Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5.3) Půjčeno:21x 
BK
Vydání první
Praha : Academia, 2017
391 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-200-2694-1 (brožováno)
Lingvistika
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické resumé
001459035
Obsah // Úvod 9 // I. ÚVAHY O ŘEČI 13 // I. A. O řeči a stylu 15 // 1. Co jazyk nabízí a uživatelé nedoceňují 15 // 2. Posuny v řeči profesionálních mluvčích veřejnoprávních médií 26 // 3. Řád a chaos v myslích uživatelů češtiny 36 // 4. Ještě k procesu přijímání textu 46 // 5. Jak se dítě slovy zmocňuje světa? // Analogie, nebo kreativita v řeči dítěte? 50 // 6. Sociolekty z pohledu (převážně) stylistického 58 // 7. Stabilita, nebo dynamika vlastních osobních jmen v sociolektech? 68 // 8. Ze sta let české stylistiky Od roku 1911 do roku 2011 80 // 9. Slovesné vazby a předložkové konstrukce v pohybu 96 // 10. Paralingvální grafické prostředky // Interpunkční znaménka nejen v syntaktické funkci 109 // I. B. Úvahy nad kodifikací 118 // 11. Kodifikace z hlediska pragmatického 118 // 12. Kodifikace češtiny i z pohledu cizinců 135 // 13. Úvaha nad kodifikační Akademickou příručkou českého jazyka 140 // OBSAH // I. C. Nad frazeologií v řeči 150 // 14. Život frazémů 150 // 15. Posuny a omyly v užívání a chápání frazeologie 160 // 16. Propria ve frazeologii 167 // 17. Stylový charakter frazémů 176 // I. D. Úvahy pojmoslovné 184 // 18. Jsme současníci, vrstevníci, nebo různé generace? 184 // 19. Generace a souvztažné termíny-pojmy // 6 užívané v literární vědě 194 // II. ÚVAHY NAD ČEŠTINOU VE ŠKOLE 203 II. A. Ideál a smysl výuky češtiny 205 // 1. Nenaplnitelný ideál češtináře? // Učitelé nejvýbornější z lidí být musejí (J. A. Komenský) 205 // 2. Dynamika v obsahu a formách vyučování mateřskému jazyku na středních školách 212 // 3. Ztracená středoškolská léta? // Rozetneme gordický uzel? 220 // 4. Vybrané psychodidaktické aspekty a faktory ve vyučování češtině 228 // 5. Zrušíme nejen větné rozbory? 238 // II. B. Vzdělávání učitele a žáka 245 //
6. Kontinuita vzdělávání žáků a uěitelů v mateřském jazyce 245 // 7. Profesní příprava učitelů češtiny 253 // 8. Historická nadčasovost výukových problémů // Z výzkumu chápání mluvnických kategorií učiteli a žáky 263 // 9. Odborný styl v odborných školách 292 // II. C. Čeština i pro cizince 298 // 10. Čeština - jazyk cizí i mateřský 298 // 11. Věcné styly ve vzdělávání bohemistů cizinců 307 // OBSAH // 12. Místo frazeologických obratú // v osvojování češtiny cizinci 314 // 13. Čeština a Egypťané 322 // III. PAMĚŤ PRO BUDOUCNOST 327 1. Kultura regionu a učitel // Řeč regionu a češtinář 329 // O češtině trochu jinak Historie a současnost Olympiády v českém jazyce 337 // 3. Vývoj lingvodidaktiky z pohledu časopisu Český jazyk a literatura // Dožije se ČJL sedmdesátin? 344 // 4. Poslední ze tří králů bohemistiky 20. století, František Daneš 357 // 5. Jaromír Spal a časopis Český jazyk a literatura 362 // 6. Současná slovenská lingvodidaktika 369 // Resumé 374 // Jmenný rejstřík autorů 376 Věcný rejstřík výběrový 380 Seznam zkratek 390
cnb002879096

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC