Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4.8) Půjčeno:24x 
BK
1. vydání
Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017
455 stran : ilustrace ; 26 cm
Externí odkaz    Plný text PDF 
   * Návod pro vzdálený přístup 

objednat
ISBN 978-80-210-8568-8 (vázáno)
ISBN 978-80-210-8569-5 (e-kniha)
Syntézy výzkumu vzdělávání ; Svazek 3
Částečný text tištěn napříč
Obsahuje bibliografii na stranách 427-438, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
001459781
Předmluva 5 // Úvod: Teoretická východiska výzkumu zaměřeného na kvalitu výuky 13 // 1 Problém „teorie praxe“ 25 // 1.1 Lidské jednání mezi teorií a praxí 27 // 1.1.1 Racionalita sdílení světa: dorozumění a porozumění 30 // 1.1.2 Čisté poznávání vs. reflexe praxe 35 // 1.1.3 Epistémé, techné, areté ve vztahu ? dialogu 50 // 1.1.4 Matematično včleněné do světa 51 // 1.1.5 Selhávání dokonalosti teorie ve vztahu k praxi 60 // 1.1.6 Kategorizace - cesta k výzkumným proměnným 73 // 1.1.7 Substanční pojetí vědy 79 // 1.1.8 Intencionalita 80 // 1.1.9 Relační pojetí v teorii a výzkumu 125 // 1.2 Teoretici a praktici ve společném kulturním poli 137 // 1.2.1 Diskurzivní a praktické vědomí 137 // 1.2.2 Habitus, skript 139 // 1.2.3 Praktiky a „škola podezření" 142 // 1.2.4 Struktura v kultuře a v jednání učitelů a žáků 147 // 1.2.5 Učební úloha - zvláštní praktika kulturní součinnosti 149 // 1.2.6 Didaktická znalost obsahu a jednotky obsahu: psychodidaktika - ontodidaktika 152 // 1.2.7 Ilustrace povahy faktu v transdidaktice 162 // 1.2.8 Didaktický metajazyk - modely kulturních struktur v didaktice 164 // 1.2.9 Cyklické sdílení znalostí jako rámec shod mezi praktiky a teoretiky v didaktice: společenství myslí v učitelské profesi 169 // 2 Problém poznávání-hodnocení 177 // 2.1 Mezi poznáváním a hodnocením: normativní a explanační pojetí v didaktice 179 // 2.2 Mezi subjektivitou a objektivitou na cestě k porozumění: gramotnost - kompetence 183 // 2.2.1 Transformace obsahu: subjektivní vědomí, intersubjektivní komunikace a objektivní bytí 183 // 2.2.2 „Cesty ? porozumění": časový rozměr výuky a tvorba mentálního schématu 184 // 2.2.3 Mezi gramotností a kompetencí, aneb funkční gramotnost jako cílová kategorie 189 //
2.2.4 Důsledky konstruktu „funkční gramotnost" pro didaktický výzkum: téma objektivity a dvojí ontologie 194 // 2.3 Objektivita vs. indexikalita 195 // 2.3.1 Interpretační rámce indexikality a objektivity: okolnost, kotext, kontext 197 // 2.4 Učení z kontextu: konstrukce poznání ve společenství myslí 202 // 2.4.1 Model sémantizace a sdílení znalostí ve společné situaci 205 // 2.4.2 Mezi indexikalitou a objektivitou: dvojaká povaha obsahu 209 // 2.4.3 Opětovně nastolený problém redukce 212 // 2.5 Dvě ontologie - dvě rozdílné poznávací perspektivy v učební úloze 219 // 2.5.1 Reprezentace obsahu jako základ didaktického náhledu na funkční gramotnost 220 // 2.6 Profesní soud o kvalitě výuky: předem a následně strukturovaná reflexe mezi poznáváním a hodnocením 237 // 2.6.1 Profesní soud v učitelství a v kontextu profesionality 238 // 2.6.2 Profesní a laický soud z hlediska hodnoty soudu a didaktické citlivosti hodnotitele 241 // 2.6.3 Profesní soud mezi teoretickou znalostí a praktickou zkušeností: analytické a syntetické soudy 242 // 2.6.4 Profesní soud učitele jako projev porozumění a součást dorozumívání o výuce.246 // 2.6.5 Předem a následně strukturovaná reflexe - dva způsoby uplatnění profesního soudu.248 // 2.6.6 Profesní soud v perspektivě zvyšování kvality učitelského jednání 252 // 2.6.7 Profesní soud o výuce na přechodu mezi ars inveniendi - ars demonstrandi 258 // 2.6.8 Závěrem k tematice profesních soudů a profesního usuzování v kontextu transdidaktické teorie 262 // 3 Metodika obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky: inspirativní zdroje a procedura 265 // 3.1 Metodologické a metodické souvislosti transdidaktického přístupu: inspirační zdroje..266 // 3.1.1 Širší metodologický kontext problematiky 267 //
3.1.2 Model didaktické rekonstrukce 268 // 3.1.3 Design-Based Research neboli konstrukční výzkum 275 // 3.1.4 Metodika Klíčových didaktických událostí 281 // 3.1.5 Teorie didaktických situací v matematice 288 // 3.1.6 Metodologické a metodické souvislosti transdidaktického přístupu: shrnutí 293 // 3.2 Metodologické východisko pojetí metodiky 3A 294 // 3.2.1 Učební prostředí: objekt výzkumu metodikou 3A 296 // 3.2.2 Kultura vyučování a učení: kulturní pole pro výzkum metodikou 3A 304 // 3.2.2 Kvalita výuky v kontextu kultury vyučování a učení 309 // 3.2.3 Příznaky a principy kvality výuky zkoumané metodikou 3A 312 // 3.2.4 Sémantická a logická struktura obsahu - „nulový stupeň" kultury ve výuce 316 // 3.2.5 Konceptová analýza v metodice 3A 329 // 3.2.6 Alterace a jejich uplatnění v metodice 3A 335 // 3.2.7 Model hloubkové struktury výuky - odvození základní struktury 338 // 4 Didaktické kazuistiky metodikou 3A: vícepřípadová studie 349 // 4.1 Případ (kauza) a vymezení případové studie v metodice 3A 351 // 4.2 Věrohodnost případové studie v metodice 3A 355 // 4.3 Postup vytváření kazuistiky 358 // 4.3.1 Anotace 359 // 4.3.2 Analýza 360 // 4.3.3 Alterace 360 // 4.4 Vícepřípadová studie metodikou 3A 361 // 4.4.1 Soupis a charakteristika zkoumaných případů 363 // 4.4.2 Postup tvorby vícepřípadová studie 370 // 4.5 Poznatky z vícepřípadová studie 372 // 4.5.1 Odcizené poznávání 373 // 4.5.2 Utajené poznávání 386 // 4.5.3 Nezavršené poznávání 399 // 4.5.4 Zúčastněné (konstruující) poznávání 402 // 4.6 Závěr a diskuse ? vícepřípadová studii 415 // Doslov 419 // Summary 423 // Literatura 427 // Seznam exkursů, tabulek a obrázků 439 // Rejstřík věcný 445 // O autorech 455
(OCoLC)1011120975
cnb002896194

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC