OBSAH // // Úvod // Mezi dvěma světy, mezi dvěma urbánními situacemi /11 // PRVNÍ ČÁST. URBÁNNÍ SITUACE I MĚSTO, „PROSTŘEDÍ POD NAPĚTÍM" /21 Úvod /23 // I. Ideální typ města neboli podmínky urbánní zkušenosti /25 // Města spisovatelů a urbanistů /26 Město, divadlo vita activa /29 IL Tělesná zkušenost neboli „tvarování“ města /34 Mnohočetná těla (Claudel) /34 // Antagonismy Paříže a Londýna /34 New York neboli umění intervalu /36 Město, prostředí pod napětím (Nantes Juliena Gracqa) /39 Urbánní paradox: konečný prostor, který umožňuje nekonečné trajektorie /40 Duševní prostor, cosa mentale /42 Město jako osvobození /44 Narativní tkáně /47 // Prostor, který obsahuje čas /47 Město palimpsest (Tokio Clauda Lévi-Strausse) /49 III. Veřejná zkušenost neboli „inscenované“ město /51 Vystavit se na veřejnosti /52 // Kolemjdoucí, žena a cizinec /52 Splín flanéra: mezi samotou a množstvím (Baudelaire a Edgar Poe) /55 Jaká exteriorizace? /58 // Pasáže, císařství, Haussmann: pomíjivá féerie /59