Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 25.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(33.5) Půjčeno:67x 
BK
I. vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2017
253 stran : ilustrace (některé barevné) ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-210-8475-9 (brožováno)
Pedagogický výzkum v teorii a praxi ; svazek 43
300 výtisků
Obsahuje bibliografii na stranách 195-216, bibliografické odkazy a rejstřík
Částečně slovenský text, anglické resumé
001459763
5 // OBSAH // Úvod ...ii // 1 Kontext českého předškolního vzdělávání v postmoderní situaci...15 // 1. i Vymezení pojmu postmoderní společnost...15 // i .2 Změna paradigmatu školy a vzdělávání...16 // 1.3 Postmoderna jako paradigma pedagogického myšlení...18 // i .4 Hlavní aktéři předškolního vzdělávání pohledem postmoderny...20 // i .4. i Nová sociologie dětství...20 // i .4.2 Sociologie profese učitele s přesahem do pedeutologie...22 // 2 Retrospektiva, současnost a perspektiva předškolního vzdělávání...29 // 2. i Vymezení pojmu předškolní vzdělávání...29 // 2.2 Historické milníky předškolního vzdělávání...32 // 2.2.1 Proměny institucionálního předškolního vzdělávání...32 // 2.2.2 Reflexe jednotné školy...34 // 2.3 Co přinesla reforma školství z konce 20. století...36 // 2.3.1 První roky transformace školství...37 // 2.3.2 Změny ve školství na počátku nového tisíciletí...39 // 2.3.3 Legislativní ukotvení předškolního vzdělávání // v současnosti...42 // 2.4 Nová kultura předškolního vzdělávání...43 // 2.4. i Klíčové kompetence a jejich postavení // v kurikulárních dokumentech...44 // 2.4.2 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání // a východiska jeho tvorby...45 // 2.4.3 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání // pohledem mezinárodní komparace...47 // 2.5 Teoretická východiska předškolního vzdělávání...49
// 2.5.1 Předškolní pedagogika jako vědní disciplína...50 // 2.5.2 Výzkumy v oblasti českého předškolního vzdělávání...54 // 2.5.3 Zahraniční výzkumy předškolního vzdělávání...58 // 2.6 Kvalita v předškolním vzdělávání...61 // 2.6. i Kvalita jako komplexní fenomén...62 // 2.6.2 Mezinárodní pohled na kvalitu v předškolním vzdělávání. ... 66 // 2.6.3 Charakteristické znaky kvalitního českého // předškolního vzdělávání ...69 // 6 // 3 Učitel mateřské školy: poznatky o profesi...73 // 3. i Kdo je učitel: vymezení pojmu...73 // 3. i. i Specifika práce učitele mateřské školy...76 // 3.1.2 Profesní činnosti učitele mateřské školy...79 // 3.1.3 Role učitele mateřské školy v současném předškolním // vzdělávání...82 // 3.2 Kvalita v práci učitele mateřské školy...83 // 3.2.1 Vývoj paradigmat v teorii a výzkumu učitele // mateřské školy...84 // 3.2.2 Pedeutologické výzkumy v České republice se zaměřením // na učitele mateřské školy...86 // 3.2.3 Modely kvalitního učitele...90 // 3.2.4 Prototypový pohled na učitele mateřské školy ...93 // 3.2.5 Profesní standardy...98 // 3.2.6 Faktory ovlivňující kvalitu učitele...102 // 3.3 Vztah kvality a kvalifikace...103 // 3.3.1 Zákonné požadavky na kvalifikaci učitele mateřské školy ...104 // 3.3.2 Proměny kvalifikačních požadavků...105 // 3.3.3 Kvalifikační požadavky na předškolní pedagogy v zahraničí ..107 // 3.4
Reálný stav učitelství mateřských škol...11 o // 3.4. i Demografické charakteristiky učitele mateřské školy.111 // 3.4.2 Problémy povolání učitele mateřské školy...116 // 4 Příprava na profesi učitele mateřské školy...121 // 4. i Koncepce přípravného vzdělávání...121 // 4. i. i Vztah mezi teorií a praxí (epistémé versus fronésis)...122 // 4.1.2 Model reflektivního praktika...123 // 4.2 Podpora rozvoje reflektivního potenciálu...126 // 4.2. i První etapa zkušenostního učení...128 // 4.2.2 Druhá etapa zkušenostního učení...131 // 4.2.3 Třetí etapa zkušenostního učení...134 // 5 Výzkumné studie zaměřené na reflexi...137 // 5. i Reflexe v přípravném vzdělávání...137 // 5.1.1 Metodologie výzkumu...137 // 5.1.2 Výsledky...141 // 5.1.3 Shrnutí a diskuze...154 // 5-2 Vztah mezi reflexí a kvalitou vzdělávací práce učitele mateřské školy ..157 // 5.2.1 Metodologie výzkumu...157 // 5.2.2 Výsledky šetření zaměřeného na kvalitu vzdělávání // ve vybraných oblastech...167 // 5.2.3 Výsledky šetření zaměřeného na zjištění úrovně // reflektivních dovedností...176 // 5.2.4 Komparace zjištění z obou fází výzkumu...179 // 5.2.5 Shrnutí a diskuze...185 // Závěr ...191 // Literatura...195 // Summary...217 // Seznam vyobrazení...219 // Věcný rejstřík...221 // Přílohy...223 // Příloha i - Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy...225 // Příloha 2 — „40 cílů
kvality“ vymezených Evropskou komisí...247 // Příloha 3 - Souhrn absolutních četností kódů u jednotlivých studentek...251
(OCoLC)993650257
cnb002880924

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC