Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 15.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(8.7) Půjčeno:61x 
BK
Vydání první
Ostrava : Universitas Ostraviensis, 2015
212 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7464-681-2 (brožováno)
100 výtisků
Částečně tištěno napříč
Obsahuje bibliografie a rejstřík
České a anglické resumé
001421498
ÚVOD 9 // 1. VZDĚLÁVÁNÍ, SEKUNDÁRNÍ ŠKOLA 11 // 1.1 Vzdělávání v didaktickém systému 11 // 1.2 Sekundární škola a její specifika 14 // 1.3 Výuka psychologie v rámci sekundárního vzdělávání 17 // 1.3.1 Mezinárodní asociace učitelů 18 // 2. PŘEDMĚT DIDAKTIKY PSYCHOLOGIE 20 // 2.1 Speciální didaktika 21 // 2.2 Výchovně vzdělávací cíle předmětu Psychologie 22 // 2.2.1 Obecné cíle sekundárního vzdělávání 22 // 2.2.2 Funkce cílů 25 // 2.3 Taxonomie cílů 26 // 2.3.1 Kognitivní, intelektuální doména: VZDĚLÁVACÍ CÍLE 26 // 2.3.2 Psychomotorická doména (dovednosti): VÝCVIKOVÉ CÍLE 26 // 2.3.3 Afektivní doména (hodnoty a postoje): VÝCHOVNĚ CÍLE 27 // 2.4 Cíle předmětu Psychologie formulované jako klíčové kompetence 28 // 3. KURIKULUM 32 // 3.1 Kurikulární dokumenty 34 // 3.1.1 Vzdělávací standardy 34 // 3.1.2 Bílá kniha 36 // 3.1.3 Rámcový vzdělávací program (RVP) a školní vzdělávací programy (ŠVP) 36 // 3.2 Učivo, didaktická transformace učiva 37 // 3.2.1 Vědomosti, dovednosti, návyky, postoje a vlastnosti osobnosti 38 // 3.2.2 Mentální mapy, didaktická analýza učiva 41 // 3.3 Obsahový rámec učiva psychologie dle RVP a ŠVP 44 // 3.3.1 Postavení předmětu psychologie na středních školách 46 // 3.3.2 Obsah učiva povinného předmětu Psychologie dle ŠVP na středních odborných školách 47 // 3.3.3 Obsah učiva povinného a volitelného předmětu Psychologie dle ŠVP na gymnáziu 49 // 3.3.4 Sexuální vzdělávání a výchova v rámci RVP 50 // 3.4 Učivo psychologie pro střední školy dle Heluse 55 // 3.5 Učební strategie v psychologii 57 // 3.5.1 Význam opakování 60 // 3.5.2 Důležitost logičnosti 61 // 3.5.3 Poziční efekt 61 // 3.5.4 Pestrost a podobnost 62 // 3.5.5 Rozdělování pozornosti, multitasking 62 // 3.5.6 Taktika učení 63 // 3.5.7 Netrapme svou paměť 64 // 3.5.8 Time management 64 //
3.6 Vyučování 65 // 3.6.1 Koncepce slovně názorného vyučování 65 // 3.6.2 Asociační koncepce 65 // 3.6.3 Rozvíjející vyučování 66 // 3.6.4 Pragmatické vyučování 66 // 3.6.5 Programované učení 67 // 3.6.6 Mastery learning - učení směřující ke zvládnutí 67 // 3.6.7 Konstruktivistická koncepce vyučování, evoluční didaktika 68 // 4. EDUKAČNÍ MÉDIA, DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY // VE VÝUCE PSYCHOLOGIE 69 // 4.1 Knihy a učebnice 70 // 4.1.1 Typy učebnic 71 // 4.2 Využití nových edukačních médií v předmětu Psychologie 72 // 4.2.1 Počítač jako pracovní nástroj 72 // 4.2.2 Počítačové sítě 73 // 4.2.3 Interaktivní programy a video 74 // 4.2.4 Interaktivní tabule 74 // 4.2.5 Elektronická prezentace 76 // 4.2.6 On-line zdroje, sociální sítě 77 // 4.2.7 Učební text v elektronické podobě 77 // 5. METODY A FORMY VÝUKY PSYCHOLOGIE 79 // 5.1 Dělení výukových metod 80 // 5.2 Metody výuky vycházející z obsahového rámce učiva psychologie 82 // 5.2.1 Metoda výkladová 85 // 5.2.2 Metoda dialogická 85 // 5.2.3 Psychologická cvičení 86 // 5.2.4 Metoda samostatné práce žáků 88 // 5.2.5 Projektová metoda 89 // 5.2.6 Metody aktivizující 90 // 5.2.7 Psychologická hra jako metoda ve výuce psychologie 93 // 5.3 Vyučovací hodina, organizační formy výuky 97 // 5.3.1 Etapy vyučovací hodiny psychologie 97 // 5.3.2 Zásady efektivity vyučovací hodiny, příprava na vyučování 98 // 5.3.3 Frontální (hromadné) vyučování 100 // 5.3.4 Skupinové a kooperativní vyučování 100 // 5.3.5 Individualizované vyučování a individuální vyučování 101 // 5.3.6 Týmové a diferenciované vyučování 102 // 5.3.7 Problémové a projektové vyučování 103 // 5.3.8 Sociálně psychologický výcvik 104 // 6. DIAGNOSTICKÉ ČINNOSTI 107 // 6.1 Hodnocení 107 // 6.1.1 Funkce a formy hodnocení 108 //
6.2 Klasifikace, didaktická diagnostika v předmětu Psychologie 110 // 6.2.1 Etapy diagnostického postupu, třídění 113 // 6.3 Zkoušení, didaktické testy 116 // 6.3.1 Zkoušení, rozhovor 116 // 6.3.2 Maturitní zkouška z psychologie 118 // 6.3.3 Didaktické testy 118 // 6.3.4 Analýza studentských prací, eseje, projektivní techniky 121 // 7. ŽÁK JAKO ČINITEL VÝUKY 124 // 7.1 Dospívání 124 // 7.1.1 Sekulární akcelerace, sexuální identifikace 125 // 7.1.2 Kognitivní procesy 126 // 7.1.3 Budování identity 130 // Autority 131 // 7.2 Vliv školního prostředí na vývoj dospívajícího 132 // 7.2.1 Volba povolání, volný čas 134 // 7.3.2 Úmluva o právech dítěte, ISCED ЗА 135 // 8. UČITEL JAKO ČINITEL VÝUKY 138 // 8.1 Standardy učitelské profese 139 // 8.1.1 Pozitivní přístup к žákům а к jejich učení 139 // 8.1.2 Znalost předmětu a metodiky 140 // 8.1.3 Řízení a monitoring výuky žáků 140 // 8.1.4 Systematické využívání vlastních zkušeností 140 // 8.1.5 Učitelé jako součást učící se společnosti 141 // 8.2 Pedagogické kompetence 141 // 8.2.1 Kompetence učitele psychologie 142 // 8.3 Typologie učitelů 145 // 8.3.1 Caselmannova typologie 145 // 8.3.2 Typologie podle stylu řízení 146 // 8.3.3 Typologie interakční 147 // 8.3.4 Typologie podle způsobu vytváření dovedností, // délky praxe a stylu práce 148 // 8.4 Sebereflexe, pojetí výuky 148 // 8.4.1 Funkce a způsoby sebereflexe učitele 149 // 8.4.2 Funkce učitelova pojetí výuky 150 // 8.5 Adaptace učitelů 151 // 8.5.1 Faktory vnější učitelovy stimulace - 5 P 152 // 9. POUŽITÁ LITERATURA 154 // 10. PŘEHLED TABULEK A OBRÁZKŮ 162 // RESUMÉ 163 // SUMMARY 164 // PŘÍLOHY 165 // REJTŘÍK 190

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC