Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 09.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
Vydání první
Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, [2016]
1 online zdroj
Externí odkaz    Plný text PDF 
   Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro vzdálený přístup 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-246-3573-6 (e-kniha)
ISBN 978-80-246-3554-5 (print)
Filologické studie ; 2016
Obsahuje bibliografické odkazy a rejstříky
Monografie si klade za cíl analyzovat vysokoškolskou výuku klíčových lingvistických disciplín fonetiky a fonologie u nás v historii i v současnosti. Vedle teoretických poznatků přináší také teoretické i aplikační metodicko-didaktické podněty, které by měly reflektovat specifičnost oboru v rámci učitelské přípravy, s přihlédnutím k didaktickým a vyučovacím kompetencím budoucích učitelů jazyků..
Anglické resumé
Popsáno podle online zdroje
001461247
ÚVODEM (Martina Smejkalová ) 9 // 1. HISTORICKÁ VÝCHODISKA FONETIKY A FONOLOGIE V PŘÍPRAVNÉM VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ JAZYKŮ (Marie Bořek-Dohalská - Kristýna Červinková Poesová - Jakub Konečný - Pavla Nečasová - // Lenka Rozboudová - Martina Smejkalová - Klára Uličná - Jana Vlčková-Mejvaldová ) II // 1.1 Předfonetické výzkumy a počátky výuky fonetiky 12 // 1.2 Rozvoj foneticko-fonologických výzkumů v první polovině 20. století- // Pražský lingvistický kroužek a jeho didaktické projekce 14 // 1.3 Fonetický ústav Filozofické fakulty UK v Praze 16 // 1.4 Fonetika jako vysokoškolský předmět v přípravě učitelů 21 // 1.4.1 Výuka fonetiky v přípravném vzdělávání učitelů jazyků // na Filozofické fakultě UK v Praze 21 // 1.4.2 Výuka fonetiky v přípravném vzdělávání učitelů jazyků // na Pedagogické fakultě UK v Praze 29 // 1.5 Závěr 34 // Literatura 34 // 2. FONETIKA A FONOLOGIE ČESKÉHO JAZYKA (Jana Vlčková-Me jvaldová - Pavel Sojka ) 37 // 2.1 Současný stav výuky fonetiky a fonologie českého jazyka v přípravě učitelů základních // a středních škol 38 // 2.1.1 Fonetická a fonologická tematika v pedagogických dokumentech 38 // 2.1.2 Výuka fonetiky a fonologie českého jazyka na fakultách připravujících učitele 40 // 2.2 Teoretická východiska výuky fonetiky a fonologie českého jazyka 45 // 2.2.1 Fonetická literatura v sylabech 46 // 2.2.2 Literatura odborná 47 // 2.2.3 Vlastní fonetické poznání 48 // 2.2.4 Aplikovaný fonetický výzkum 48 // 2.2.5 Fonetika v časopisech 49 // 2.2.6 Granty a vědecké úkoly s fonetickou tematikou 50 // 2.3 Výuka fonetiky a fonologie českého jazyka na Katedře českého jazyka // Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy 51 // 2.3.1 Kontext výuky fonetiky a fonologie českého jazyka aneb Komplikující faktory 51 //
2.3.2 Cíle výuky 54 // 2.3.3 Obsah výuky 55 // 2.3.4 Klíčová témata 56 // 2.3.5 Posloupnost a logická návaznost jednotlivých témat při výuce předmětu 57 // 2.3.6 Metody a formy práce 61 // 2.3.7 Způsoby prověřování a hodnocení 62 // 2.4 Závěr 62 // Literatura 64 // 3. FONETIKA A FONOLOGIE ANGLICKÉHO JAZYKA (Kristýna Červinková Poesová - Klára Uličná) 68 // 3.1 Současný stav výuky fonetiky a fonologie anglického jazyka v přípravě učitelů // základních a středních škol 68 // 3.2 Teoretická východiska výuky fonetiky a fonologie anglického jazyka 70 // 3.3 Výuka fonetiky a fonologie anglického jazyka na Katedře anglického jazyka a literatury // Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy 72 // 3.4 Zaměřeno na didaktiku 75 // 3.4.1 Role výuky výslovnosti 76 // 3.4.2 Cíle výuky výslovnosti 76 // 3.4.3 Výběr a strukturace učiva 79 // 3.4.4 Přístupy k výuce výslovnosti 79 // 3.4.5 Vhled do didaktizace výuky výslovnosti na Katedře anglického jazyka a literatury // Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy 81 // 3.5 Závěr 83 // Literatura 83 // Příloha 86 // 4. FONETIKA A FONOLOGIE FRANCOUZSKÉHO JAZYKA (Kateřina Suková Vychopňová - Marie Bořek-Dohalská) 87 // 4.1 Současný stav výuky fonetiky a fonologie francouzského jazyka v přípravě učitelů // základních a středních škol 89 // 4.1.1 Fonetická a fonologická tematika v pedagogických dokumentech 89 // 4.1.2 Výuka fonetiky a fonologie francouzského jazyka na fakultách připravujících učitele. 91 // 4.2 Teoretická východiska výuky fonetiky a fonologie francouzského jazyka 99 // 4.3 Výuka fonetiky a fonologie francouzského jazyka na Katedře francouzského jazyka // a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy 101 // 4.3.1 Faktory ovlivňující naši výuku 101 // 4.3.2 Fonetika a fonologie 103 //
4.3.3 Korektivní fonetika 109 // 4.3.4 Historie a současnost francouzské spisovné výslovnosti 109 // 4.3.5 Metody a formy práce 110 // 4.4 Závěr Ill // Literatura 112 // 5 FONETIKA A FONOLOGIE NĚMECKÉHO JAZYKA (Pavla Nečasová) 115 // 5.1 Současný stav výuky fonetiky a fonologie německého jazyka v přípravě učitelů // základních a středních škol 116 // 5.1.1 Fonetická a fonologická tematika v pedagogických dokumentech 117 // 5.1.2 Výuka fonetiky a fonologie německého jazyka na fakultách připravujících učitele 119 // 5.2 Teoretická východiska výuky fonetiky a fonologie německého jazyka 120 // 5.3 Výuka fonetiky a fonologie nemeckého jazyka na Katedře germanistiky // Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy 124 // 5.4 Závěr 128 // Literatura 129 // 6. FONETIKA A FONOLOGIE RUSKÉHO JAZYKA (Jakub Konečný - Lenka Rozboudová ) 132 // 6.1 Současný stav výuky fonetiky a fonologie ruského jazyka v přípravě učitelů // základních a středních škol 133 // 6.1.1 Fonetická a fonologická tematika v pedagogických dokumentech 133 // 6.1.2 Výuka fonetiky a fonologie ruského jazyka na fakultách připravujících učitele 135 // 6.2 Teoretická východiska výuky fonetiky a fonologie ruského jazyka 143 // 6.3 Výuka fonetiky a fonologie ruského jazyka na Katedře rusistiky a lingvodidaktiky // Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy 145 // 6.4 Závěr 151 // Literatura 152 // ZÁVĚR (Marie Bořek-Dohalská - Kristýna Červinková Poesová - Jakub Konečný -Pavla Nečasová - Lenka Rozboudová - Pavel Sojka - Kateřina Suková Vychopňová - // Martina Smejkalová - Klára Uličná - Jana Vlčková-Mejvaldová) 154 // RESUMÉ 159 // JMENNÝ REJSTŘÍK 161 // VĚCNÝ REJSTŘÍK 163
(OCoLC)985702550
(EBSC)1513545
(YANK)14294263
(EBLB)EBL4867506

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC