald Hebb // 164 Poznání je proces, ne produkt // Jerome Bruner // 166 Člověka s přesvědčením lze změnit jen téžko // Leon Festinger // 168 Magické číslo sedm plus nebo minus dva // George Armitage Miller // 174 Na povrchu je toho víc, než oči vidi // Aaron Beck // 178 V každém okamžiku dokážeme vnímat pouze jeden hlas // Donald Broadbent // 186 Šíp času se ohýbá do smyčky // Endel TUving // 192 Vnímání je zvenčí // řízená halucinace Roger // N. Shepard // 193 Neustále pátráme // po kauzálních spojeních // Daniel Kahneman // 194 Události a emoce se ukládají do paměti společně Gordon H Bower // 196 Emoce jsou jako splašený // kůň
Paul Ekman // 198 Extáze je krokem do alternativní reality // Mihály Csíkszentmihályi // 200 Šťastní lidé jsou vysoce společenští // Martin Sehgman // 202 To, čemu věříme s plným přesvědčením, nemusí být nutně pravda // Elizabeth Loftusová // 208 Sedm hříchů paměti // Daniel Schacter // 210 Člověk není totéž co jeho myšlenky // Jon Kabat-Zinn // 211 Existují obavy, že biologie zpochybní vše, co považujeme za svaté // Steven Pinker // 212 Rituály kompulzivniho chováni jsou pokusem, jak ovládnout nutkavé myšlenky Paul Salkovskis // SOCIÁLNÍ // PSYCHOLOGIE // ŽIJEME VE SVĚTĚ SPOLU S DALŠÍMI LIDMI // 218 Člověk nemůže porozumět systému, dokud se ho nepokusí změnit // Kurt Lewin // 224 Jak silné je tíhnutí ? sociální konformitě? // Solomon Asch // 228 Život je jako divadelní představení // Erving Goffman // 230 Cím častěji člověk něco vidí, tím víc se mu to líbí // Robert Zajonc // 236 Kdo má rád schopné ženy? // Janci Taylor Spenceová // 237 Bleskové vzpomínky produkují události s vysokým emocionálním nábojem // Roger Brown // 238 Cílem není posouvat hranice vědomostí, ale být v centru vědéní Serge Moscovici // 240 Od přírody jsme sociální tvorové // William Glasser // 242 Věříme, že lidé dostanou, co si zaslouží // Melvin Lerner // 244 Lidé, kteří dělají šílené věci, nemusí být nutně šílenci // Elliot Aronson // 246 Lidé dělají to, co se jim řekne
Stanley Milgram // 254 Co se stane, když slušné lidi postavíme do špatné situace? // Philip Zimbardo // 256 Trauma je třeba // chápat jako vztah mezi jednotlivcem a společnosti // Ignacio Martín-Baró // VÝVOJOVÁ // PSYCHOLOGIE // OD KOJENCE PO DOSPĚLÉHO // 262 Cílem vzdělávání je vytvářet lidi schopné dělat nové věci // Jean Piaget // 270 Základní kognitivní procesy, hluboko zakořeněné struktury, jsou vskutku univerzální // Pierre Dasen // 271 Za dítě není zodpovědný žádný konkrétní rodič // Bruno Bettelheim // 272 Vše, co roste, má svůj // plán Erik Erikson // 274 Rané citové vazby jsou nedílnou součásti lidské přirozenosti John Bowlby // 278 Konejšivý tělesný kontakt je nesmírné důležitý // Harry Harlow // 279 Připravujeme děti na život, o jehož průběhu nevíme zhola nic // Francoise Doltová // 280 Citlivá matka vytváří bezpečnou vazbu // Mary Ainsworthová // 282 Kdo učí děti nenávidět lidi // jiné rasy a obávat se jich? // Kenneth Clark // 284 Dívky dostávají lepší známky než chlapci // Eleanor E. Maccobyová // 286 Většinu lidského chování se člověk učí nápodobou // Albert Bandura // 292 Morálka se vyvíjí v šesti stadiích // Lawrence Kohlberg // 294 Rečový orgán roste jako kterýkoliv jiný tělesný orgán // Noam Chomsky // 298 Autismus je extrémní // formou mužského mozku // Simon Baron-Cohen // PSYCHOLOGIE // OSOBNOSTI // OSOBNOST ? INTELIGENCE // 304 Vyjmenujte
co nejvíce možných způsobů použiti párátka, které vás napadnou // J. P. Guilford // 306 Měl Robinson Crusoe osobnostní rysy před příchodem Pátka? // Gordon Allport // 314 Obecná inteligence se skládá z fluidní a krystalické inteligence // Raymond Calteli // 316 Mezi šílenstvím a genialitou existuje spojitost Hans J. Eysenck // 322 Hnací silou výkonu jsou tři hlavni motivace // David C. McClelland // 324 Emoce je v zásadě nevědomý proces // Nico FnJda // 326 Chováni bez podnětů z okolního prostředí by bylo absurdně chaotické // Walter Mischel // 328 V psychiatrických // léčebnách nejsme schopni rozeznat duševně zdravé od duševně chorých // David Rosehan // 330 Tři tváře Evy // Thigpen
(OCoLC)879564390
cnb002540699

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC