Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(24) Půjčeno:24x 
BK
Příručka
Prvé vydanie
Bratislava : Wolters Kluwer, 2016
197 stran : ilustrace ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-8168-348-0 (brožováno)
Terminologický slovník
Obsahuje bibliografii na stranách172-182, bibliografické odkazy a rejstříky
České a anglické resumé
001460303
OBSAH // Předmluva 7 // 1 Úvod do problematiky 9 // 2 Terminologie a projevy v oblasti poruch aktivity 10 // 2.1 Symptomatologie poruch aktivity 11 // 2.1.1 Symptomatologie ADHD/ADD 11 // 2.1.2 Symptomatologie LMD 11 // 2.1.3 Obecné zásady při diagnostice poruch aktivity/ADHD/ADD 14 // 2.2 Příčiny poruch aktivity (H+/H-) 16 // 2.2.1 Přítomnost nežádoucích pomalých frekvencí 16 // 2.2.2 Snížené prokrvení mozkové tkáné 20 // 2.2.3 Deficity anatomie a funkce mozkové tkáně 20 // 2.2.4 Narušení fímkce přenašečů signálů mezi neurony 21 // 2.3 Výskyt příznaků poruch aktivity během ontogenetického vývoje 21 // 2.4 Hyperaktivita 28 // 2.5 Hypoaktivita 29 // 2.6 Konkrétní specifikace projevů hyperaktivity a hypoaktivity v jednotlivých oblastech.31 // 2.6.1 Sociální vztahy s vrstevníky 31 // 2.6.2 Sociální vztahy s učiteli 35 // 2.7 Komunikace 43 // 2.8 Emocionalita 44 // 2.9 Výkonnostní a únavová křivka 44 // 2.10 Kognitivní oblast 45 // 2.10.1 Paměť, výkonové procesy a další kognitivní schopnosti 47 // 3 Pedagogická diagnostika 49 // 3.1 Pedagogická diagnostika a individuální přístup 49 // 3.2 Fáze pedagogické diagnostiky 53 // 3.3 Typy diagnostických postupů 54 // 3.4 Stanovení diagnózy v procesu pedagogické diagnostiky 55 // 3.5 Východiska diagnostického procesu 55 // 3.6 Metody pedagogické diagnostiky 55 // 3.6.1 Pozorování 56 // 3.6.2 Metody explorační 57 // 3.6.3 Didaktické testy 59 // 3.6.4 Škály 59 // 3.6.5 Sémantický diferenciál 60 // 3.6.6 Modelování 60 // 3.6.7 Rozbor a hodnocení výsledků činnosti 60 // 3.6.8 Delfská metoda 62 // HYPERAKTIVITA nebo HYPOAKTIVITA - výchovny problém? // 3.6.9 Sociometrické techniky 62 // 3.6.10Autodiagnostické metody v práci učitele 67 // 3.7 Popis konkrétních postupů pro diagnostiku vybraných oblastí 70 // 3.7.1 Diagnostika specifických obtíží v oblasti poruch aktivity 70 //
3.7.2 Diagnostika typu chyby 72 // 3.7.3 Pedagogická diagnostika typu paměti // jako východisko pedagogické diagnostiky stylu učení 74 // 3.7.4 Diagnostika hodnocení a klasifikace žáka 78 // 4 První pomoc učitele 80 // 4.1 Komunikace 85 // 4.2 Balintovské skupiny 87 // 4.2.1 Průběh Balintovské skupiny 88 // 4.3 Podpora spolupráce učitel - rodič/učitel - rodič - žák 89 // 4.3.1 Modely vztahů mezi rodinami/rodiči a školami/učiteli 89 // 4.4 Posílení role třídního učitele 93 // 4.5 Spolupráce na řešení problému s odbornými pracovišti 94 // 4.5.1 Videotrénink interakcí 94 // 4.5.2 Střediska pro děti a mládež, nízkoprahová zařízení, // komunitní centra, centra pro rozvoj osobnosti 94 // 4.6 Návrhy konkrétních technik/her pro učitele při edukaci dětí s poruchami aktivity..99 // 4.6.1 Relaxační hry 99 // 4.6.2 Aktivizační hry 102 // 4.6.3 Cvičení pro podporu pozornosti 105 // 4.6.4 Cvičení zaměřené na prožitky a emoce 106 // 4.7 Techniky pro korekci postojů učitele vycházející z pečlivé autodiagnostiky 113 // 4.8 Pomůcky pro práci s hyperaktivními / hypoaktivními dětmi 114 // 4.8.1 Terapeutická trampolína 115 // 4.8.2 Balančnímíč 115 // 4.8.3 Balanční deska 115 // 4.8.4 Žížalice (Drahoňovská) 115 // 4.9 Programy pro učitele v rámci prevence syndromu vyhoření // s ohledem na vysokou náročnost práce s dětmi s poruchami aktivity 116 // 4.9.1 Wellness programy 118 // 4.9.2 KUKUČ 119 // 4.10 Shrnutí - doporučení pro učitele, jak pracovat s détmi s poruchami aktivity 120 // 5 První pomoc rodiče 122 // 5.1 Úprava režimu dne - režimová opatření 125 // 5.1.1 Dodržování stanovených pravidel 126 // 5.1.2 Obsah režimových opatření 127 // 5.1.3 Volba vhodného způsobu výuky a režimová opatření 129 // 5.1.4 Respektování obtíží dítěte 134 // 5.1.5 Budování pozitivní atmosféry v rodině 134 //
5.1.6 Vstřícná, pozitivní a respektující komunikace 136 // OBSAH // 5.1.7 Chyby v komunikaci 141 // 5.2 Zdravá výživa jako součást péče o dítě s poruchami aktivity 142 // 5.2.1 Vitamíny 143 // 5.2.2 Esenciálni mastné kyseliny 144 // 5.2.3 Minerály 144 // 5.2.4 Potravinové doplnky 145 // 5.2.5 Jídelníček pro povzbuzení mozku 147 // 5.3 Farmakologická léčba 149 // 5.3.1 Klasická psychofarmakologická léčba 149 5.4 Terapeutické přístupy 150 // 5.4.1 Individuální kognitivně-behaviorální terapie 150 // 5.4.2 Skupinová kognitivné-behaviorální psychoterapie 150 // 5.4.3 Psychoanalytická psychoterapie 151 // 5.4.4 Rodinná terapie 151 // 5.4.5 Psychomotorická terapie (Kinezioterapie) 153 // 5.5 Zooterapie 156 // 5.5.1 Hipoterapie 157 // 5.5.2 Canisterapie 157 // 5.5.3 Felinoterapie 158 // 5.6 Videotrénink interakcí v rodině 160 // 5.7 Vedení deníku 160 // 5.8 EEC biofeedback 162 // 5.9 Relaxace pro rodiče 164 // 5.9.1 Náročná cesta ? navození duševního klidu 164 // 5.9.2 Technika odreagování 166 // 5.9.3 Odstup od problému 167 // 5.9.4 Konkrétní druhy relaxace pro rodiče 167 // Závěr 170 // Summary 170 // Literatura 172 // Slovníček pojmů 183 // Jmenný rejstřík 186 // Věcný rejstřík 188

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC