Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:5x 
BK
Biografie
1. vydání
Praha : Etnologický ústav Akademie věd České republiky, v.v.i., 2010
222 stran : barevné ilustrace ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-87112-43-4 (vázáno)
300 výtisků
Obsahuje bibliografii na stranách 185-211, bibliografické odkazy a rejstřík
Anglické resumé
001463080
OBSAH // Předmluva // 13 // 1. Všeobecný úvod 15 // 1.1. Badatelské pole zájmu 17 // 1.2. Časový horizont 19 // 1.3. Bádáni o tradiční hudbě: specifika, úskalí, trendy 22 // 1.4. Souhrnná teoretická díla v české literatuře 34 // 2. Elementární pojmy 37 // 2.1. Problém definice 39 // 2.2. Kultura 41 // 2.2.1. Hudební kultura 43 // 2.2.2. Sdílená hudební kultura 44 // 2.2.3. Multikulturalismus a tradiční hudba 46 // 2.3. Brzda i opora: tradice 49 // 2.3.1. Tradiční hudební kultura 51 // 2.3.2. Terminologický konsenzus: tradiční hudba 52 // 2.4. Lid, nebo skupina? 57 // 2.4.1. Lidová kultura, tradiční kultura, tradiční lidová kultura 60 // 2.4.2. Herder ji objevil, Rilke složil poklonu: lidová píseň 62 // 2.4.3. Píseň národa: národní píseň 66 // 2.4.4. Dílo skladatele a básníka: společenská píseň 68 // 2.4.5. „Nechť píseň vyplynula z jakéhokoli pramene": zlidovělá píseň 69 // 2.4.6. Na periferii sběratelského zájmu: kramářská píseň 70 // 2.4.7. Napůl lidová, napůl ne: pololidová píseň 72 // 2.4.8. Beer Bareli Polka: lidovka a šlágr století 73 // 2.4.9. Lidová zpévnost 73 // 2.4.10. Lidový zpěv 74 // 2.4.11. Lidová hudba instrumentální 76 // 2.5. Terminologický odkaz Tonniesův: společnost a společenství 78 // 2.6. Terminologický odkaz Thomsův: folklor 79 // 2.6.1. Hudební folklor 81 // 2.6.2. Věda o folklóru: folkloristika 82 // 2.6.3. Folklor z druhé ruky: folklorismus 85 // 2.6.4. Písničky
o něčem: písničkáři, folk, folk music 87 // 2.7. Terminologický nonsens, který se ujal: world music 89 // 2.8. Podvojná věda: etnomuzikologie 92 // 3. Jak vzniká tradiční hudba 99 // 3.1. Impulzy, determinismy, tvořivý subjekt, prostředí 101 // 3.2. Spontánnost 104 // 3.3. Jak je stará? 104 // 3.4. Anonymita 106 // 3.5. Kdo ji tvoří? 108 // 3.6. Originalita 110 // 8 // 3.7. Je individuální, nebo kolektivní? 111 // 3.8. Recepce, sankcionizace jako podmínka lidovosti 113 // 3.9. Zlidovění, folklorizace 114 // 4. Jak se šíří 117 // 4.1. Tradování 119 // 4.2. Orálnost, paměťová fixace 120 // 4.3. Nositelé tradice. Interpret a interpretace 121 // 4.4. Komunikační akt 124 // 4.5. Prostředí tradiční hudby, zpěvní a herní příležitosti, publikum // a vnímatelé folklóru 126 // 4.6. Muži, nebo ženy? Genderová charakteristika 131 // 5. Jak se proměňuje 135 // 5.1. Variační proces 137 // 5.2. Asimilace 140 // 5.3. Adaptační proces, kontrafakta 141 // 5.4. Paralely 142 // 5.5. Kontaminace 143 // 5.6. Inovace 144 // 5.7. Tajemství podobností, shod a příbuzností 145 // 6. Co ovlivňuje její podobu 151 // 6.1. Normativnost 153 // 6.2. Typizace, typ, stereotyp 155 // 6.3. Funkce tradiční hudby 157 // 6.4. Znakovost 162 // 6.5. Folklorní kontext 166 // 6.6. Sloh a styl, hudební dialekt 168 // 6.7. Synkretičnost 170 // 7. Rozpor, nebo symbióza? Tradiční hudba/umělecká tvorba 173 // 7.1. Rozdíl v charakteru folklorního
a uměleckého díla 175 // Závěrem 181 // Bibliografie 183 // Seznam obrazových příloh 212 // Jmenný rejstřík 213 // Resumé 220 // 9
(OCoLC)746835830
cnb002165040

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC