Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 25.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(24) Půjčeno:573x 
BK
EB
2., aktualizované vydání
Praha : Grada, 2016
254 stran : ilustrace ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-247-5326-3 (brožováno)
ISBN 978-80-271-9225-0 (online)
Pedagogika
Dotisk 1. z roku 2019
Obsahuje bibliografii na stranách 246-250 a rejstřík
Popsáno podle tištěné verze
001450874
Úvodem 9 // 1. Vědecký výzkum v pedagogice 10 // 1.1 Metody lidského poznávání 10 // 1.2 Kvantitativně orientovaný pedagogický výzkum a jeho hlavní fáze 11 // 1.2.1 Stanovení problému a jeho formulace 11 // 1.2.2 Hypotézy a jejich místo v pedagogickém výzkumu 14 // 1.2.3 Testování hypotéz ve vědeckém výzkumu 16 // 1.3 Výzkumy ex-post-facto a experimenty 23 // 1.3.1 Pedagogické experimenty 24 // 1.4 Kvalitativně orientované výzkumy 29 // 2. Měření v pedagogickém výzkumu 30 // 2.1 Měření a jeho druhy 30 // 2.2 Vlastnosti dobrého měření 32 // 2.3 Metody zpracování dat v pedagogických výzkumech 34 // 2.3.1 Uspořádání dat a sestavování tabulek četností 34 // 2.3.2 Grafické metody zobrazování dat 37 // 2.3.3 Charakteristiky polohy (míry ústřední tendence) 39 // 2.3.4 Míry variability (charakteristiky rozptýlení) 46 // 2.4 Normální rozdělení 53 // 2.5 Metody průzkumové analýzy dat 55 // 2.5.1 S-L grafy 56 // 2.5.2 Krabicové grafy 57 // 2.5.3 Krabicové grafy s vruby 60 // 3. Statistické metody používané při testování hypotéz 62 // 3.1 Věcné a statistické hypotézy ve výzkumu 62 // 3.1.1 Statistické testy významnosti jako prostředek pro verifikaci // hypotéz 63 // 3.1.2 Druhy statistických testů významnosti 63 // 3.2 Statistické metody pro analýzu nominálních dat 64 // 3.2.1 Test dobré shody chí-kvadrát 64//
3.2.2 Test nezávislosti chí-kvadrát pro kontingenční tabulku 69 // 3.2.3 Test nezávislosti chí-kvadrát pro čtyřpolní tabulku 76 // 3.2.4 Fisherův kombinatorický test 78 // 3.2.5 Stupeň závislosti mezi jevy při nominálním měření 80 // 3.3 Statistické metody pro analýzu ordinálních dat 83 // 3.3.1 Znaménkový test 83 // 3.3.2 Wilcoxonův test 85 // 3.3.3 U-test Manna a Whitneyho 86 // 3.3.4 Kolmogorovův-Smirnovův test 92 // 3.3.5 Kruskalův-Wallisův test 95 // 3.3.6 Stupeň závislosti mezi jevy při ordinálním měření 96 // 3.4 Statistické metody pro analýzu metrických dat 102 // 3.4.1 Funkční a statistická závislost mezi jevy 103 // 3.4.2 Regresní a korelační analýza 106 // 3.4.3 Pearsonův koeficient korelace 106 // 3.4.4 Bodová biseriální korelace rj,), 110 // 3.4.5 Biseriální korelace rbis 111 // 3.4.6 Tetrachorický koeficient korelace 112 // 3.4.7 Testování významnosti rozdílu mezi dvěma koeficienty // korelace 113 // 3.4.8 Studentův t-test 114 // 3.4.9 Fisherův-Snedecorův F-test 120 // 3.4.10 Párový t-test 122 // 3.5 Princip faktorové analýzy 132 // 3.6 Shluková analýza 138 // 3.7 Metaanalýza v pedagogickém výzkumu 141 // 3.7.1 Příklady jednoduchých statistických metod metaanalýzy 141 // 3.8 Zpracování a analýza dat s využitím počítače 143 //
4. Metody sběru dat v kvantitativně orientovaných pedagogických výzkumech 146 // 4.1 Pedagogické pozorování 146 // 4.1.1 Vlastnosti dobrého pedagogického pozorování 147 // 4.1.2 Subjektivní faktory působící při pozorování 148 // 4.1.3 Techniky standardizovaného pozorování 149 // 4.2 Dotazník v pedagogickém výzkumu 158 // 4.2.1 Druhy položek v dotazníku 158 // 4.2.2 Nejdůležitější požadavky na konstrukci dotazníku 164 // 4.2.3 Vlastnosti dobrého dotazníku 165 // 4.2.4 Provedení dotazníkového šetření 169 // 4.2.5 Kategorizace a třídění materiálu získaného dotazníkem 169 // 4.2.6 Postup při analýze dat získaných dotazníkem 172 // 4.3 Interview v pedagogickém výzkumu 176 // 4.4 Testy v pedagogickém výzkumu 178 // 4.4.1 Didaktické testy a jejich druhy 178 // 4.4.2 Testové úlohy 182 // 4.4.3 Konstrukce didaktického testu 188 // 4.4.4 Ověřování vlastností didaktického testu 189 // 4.4.5 Standardizace didaktického testu 196 // 4.5 Sociometrie v pedagogickém výzkumu 202 // 4.5.1 Sociometrický test 203 // 4.5.2 Sociometrické matice 204 // 4.5.3 Sociogramy 207 // 4.5.4 Sociometrické indexy 212 // 4.6 Sémantický diferenciál 215 // 4.6.1 Klasický sémantický diferenciál C. Osgooda 215 // 4.6.2 Dvoufaktorový sémantický diferenciál ATER 221 // 4.7 Měření obtížnosti učebního textu 223 // 4.8 Q-metodologie 225 // Závěrem 230 //
Příloha - statistické tabulky 231// I Distribuční funkce normovaného normálního rozdělení 232 // II Kritické hodnoty testového kritéria chí-kvadrát 234 // III Znaménkový test 235 // IV Kritické hodnoty Ta pro Wilcoxonův test 237 // V Kritické hodnoty testového kritéria Ua pro hladinu významnosti 0,05 238 // VI Kritické hodnoty pro Kolmogorovův-Smirnovův test pro hladinu // významnosti a = 0,05 239 // VII Kritické hodnoty Pearsonova a Spearmanova koeficientu korelace pro počet dvojic hodnot n<8 240 // VIII Pomocné hodnoty pro dvojřádkovou korelaci 241 // IX Fisherova z-transformace 242 // X Kritické hodnoty testového kritéria t 243 // XI Kritické hodnoty Fisherova-Snedecorova F pro hladinu významnosti 0,05 244 // XII Hodnoty Ra pro Duncanův test pro hladinu významnosti 0,05 245 // Literatura 246 // Rejstřík 251
(OCoLC)953517309
cnb002803452

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC