Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16.8) Půjčeno:65x 
BK
Příručka
Vydání druhé, v Portále první, revidované
Praha : Portál, 2017
351 stran : ilustrace ; 20 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1234-8 (brožováno)
angličtina
001460713
Úvod 9 // 1 O aplikaci vědy ve škole 11 // 2 Historie metod 25 // Historie vzniku vědeckého vzdělávání normálních dětí 39 // Podmínky prvního experimentu - jeho první úspěchy 42 // 3 Vyučovací metody používané v Domech dětí 45 // Fyzický růst 46 // Prostředí 50 // Praktická pozorování 52 // Kázeň a volnost 53 // Obtíže s kázní ve školách 55 // Nezávislost 60 // Odměny a tresty dětí 63 // O svobodě 66 // 4 Příroda ve výchově 69 // Role přírody ve vzdělávání 75 // Zájem o druhé 75 // Mylné představy o zahradách 76 // Nej oblíbenější práce dětí 77 // Jednoduchost 78 // Naše zahrada 78 // 5 Pohybová výchova 81 // Rudý člověk a bílý člověk 81 // Kázeň a tělesná výchova 83 // Práce a tělocvik 86 // Práce dětí 87 // Hlasy 88 // Nadání 89 // Důkladnost 89 // Vnímavý věk 90 // Analýza pohybu 91 // Ekonomika pohybů 92 // Pomůcky pro nácvik dovedností - zapínací rámy 92 // Další aktivity praktického života 93 // Koordinace pohybů - chůze po linii 94 // Další varianty chůze po linii 95 // Cvičení ticha 95 // Další možnosti uplatnění 96 // Svobodný život 97 // Praxe 97 // Uspořádání úkonů 98 // Tělocvik a hry 100 // Svoboda volby 101 // 6 Pomůcky pro smyslový rozvoj 103 // Rozeznávání jednotlivých vlastností pomůcek 105 // Základní vlastnosti didaktického materiálu 106 // 7 Cvičení 111 // Jak by měl učitel prezentovat pomůcky - porovnání s klasickým // systémem 111 // Jak povzbudit dítě k práci se smyslovými pomůckami - kontrast, shodnost, stupňování 117 // 8 Rozlišování zrakem a sluchem 127 // Zdokonalování vnímání rozměrů pouhým zrakem 127 // Síla a svalová paměť 130 // Pomůcky pro rozeznávání barev 131 // Smyslová znalost geometrie 133 // Cvičení pro rozpoznávání zvuků 139 // Ticho a cvičení ticha 142 ///
9 Výuka smyslového vnímání - závěry 147 // 10 Učitel 153 // 11 Technika výuky 157 // První etapa - Úvod do práce s pomůckou 157 // Druhá etapa - Vyučovací lekce (tři fáze) 159 // Praktické využití - metodika používání pomůcek 162 // Vedení dítěte 164 // 12 Poznámky k předsudkům 169 // Měřítko 175 // Duševní řád 177 // 13 Rozvoj dítěte 179 // Ticho - zhmotnělé abstrakce 179 // Porovnání vzdělávání normálních dětí a dětí s mentálním // postižením 182 // Porovnání našeho systému vzdělávání normálních dětí // a experimentální psychologie 185 // Zjemňování smyslů opakovaným procvičováním 187 // 14 Psanýjazyk 191 // Klasické způsoby výuky čtení a psaní 192 // 15 Mechanismus psaní 209 // Analýza pohybů ruky při psaní 210 // Přímá příprava na psaní 213 // Myšlení osvobozené od mechanismů 222 // Sestavování slov 224 // 16 Čtení 237 // Hra s čtením slov - první čtení 239 // Cvičení s označenými kartami - fonetické čtení 242 // Opačné cvičení 243 // Čtení vět 244 // 17 Řeč dítěte 249 // Třístupňová lekce výuky abecedy 257 // Poruchy řeči vzniklé nedostatkem výchovy 261 // 18 Výuka počtů a úvod do aritmetiky 269 // 19 Další vývoj v aritmetice 283 // 20 Kreslení a výtvarná umění 287 // 21 Úvod do hudby 293 // 22 Náboženská výchova 301 // 23 Kázeň v Domech dětí 309 // 24 Naše dojmy, pocity a závěry 327 // 25 Vítězné tažení 331 // 26 Stupně obtížnosti, pořadí při předkládání pomůcek 337 // Dodatek 339 // Doslov k novému vydání 349
cnb002902363

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC