Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
4 (hodnocen1 x )
(17) Půjčeno:34x 
BK
Příručka
Vydání první
Praha : Portál, 2016
143 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1035-1 (brožováno)
angličtina
001459484
Obsah // 1. část // Co je to ADHD a co s ním můžeme dělat?...11 // Úvod ...11 // Co je dětská porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD)?...11 // Program výchovy v šesti krocích ... 13 // Základní informace o ADHD: jak se porucha projevuje?... 15 // Teorie o tom, proč mají děti ADHD...18 // Výchova dítěte s ADHD ...20 // Co můžete udělat, abyste svému dítěti pomohli... 21 // Děti s ADHD mají i své silné stránky...24 // Přizpůsobte program potřebám své rodiny...25 // Náladové děti s ADHD...26 // Hlavní charakteristiky programu... 31 // Jak je důležité přizpůsobit výchovné postupy...33 // Co ovlivňuje vaše rodičovství?...33 // Rodiče s ADHD...34 // Šest kroků - přehled...35 // 2. část // Šest kroků pro zvládnutí ADHD...37 // Úvod ...37 // Kde začneme? ...37 // Když se příznaky ADHD projevují i u rodičů ...38 // 1. KROK...40 // Jak se u vašeho dítěte projevuje ADHD?...40 // Přehled dovedností, které si osvojíte v prvním kroku...40 // Přehled úkolů, které splníte v prvním kroku... 41 // 7 // ŠEST KROKŮ KE ZVLÁDNUTI ADHD // První úkol: Příprava... // 1. dovednost: Navázat oční kontakt...44 // 2. dovednost: Nejdříve získat pozornost dítěte, potom mu dávat Pokyny ... 45 // 3. dovednost: Naslouchat a pomoci dítěti při naslouchání...46 // 4. dovednost: Všímat si dobrých věcí, které dítě dělá: zachytit „okamžik dobrého chování“...47 // 5. dovednost: Pozor na řeč těla...48 // 6. dovednost: Všímat si, co dítě dokáže...48 // 7. dovednost: Mluvit s dítětem slušně ...49 // Úkoly vyplývající z prvního kroku...49 // Shrnutí a stručné zopakování...49
// 2. KROK / Strategie zaměřené na pomoc dětem s ADHD...54 // Přehled dovedností, které si osvojíte ve druhém kroku...54 // Důležité ponaučení...55 // Přehled úkolů, které splníte ve druhém kroku...55 // Zamyslete se nad průběhem prvního kroku...56 // 1. dovednost: Postupné učení ...57 // 2. dovednost: Určit a využít výchovné okamžiky ...58 // 3. dovednost: Působit „v doslechu“ ...58 // 4. dovednost: Dodržovat pravidelný denní program...58 // 5. dovednost: Vymezit jasné hranice chování a pravidla domácnosti . 60 // 6. dovednost: Odpočítávání a odměna v předem určeném čase 62 // 7. dovednost: Sdělovat jasné zprávy (nezapomínejte na oční kontakt)...64 // 8. dovednost: Používat krátké věty...64 // 9. dovednost: Možnost volby...64 // 10. dovednost: Vyhýbat se střetům a hádkám...65 // 11. dovednost: Zachovat klid ...66 // 12. dovednost: Uklidnit dítě ...68 // Úkol: prostřednictvím hry rozvíjejte pozornost a soustředění dítěte ... 69 // 8 // OBSAH // Úkoly pro druhý krok...70 // Shrnutí a stručné zopakování... 71 // Posouzení schopností dítěte...72 // 3 KROK I Rozvíjet pozornost a schopnost soustředění pomocí hry ... 77 // přehled dovedností, které si osvojíte ve třetím kroku ...77 // Přehled úkolů, které splníte ve třetím kroku ...77 // Jak se vám vedlo v předchozích dvou krocích? ...78 //
1. dovednost: Pochopit význam hry ...78 // 2. dovednost: Hry procvičující pozornost...86 // Posouzení pokroků pomocí hry...89 // 3. dovednost: Rozvíjení schopnosti naslouchat ...92 // 4. dovednost: „My“ a „já“ a tón hlasu ...92 // 5. dovednost: Hovory o emocích a rozvíjení vyjadřovacích schopností dítěte...93 // 6. dovednost: Dávat na vybranou ...94 // Úkoly pro třetí krok ...94 // Shrnutí a stručné zopakování...95 // 4. KROK / Zlepšit komunikační dovednosti...99 // Přehled dovedností, které si osvojíte ve čtvrtém kroku...99 // 1. dovednost: Rozvíjení řečových schopností dítěte prostřednictvím hry...100 // 2. dovednost: Práce s tónem a hlasem...100 // 3. dovednost: Vytyčení jasných cílů a očekávání... 101 // 4. dovednost: Záchvaty vzteku a metody odvedení pozornosti ___102 // 5. dovednost: Předvídání... 102 // 6. dovednost: Oddechový čas...103 // 7. dovednost: Vyloučení ze hry...105 // 8. dovednost: Připravit dítě na úkol nebo na změnu činnosti 107 // 9. dovednost: Jak procvičovat čekání...108 // 10. dovednost: Jak mluvit o pocitech a dávat je najevo...108 // 9 // ŠEST KROKŮ KE ZVLÁDNUTÍ ADHD // Úkoly pro čtvrtý krok...109 // Shrnutí a stručné zopakování... 110 // 5. KROK / Jak zvládnout dítě s ADHD mimo domov... 114 // Přehled dovedností, které si osvojíte v pátém kroku... 114 // Přehled úkolů, které splníte v pátém kroku... 115 // Kontrolní seznam pro rodiče - sledování pokroků... 115 //
1. dovednost: Naslouchání, sdílení pocitů a vzájemný respekt 117 // 2. dovednost: Použití kuchyňských minutek v dalších situacích 119 // 3. dovednost: Jak uklidnit dítě mimo domov... 119 // 4. dovednost: Využívat situace, kdy je dítě „v doslechu" ... 121 // 5. dovednost: Opakovat pokyny ... 122 // 6. dovednost: Domácí pravidla a vnější svět ... 122 // 7. dovednost: Odměny ... 124 // 8. dovednost: Využívání výchovných okamžiků ... 125 // Úkoly pro pátý krok ...126 // Rodiče s příznaky ADHD...126 // Shrnutí a stručné zopakování... 127 // 6. KROK/Co vás čeká ...130 // Úvod k šestému kroku ... 1З1 // 1. dovednost: Jak zvládnout obtížné období... 131 // 2. dovednost: Vyhledat pomoc, když ji potřebujete... 132 // Úkoly pro šestý krok... 132 // Závěrem: Obecné rady a náměty... 135 // Další užitečné pomůcky...139 // Scénáře ze života ...139 // Kontrolní seznam pro rodiče...142
(OCoLC)946293062
cnb002755429

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC