Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 16.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
Brno : Masarykova Univerzita, 2010
1 online zdroj : illustrations
Externí odkaz    Plný text PDF 
   Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro vzdálený přístup 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-210-5325-0 (print)
ISBN 978-80-210-7668-6 (online ; pdf)
"Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny" - titulní strana
Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
This work was conceived in the context of developing the care for gifted children in the Czech Republic, increasing the interest in this matter, and rising emphasis of the importance of self-image not only for the quality of the empowerment of a person, but also for the influence on the whole level of psychosocial adaptation. The main goal of our investigation was to identify the differences in the self-image profiles related to individual components of the self-concept and the whole self-image between groups of intellectually gifted children and children with average ability. Leading material..
Popsáno podle online zdroje
001462589
ÚVOD 9 // TEORETICKÁ ČÁST 13 // 1. Inteligence 15 // 1.1 Modely inteligence 16 // 1.1.1 Faktorově analytické modely inteligence 16 // 1.1.2 Kognitivní modely inteligence 19 // 1.1.3 Kontextový přístup ke studiu inteligence 20 // 1.1.4 Systémové modely inteligence 21 // 1.1.5 Biologicko-fyziologické teorie inteligence 22 // 1.1.6 Vývojové teorie inteligence 23 // 1.2 Vývoj poznávacích procesů v období mladšího školního věku.. 24 // 1.3 Dědičnost inteligence 26 // 1.4 Měření inteligence 28 // 1.5 Inteligence a osobnost 31 // 1.6 Inteligence a tvořivost 33 // 1.7 Inteligence a nadání 34 // 2. Nadání 37 // 2.1 Přístupy ke studiu nadání 38 // 2.2 Intelektové nadání 43 // 2.3 Sociální a emoční charakteristiky nadaných dětí 44 // 3. Sebepojetí a sebehodnocení 47 // 3.1 Historické kořeny 47 // 3.2 „Já“ jako objekt vlastní reflexe 48 // 3.2.1 Kognitivní aspekt Já: sebepojetí 49 // 3.2.2 Afektivní aspekt Já: sebehodnocení 51 // 3.3 Sebepojetí dětí mladšího školního věku 54 // 4. Sebehodnocení rozumově nadaných dětí 57 // 4.1 Vzdělávací prostředí 57 // 4.2 Pocity odlišnosti 61 // 4.3 Rozdíly v populaci nadaných 62 // 4.3.1 Stupeň nadání 62 // 4.3.2 Rozdíly mezi chlapci a dívkami 63 // 4.3.3 Nadané děti s handicapem 66 // 4.4 Sociální vztahy 68 // 4.5 Rodina 71 // 4.6 Metaanalytické studie 72 // 5. Shrnutí 75 // VÝZKUMNÁ ČÁST 77 // 6. Zaměření výzkumu 79 // 6.1 Výzkumný problém 79 // 6.2 Projekt výzkumu 82 // 6.3 Výzkumné otázky a testované hypotézy 83 // 7. Výzkumný soubor a sběr dat 91 // 7.1 Předpokládaní nadaní 91 // 7.2 Předpokládaní nadaní a srovnávací skupina 92 // 7.3 Nadané děti s handicapem 93 // 8. Výzkumné metody a zpracování dat 95 // 8.1 Měření inteligence 95 // 8.1.1 Ravenovy Barevné progresivní matice (CPM) 95 //
8.1.2 Wechslerova inteligenční škála pro děti (WISC-III).95 // 8.2 Měření sebepojetí 96 // 8.3 Testy tvořivosti 99 // 8.3.1 Torranceho figurální test tvořivého myšlení - 1. subtest.. 99 // 8.3.2 Test tvořivosti pro předškolní a školní děti (KVS-P) 4. subtest 100 // 8.4 Bipolární ratingová škála (BRS) 101 // 8.5 Rodina 101 // 8.5.1 Test rodinných vztahů Anthony-Bencové 102 // 8.6 Statistická analýza 102 // 9. Výsledky 103 // 9.1 Rozdíly v profilech a úrovni sebehodnocení ve skupinách 103 // 9.2 Úroveň sebehodnocení při posuzování učitelkou 105 // 9.3 Determinanty celkového sebehodnocení 110 // 9.4 Rozdíly mezi chlapci a dívkami 113 // 9.4.1 Nadaní chlapci a nadané dívky 113 // 9.4.2 Chlapci a dívky ze srovnávací skupiny 114 // 9.4.3 Nadané dívky a dívky ze srovnávací skupiny 115 // 9.4.4 Nadaní chlapci a chlapci ze srovnávací skupiny 116 // 9.5 Osobnostní faktory 117 // 9.5.1 Vztah osobnostních charakteristik nadaného dítěte hodnocených matkou a úrovní jeho sebehodnocení 118 // 9.5.2 Vztah osobnostních charakteristik matek rozumově nadaných dětí a úrovní sebehodnocení těchto dětí 118 // 9.5.3 Vztah osobnostních charakteristik rozumově nadaných dětí hodnocených učitelkou a úrovní sebehodnocení těchto dětí 119 // 9.6 Rodinné faktory 120 // 9.6.1 Vzdělání rodičů, úplnost rodiny, pořadí narození a počet dětí v rodině 121 // 9.6.2 Citový vztah s matkou 122 // 9.6.3 Citový vztah s otcem 123 // 9.6.4 Citový vztah se sourozencem 124 // 9.7 Nadané děti s handicapem 124 // 9.8 Modely vlivu prediktorů na úroveň sebehodnocení a IQ 125 // 9.8.1 Sebehodnocení v oblasti školních dovedností 126 // 9.8.2 Sebehodnocení v oblasti sociální akceptace 126 // 9.8.3 Sebehodnocení v oblasti pohybových dovedností 127 //
9.8.4 Sebehodnocení v oblasti fyzického vzhledu 128 // 9.8.5 Sebehodnocení v oblasti chování 129 // 9.8.6 Celkové sebehodnocení 130 // 9.8.7 Výkon v Ravenově testu (IQ) 130 // 9.9 Shrnutí výsledků 131 // 10. Diskuse 135 // 10.1 Diskuse výsledků výzkumu 135 // 10.2 Možná úskalí výzkumu 152 // 11. Implikace pro poradenskou, pedagogickou a školní psychologii 127 // 12. Závěr 161 // Literatura 165 // Příloha 1: Tabulky - výzkumný soubor, psychometrické vlastnosti 183 // Příloha 2: Tabulky výsledků 189 // Příloha 3: Seznam obrázků, grafů a tabulek 205 // Jmenný rejstřík 209
(OCoLC)911641820
(EBLB)EBL4887096
(EBSC)992773
(YANK)12430607

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC