Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 01.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(7.3) Půjčeno:22x 
BK
Vydání první
Praha : Portál, 2017
190 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1168-6 (brožováno)
angličtina
Obsahuje bibliografii na stranách 185-190
001459483
Obsah // Předmluva ... 11 // Slovo překladatele ... 15 // Úvodem... 17 // Kapitola 1 // ROZVOJ ZPROSTŘEDKOVANÉ ŘEČI // Mluvit a myslet nahlas, aby se překonal chudý slovník, opoždění řeči a nedokonalé vyjadřování u dětí a dospělých... 23 // Co to je „zprostředkovaná samomluva“ (mediated self-talk - MSI)? ... 25 // Stimulace a rozvoj řeči pomocí MST... 28 // Kde používat MST: v každodenním životě, ve škole a při terapii... 32 // Na koho by měla být MST zaměřena ... 34 // Proč to dělat... 34 // Kdo může a měl by to dělat... 35 // Kdy by se měla MST aplikovat ... 35 // Jaká jsou vhodná využití... 36 // Vytvořit podmínky pro MST... 37 // MST jako model činnosti ... 39 // Kapitola 2 // TEORETICKÉ ZÁKLADY ZPROSTŘEDKOVANÉ SAMOMLUVY (MST) . . ... 41 // Předchůdci teorie samomluvy ... 41 // Parametry zkušenosti zprostředkovaného učení ... 44 // Zprostředkovat časnou nápodobu pohybů jazyka, které předchází řeči... 48 // Kapitola 3 VĚDECKÉ DŮKAZY // Zrcadlové neurony a neurofyziologie mají odpovědět na otázky, jak a proč MST podporuje vývoj řeči... 51 // Jak a proč je MST úspěšná ... 51 // Nezbytné vlastnosti, které zvyšují nervovou plasticitu... 52 // Příspěvek teorie činnosti pro MST... 56 // Zrcadlové neurony, nervová plasticita a jazyk... 56 // Shrnutí role zrcadlových neuronů pro vývoj jazyka... 61 // Kapitola 4 // MST A STRUKTURA JAZYKA... 63 // Orientace ve struktuře jazyka ... 63 // Předlingvistické prvky ... 64 // Lingvistické prvky... 66 // Jak vytvářet strukturu jazyka... 67 // Potřeba porozumět jazykovým strukturám a zahrnout je do MST... 68 // Oblasti vývoje jazyka... 77 //
Kapitola 5 // JAK UVÉST DÍTĚ DO MST... 91 // Hlediska, která se vztahují ke zkušenosti zprostředkovaného učení (M LE)... 91 // Nový pohled na „interakci“... 92 // Strukturální prvky MST ... 93 // MST v praxi ... 99 // Obvyklé slovní interakce versus nápravné nebo terapeutické využití ... 100 // Zprostředkování zaměřené na lingvistické prvky ... 101 // Rozvoj sociální a empatické vnímavosti... 101 // Kapitola 6 // JAK VYUŽÍT MONOLOG V PRAXI ... 103 // Naslouchání je cesta k samomluvě... 103 // Kde použít MST? ... 104 // Příprava na MST ... 105 // Příklad MST ve známém prostředí denního života ... 106 // MST ve zvlášť plánovaných zážitcích ... 107 // Přizpůsobit a inovovat... 108 // Verbální prvky monologu ... 109 // Kognitivní hlediska slovního vyjadřování... 117 // Shrnutí... 120 // Kapitola 7 ZA VNITŘNÍ ŘEČ: ODPOVĚĎ DÍTĚTE ... 123 // Sledovat a hodnotit samomluvu dítěte... 123 // Jak podnítit a zpracovat samomluvu ... 125 // Jak ustupovat od samomluvy... 127 // Hierarchie verbální interakce: samomluva a co dál ... 128 // Kapitola 8 // MST A PORUCHY ŘEČI... 131 // Jak využít MST u řečových obtíží... 131 // Reakce na obtíže v řeči ...134 // Specifické postižení řeči (specific language impairment - SU): příklad dopadu poruchy řeči... 136 // Kapitola 9 // ROZVOJ JAZYKA, KOGNITIVNÍ A SOCIÁLNÍ ROZVOJ // Jak překonat vývojové opoždění... 139 // Začátky... 139 // Záměr... 140 // Některá pozorování z tohoto hlediska ... 143 // Nakonec... bez omezení nebo hranic... 147 // Pozdější vývoj... 148 // Širší prostředí... 149 // MST v dospělosti ... 151 // Závěrečná úvaha ... 151 // Kapitola 10 // VYUŽITÍ MST U RŮZNÝCH OBTÍŽÍ // Krátké případové studie ... 153 // Případ 1: Donald // MST jako raná intervence ... 154 //
Případ 2: Amy Desetiletá dívka s diagnózou autismu ... 159 // Případ 3: Sam // Opožděný vývoj řeči ... 166 // Případ 4: Damon // Adolescent plný hněvu... 168 // Závěr... 170 // Kapitola 11 // VÝZVA A PŘÍSLIB MST... 173 // První výsledky a otázky pro budoucnost ... 173 // Shrnutí a výhled... 174 // Shrnutí... 177 // Dodatek // SYSTEMATICKÉ EXPERIMENTÁLNÍ STUDIE JSOU NUTNOSTÍ . . 179 // Některé možné výstupy, které rozšíří naše znalosti... 179 // Některé specifické výzkumné otázky ... 180 // O autorech ... 183 // Literatura ... 185 // Literatura v češtině... 190
cnb002866391

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC