Úvodem 7 // TANEC JAKO DIVADLO V 18. STOLETÍ // Blanka Ferjentsik Wernerová: Baletní hudba Nicoly Matteise mladšího. K významu baletu ve vídeňských operách první poloviny 18. století 9 // Petra Dotlačilová: Lettere contra Lettres aneb Polemika Gaspara Angioliniho s Jeanem-Georgesem Noverrem 22 // Eva Stratilová Urválková, Petr Stratil: Neznámá známá Waldmädchen. Balet Pavla Vranického (1796) 49 // TANEC A SKUTEČNOST // Andrea Rousová: O ne/spolehlivosti záznamu tance v malířství doby baroka 68 // TANEC A JEHO JMÉNO: ALLEMANDE // Helena Kazárová: Proměny tance zvaného allemande 74 // Jánoš Malina: „Hungarian" Allemandes of Two-and-a-half Centuries 87 // Dorota Gremlicová: Allemande, deutsch, tajč: problém proměnlivosti 797 // TANEC A ČLOVĚK // Lucie Burešová: Tanec v prostředí aristokratického rodu Schwarzenbergů na přelomu 18. a 19. století. Svědectví krumlovských pramenů 108 // Daniela Zilvarová: Výzkum tanečního publika. Porovnání diváků klasické a alternativní taneční scény 118 // Obrazová příloha 130 // Summary 142