Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(19) Půjčeno:19x 
BK
V Praze : Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2017
198 stran : ilustrace, mapy ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-7290-896-7 (brožováno)
Obsahuje bibliografii na stranách 165-186 a bibliografické odkazy
Anglické resumé
001462004
1. Úvod 5 // 1.1 Definice termínů a základní údaje o migraci 8 // 1.2 Letmý pohled do historie migrace 10 // 2. Vyspělé státy a jejich zkušenosti s migrací 17 // 2.1 Typologie států podle historických zkušeností s migrací 18 // 2.1.1 Tradiční imigrantské země 19 // 2.1.2 Evropské státy s postkoloniální a pracovní migraci 20 // 2.1.3 Jihoevropské státy 22 // 2.1.4 Postkomunistické státy středoevropského prostoru 23 // 3. Úspěch integračního procesu imigrantů a faktory, které jej ovlivňují 25 // 3.1 Společenské determinanty úspěchu integrace 25 // 3.1.1 Vliv migrační politiky a nastavení právního systému hostitelské země.26 // 3.1.2 Vliv širšího společenského a politického klimatu cílové země migrace.30 // 3.2 Osobní determinanty úspěchu integrace 32 // 3.2. l Socioekonomické faktory ovlivňující úspěch integrace 33 // 3.2.2 Sociokulturní faktory ovlivňující úspěch integrace 34 // 4. Segregace imigrantů jako jeden z faktorů ovlivňující výsledky integračního procesu 41 // 4.1 Bílý útěk - white flight 42 // 4.1.1 Bod zlomu - tipping point 44 // 4.1.2 Schellingovy dynamické modely rezidenční segregace 44 // 4.1.3 Granovetterovy modely kolektivního chování 55 // 5. Akademické výsledky dětí imigrantů jako znak úspěchu imigračního procesu 56 // 5.1 Vliv politických, kulturních a společenských faktorů - makroúroveň 61 //
5.1.1 Vliv hostitelské země 61 // 5.1.2 Vliv země původu 65 // 5.1.3 Politiky ovlivňující integraci dětí imigrantů do škol 65 // 5.2 Práce jednotlivých škol - mezoúroveň 75 // 5.2.1 Deklarované a nedeklarované snahy o dosazení určitého standardu 76 // 5.2.2 Kvalita školy jako indikátor úspěšné integrace 76 // 5.2.3 Míra segregace dětí imigrantů ve škole 78 // 5.3 Charakteristiky jednotlivých dětí a jejich rodičů - mikroúroveň 87 // 5.3. i Socioekonomický status rodiny 89 // 5.3.2 Kulturní kapitál rodiny 91 // 5.3.3 Schopnost komunikovat jazykem hostitelské společnosti 92 // 5.3.4 Sociální kapitál rodin a migrační strategie 93 // 5.3.5 Doba pobytů imigrantů v hostitelské zemi 94 // 5.3.6 Společenské předsudky 95 // 6. Situace a vývoj v Česku 97 // 6.1 Postavení Česka v současné mezinárodní migraci 98 // 6.2 České školství a jeho připravenost na děti imigrantů 102 // 7. Prostorová koncentrace žáků-cizinců na českých základních // školách 105 // 7.1 Prostorové rozmístění žáků-cizinců základních škol v závislosti // na zemi původu 105 // 7.2 Míra a vývoj prostorového rozmístění žáků-cizinců dle země // původu 113 // 7.3 Srovnání prostorového rozmístění žáků a celé populace migrantů 120 // 7.4 Koncentrace cizinců v rámci škol 123 // 7.5 Shrnutí výsledků 138 // 8. Výsledky žáků-cizinců v PISA testech 141 // 8.1 Metodika a datové zdroje 141 // 8.2 Cizinci v českém školství pohledem PISA testů 148 // 8.3 Shrnutí výsledků 156 // 9. Závěr 159 // Summary 161 // Literatura 165 // Příloha 187
(OCoLC)1003286078
cnb002904919

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC