Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 27.02.2021. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2) Půjčeno:2x 
BK
Biografie
Třetí vydání
Praha : Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2015
381 stran : ilustrace, 1 portrét, noty ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7331-349-4 (brožováno)
Obsahuje rejstřík
České a anglické resumé
001419555
1. PSYCHOFYZIOLOG1CKÉ PŘEDPOKLADY HOUSLOVÉ HRY 9 // L Zkoumání daností. „Přijímací zkouška“ 10 // 2. Základní úkol: Rozvíjení aktivního sebeposlechu 11 // 3. Centrum senzomotoriky 12 // 4. Pét epizod z činnosti pohybového centra 13 // II. MANUÁLNÍ PŘEDPOKLADY HOUSLOVÉ HRY 15 // 1. Stavy svalstva. Definice uvolněnosti /15 // 2. Kineziologické zákony 17 // a) Fixační zákon 17 b) „Dostredivý11 zákon 19 c) Akcelerační zákon 20 // d) „Zestručňovací“ zákon 21 Význam kineziologických zákonů /24 // 3. Rozměry a další vlastnosti rukou // III. VÝVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ DÍTĚTE. // PŘEKONÁVÁNÍ VLIVŮ VROZENÝCH POHYBOVÝCH INSTINKTŮ. VÉK ZAČÁTEČNÍKA 28 // 1. Úchopový instinkt 29 // 2. Nedostatečná lokalizace impulzů. Nedostatek koordinačních spojení 31 // 3. Vyvážení tíže rukou v prostoru. Navození stavu pasivity 32 // 4. Vék začátečníka 33 // IV. PROSTŘEDKY VYUČOVÁNÍ A OSVOJOVÁNÍ HOUSLOVÉ HRY 35 // V. VÝBĚR, ADJUSTACE A BĚŽNÁ ÚDRŽBA NÁSTROJE 40 // Formát nástroje 40 // 1. Výběr nástroje. Tónové zkoušky a kritéria 41 // 2. Akustické úpravy nástroje 43 // 3. Další kritéria výběru nástroje. Menzura 45 // 4. Výběr smyčce 45 // 5. Možnosti úpravy smyčce 47 // 6. Vlastnosti žíní 47 // 7. Poruchy napínacího mechanizmu smyčce a jejich odstranění 48 // 8. Adjustace houslí. Výška strun nad hmatníkem. Uzpůsobení kobylky 49 // 9. Hmatník a malý pražec 51 // 10. Poruchy v akustické funkci nástroje 52 // 11. Struník a dolaďovače 53 // 6 // JINDŘICH PAZDERA: VYBRANĚ KAPITOLY Z METODIKY HOUSLOVĚ HRY // 12. Péče o ostrunéní 54 // 13. Průběžná kontrola stavu žákova nástroje 54 // 14. Péče o nástroj 55 // VI. DRŽENÍ NÁSTROJE A POSTOJ Pftl HŘE 57 // 1. Klasifikace držení nástroje 57 // 2. Vývoj držení nástroje 58 //
3. Koncepty držení nástroje 59 // a) Dvoubodové stálé držení 59 b) Dvoubodové proměnlivé drženi 60 // 4. Podbradek 61 // 5. Další pomůcky ? držení nástroje 64 // 6. Směrování nástroje 66 // 7. Práce se začátečníkem 67 // 8. Postoj při hře /70 // 9. Další mimoherní projevy 77 // VII. DRŽENÍ SMYČCE. ZÁKLADY TVORBY TÓNU 79 // 1. Držení smyčce 83 // 2. Kineziologická charakteristika držení smyčce 85 // 3. Pocitová charakteristika držení smyčce 89 // 4. Vedení smyčce 90 // 5. Práce se začátečníkem. Vkládání smyčce 94 // 6. Počátky vedení smyčce a tvorby tónu 101 // VIII. ZÁKLADNÍ SMĚROVÁNÍ LEVÉ RUKY KE HŘE 106 // 1. Dvě komponenty nasměrování levé paže ? nástroji 108 // 2. Kladení prstů 109 // 3. Kultura kladení a artikulace prstů na strunách 116 // 4. Práce se začátečníkem 129 // 5. Časová organizace práce se začátečníkem 133 // IX. KOORDINACE ČINNOSTI RUKOU. ROZVOJ NÁSTROJOVÉ ZRUČNOSTI. ZÁKLADNÍ PSYCHOTECHNICKÉ IDEJE 135 // 1. Hráčský pocit a gravitace („Při hře na housle směruje vše dolů“) 135 // 2. Souběžnost základních funkcí obou paží 136 // 3. Vůdci role pravé ruky v oblasti pozornosti a herní aktivity 136 // 4. Nepřetržitost pohybu smyčce 137 // 5. Správné dýchání 139 // 6. Význam psychotechniky 143 // JINDŘICH PAZDERA: VYBRANÉ KAPITOLY Z METODIKY HOUSLOVĚ HRY // 7 // X. ZDOKONALOVÁNÍ TVORBY TÓNU, ARTIKULACE A TECHNIKY SMYKŮ 144 // 1. Kalafunování žíní 144 // 2. Nasazení tónu 146 // 3. TVoření tónu 154 // Hloubka struny - Napínání smyčce - Sklon (náklon) smyčce Tahový prostor - Soulad vzájemného působení tlaku a tahu // 4. Zvládnutí celého smyčce. Plynulé změny směru tahu 161 // 5. Základní prvky frázování 164 // 6. Přechody přes struny 169 // 7. Artikulace pravé ruky 186 //
8. Détaché 195 // 9. Legato 204 // 10. Martelé, staccato /217 // 11. Spiccato, saltato 223 // 12. Sautillé 227 // 13. Ricochet 230 // 14. Pizzicato pravou rukou 232 // XI. ROZVÍJENÍ HMATNÍKOVÉ ZRUČNOSTI 240 // 1. Zdokonalování prstové zběhlosti. Pasáže a melodické ozdoby 240 // 2. Úkony, obohacující kulturu činnosti prstů levé ruky 251 // 3. Flageolety 256 // 4. Vícehlasá hra 262 // Prima 263 Sekundy 264 Mikrointervaly 266 Tercie 268 Kvarty 271 Kvinty/272 Sexty/ 276 Septimy 2Tb Oktávy 279 Decimy 281 Akordy 282 5. Pizzicato levou rukou (pizz. m. g.) 285 // 6. Chromatické glissando 287 // 7. Vibrato 289 // 8. Výměny poloh 300 // Stabilizace první polohy 302 // b) První úkol - „totální pohyblivosť’ levé ruky 304 // c) První výměny poloh 307 // d) Portamento a glissando 309 // e) Výměny poloh a tah smyčce /310 // f) Uspíšená inervace a trhavost pohybů /310 // g) Výměny poloh a fixační zákon /312 // h) Výměny poloh z nižšího prstu na vyšší směrem nahoru a naopak. Zdroje orientace na hmatníku /312 // 8 // JINDŘICH PAZDERA: VYBRANÉ KAPITOLY Z METODIKY HOUSLOVÉ HRY // i) Výmčny poloh z vyššího prstu na nižší směrem nahoru a naopak /314 // j) Výměny poloh klouznutím cílového prstu („francouzské“) /318 // k) Výměny poloh v oblasti od třetí polohy výše 321 // l) Pořadí výměn poloh při jejich vštěpování 324 // m) /nenačni tabulka /324 // n) Spojování stejných tónů 326 // o) Výměny poloh přes prázdnou strunu nebo přirozený flageolet 327 // p) Výměny poloh při přechodech strun 329 // q) Hra izolovaných nebo vzdálených tónů 329 // 9. Intonace 330 // a) Přirozené ladění a vícehlasá hudba 331 // b) Vznik temperovaného ladění 333 // c) Temperované ladění a smyčcové nástroje 334 // d) Počátky zkoumání intonování na smyčcových nástrojích 335 //
e) Ladění nástroje. Zaposlouchání se 337 // f) Vývoj žákovy intonace. Speciální vlastnosti sluchu, které je nutno rozvíjet 339 // g) Práce na intonaci v hodinách a usměrnění domácí práce žáka 343 // h) Systém práce na intonaci a s intonací 344 // XII. POZNÁMKY ? VYUČOVACÍ PRÁCI PEDAGOGA A DOMÁCÍ PRÁCI ŽÁKA, PEDAGOGICKÉ LITERATUŘE A REPERTOÁRU 347 // 1. Prstová cvičení, stupnice 348 // 2. Etudy 358 // Výběr etud 358 Práce na etudách 361 // 3. Výstavba repertoáru 362 // 4. Domácí příprava žáka 364 // 5. Etapy zvládnutí hudebního díla 366 // 6. Analytická práce. Pomalé cvičení 367 // ZÁVĚR 372 // O autorovi 374 Summary 376 Jmenný rejstřík 379
cnb002730471

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC