Obsah // Úvod ... 5 // 1 Jak pracovat s touto Cvičebnici? ... 7 // 2 Několik poznámek k výuce zvukové stránky jazyka... 11 // 2.1 Zvuková stránka jazyka a její význam ve výuce na ZŠ... 12 // 2.2 Základní cíl výuky zvukové stránky jazyka ... 14 // 2.2.1 Cile a obsah ve výuce zvukové stránky jazyka pro 1. stupeň ZŠ... 14 // 2.2.2 Cile a obsah ve výuce zvukové stránky jazyka pro 2. stupeň ZŠ... 14 // 2.2.3 Cile a obsah ve výuce zvukové stránky jazyka pro střední školy... 15 // 2.3 Zdroje, metody a formy práce ve výuce zvukové stránky jazyka ... 16 // 2.4 Hyperkorektnost ve škole... 19 // 2.5 Práce s chybou a hodnocení v mluvených projevech... 20 // 3 Rečová cvičení... 25 // 3.1 Technika řeči... 26 // 3.2 Dechová cvičení... 27 // 3.3 Aktivizace masky... 29 // 3.4 Artikulační cvičení... 30 // 3.5 Přízvuk... 35 // 3.6 Intonační cvičení... 36 // 4 Percepční cvičení... 39 // 4.1 Texty k intuitivní identifikaci výslovnostních chyb / odchylek // od ortoepické normy... 40 // 4.2 Texty na rozpoznání jednoho typu odchylky od ortoepické // normy a nácvik správné podoby... 45 // 4.2.1 Samohlásky... 45 // 4.2.1.1 Kvantita samohlásek ... 45 // 4.2.1.2 Kvalita samohlásek... 49 // 4.2.1.3 Ráz... 52 // 4.2.2 Souhlásky... 55 // 4.2.2.1 Výslovnost zdvojených souhlásek ... 55 // 4.2.2.2 Zjednodušení souhláskových skupin... 58 // 4.2.2.3 Vypouštění hlásky; ve tvarech slovesay’/’t... 62 // 4.2.2.4 Změna man ...