Obsahuje bibliografii na stranách 297-300, bibliografické odkazy a rejstřík
Publikace zobrazuje široké spektrum vlivů hudebního folkloru na českou klasickou hudbu 19. a 20. století. Zabývá se sběratelstvím lidových písní a různými formami tzv. druhotné existence lidové písně v městském prostředí. V druhé části přináší analýzy sborových úprav lidových písní a sborových skladeb na lidové texty. Jejich bohatá typologie je demonstrována na ukázkách z tvorby deseti předních českých skladatelů (A. Tučapský, O. Mácha, J. Málek, J. Feld, P. Eben, J. Křička, Z. Lukáš, J. Laburda, Z. Šesták, C. Kohoutek).
1. Lidová píseň v životě české společnosti // 1.1 Sběratelé, sbírky a zpěvníky lidových písní // 1.2 Formy druhotné existence lidových písní // 1.2.1 Pěstování lidových písní ve folkloristických souborech // 1.2.2 Sólový zpěv s harmonickým doprovodem // 1.2.3 Instrumentální úpravy // 1.2.4 Lidové písně jako didaktický materiál // 1.2.5 Lidové písně jako materiál artificiální hudby // 1.3 Písně zlidovělé // 1.4 Lidovka a folk // 1.5 Neofolklorismus // 1.6 Lidová píseň předmětem odborného zájmu // 1.6.1 Folklor a folkloristika // 1.6.2 Lidová píseň v české odborné literatuře // 2. Sborové úpravy lidových písní // 2.1 Antonín Tučapský Malovaná dolina // 2.2 Otmar Mácha Moravské lidové písně // 2.3 Jan Málek Královničky, Ešče si zazpívám // 2.4 Jindřich Feld Malé polyfonie // 2.5 Petr Eben O vlaštovkách a dívkách // 3 // Sborové skladby na lidové texty // 3.1 Jaroslav Křička Slovácké dvojzpěvy // 3.2 Zdeněk Lukáš Hejdum dá, Holoubci, Kravarky, Čepení, Věneček // 3.3 Jiří Laburda Dvojzpěvy // 3.4 Zdeněk Šesták Vítej, slunko líbezné // 3.5 Ctirad Kohoutek Skalické zvony // Závěr // Seznam použitých zkratek Literatura // Seznam notových příkladů