Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(16) Půjčeno:16x 
BK
Příručka
Brno : Paido, 2004
135 stran : ilustrace ; 23 cm

objednat
ISBN 80-7315-014-X (brožováno)
Edice pedagogické literatury
Obsahuje bibliografie na stranách 125-130 a bibliografické odkazy
001463091
OBSAH // Předmluva: Za tvořivostí? // I. ČÁST: TVOŘIVOST V ZRCADLE HER A EMPIRICKÝCH POSTŘEHŮ // 1 ÚVOD // 1.1 Tři důvody, proč rozvíjet tvořivost // 1.2 Příklad první Mladý včdec Mladý opatrný klasik Mladý tvořivý praktik // 1.3 Příklad druhý // 1.4 Příklad třetí // 2 ROZVOJ TVOŘIVOSTI PROSTŘEDNICTVÍM HER // Hraje zdrojem zábavy i poučení // Hraje prostředkem osvojování sociálních rolí // Hraje prostředek prožívání // Hraje smysluplnou činností // Hra simuluje nižné situace // Hraje prostředek ? poznání a sebepoznání // Hraje mravní výzvou // Hraje svoboda, ale i řád // Tvořivost jako aspekt teorie hry // 3 PROBLEMATIKA TYPOLOGIE TVOŘIVÝCH HER // 3.1 Rozvoj laterálního myšlení podle Edwarda de Bona Sedm základních strategií // 3.2 Za tvořivostí skrze odbourávání bariér Příklad z praxe // 3.3 Rozvoj globálních vlastností // 3.4 Rozvoj vlastností tvořivosti // 3.5 Typologie her založená // na odlišných dnizích konvergentního (vertikálního) a divergentního (laterálního) myšlení // 3.6 Typologie her založená na významu pravidel ve hře (stupeň organizovanosti) // Tvořivé hry bez pravidel a minimálním prvkem organizovaností Hry se základními pravidly a středním prvkem organizovanosti Hry s jasné vymezenými pravidly // 3.7 Typologie her založená na významu herních činností (obsahu) Hry, které pro rozvoj tvořivosti používají rozmanitý obsah // 9 // 11 // 13
15 // 15 // 15 // 15 // 16 16 17 // 19 // 19 // 19 // 20 20 20 20 21 21 22 // 25 // 25 // 25 // 28 // 29 // 30 // 31 // 32 // 33 // 33 // 34 34 // 34 // 35 // 5 // Hry, jejichž obsah je stejnč důležitý jako rozvoj tvořivosti 35 // Hry, v nichž dominuje obsah pro rozvoj tvořivosti 35 // 3.8 Typologie her založená na chování „v roli“, // kterou určuje daný barevny klobouk 35 // 3.9 Typologie her založená na rozvoji psychických funkcí // a osobnostních vlastností 36 // 3.10 Typologie her založená na překonávání myšlenkových dominant 37 // 4 TVOŘIVOST UČITELE A TVOŘIVOST ŽÁKA 39 // 4.1 Učitel jako představitel normy 39 // Příklad z praxe 40 // 4.2 Učitel a „monopol na pravdu“ 41 // 4.3 Otázky učitele 42 // Otázky obvyklé 42 // Otázky tvořivé 44 // 5 TVOŘIVOST ŽÁKŮ V ZRCADLE VÝZKUMNÝCH ŠETŘENÍ 45 // 5.1 Tvorba názorná versus abstraktní 46 // Dokreslování skvrn 46 // Obrázková galerie 47 // 5.2 Domyšlení situací 50 // jak lze neobvykle použít cihlu? 50 // Taxonomie nápadů 51 // 5.3 Co by se stalo, kdyby 52 // 5.4 Aspirační úroveň a tvořivost 54 // 5.5 Závěrečná diskuse a hodnocení 57 // 5.6 Poznámky ? měření a hodnocení tvořivosti 58 // 6 ZÁVĚREM ? ÚVODU A PRAXI 61 // II. ČÁST: SOUBOR // PRAKTICKÝCH CVIČENÍ A HER 65 // I PROČ MÁME BÝT TVOŘIVÍ? 67 // 1.1 Cogito, ergo sum (Myslím, tedy jsem) 68 // Hra: Babičko, proč máš tak velké oči? Abych tě lépe viděla! 68 // Hra: Kde
je ta ryba? Kočka ji snědla. Kde je ta kočka? ... 68 // Hra: Jaký byl ten člověk? 69 // Hra: Co papali naši staří dědoušci? 70 // Hra: Slepice nebo vajíčko? 70 // Hra: Podivná vykopávka 71 // 1.2 Moudrost národního hrdiny, mudrce a taškáře 72 // Provaz z písku 72 // Vůně místo masa ’ ” 73 // Chytrostí vstříc rozmarům mocnářů 73 // 1.3 Stavíme pyramidu aneb stavební kameny tvořivosti 74 // 6 // 2 VNÍMANÍ SVÉTA - CO JE DŮLEŽITÉ, JE OČÍM NEVIDITELNÉ 77 // Hra: Obrázky, kterč lžou 78 // Hra: Chudák Bimbo 79 // Hra: Domácí kino 79 // Hra: Já sc z toho zblázním 80 // 3 POZOROVÁNÍ SVÉTA - SVÉTLO POZNÁNÍ 81 // Hra: K..., kde jsi? 81 // Hra: Krasohled ‘ 81 // Hra: Mimikry 82 // Hra: Robinson 82 // Hra: Bludiště 83 // Hra: Bludiště pro robota 84 // Hra: Pasáček ovcí 84 // 4 PAMATOVÁNÍ SI SVÉTA 85 // Hra: Tomu nerozumím! 85 // Hra: Co to bylo? 85 // Hra: Kam to strčit? 86 // Hra: Co to bouchlo? 86 // Hra: Babička jela do Ameriky 86 // Hra: Čím to svázat? 88 // Hra: Pavouci v paměti 90 // Hra: Exkurze do paměti 90 // 5 PŘEDSTAVOVÁNÍ SI SVÉTA 91 // Hra: Jak to vlastně je? 92 // Hra: Souboj představ 92 // Hra: Představa času 92 // Hra: Kudy do školy? 92 // Hra: Jak asi vypadal? 93 // Hra: Jak to asi myslí? 93 // Hra: Co to slyší ucho moje? 94 // Hra: Barevné slyšení aneb Syncstezie 94 // 6 TVOŘENÍ SVÉTA - MYŠLENÍ JAKO KLÍČ ? TVORBĚ 95 // 6.1 Co nám brání v tom, abychom tvořivě vnímali
svět // a byli schopni řešit problémy? 95 // Hra: Vousatá hádanka 96 // Hra: Stará dobrá..a 97 // Hra: Bratrské dělení nebo raději každému stejné? 97 // Hra: Dárek pro pana učitele matematiky 97 // Hra: Knihomol 98 // Hra: Proužek papíru pro šikovné ruce 98 // Hra: Česká hlava 99 // Hra: Peněz není nikdy dost 99 // 7 // 6.2 Tvořivé vnímat svét je stejné, jako smysluplné žít 100 // Hra: Pro námésřčné 101 // Hra: Detektivka ?1 // Hra: Stezka odvahy ?1 // Hry: Dobrodružný příběh pana M 102 // Hra: Tajná řeč ?2 // Hra: Záhadné obrazec 103 // Hra: Myšlenková koláž 103 // Hra:Jiny kraj, jiný mrav 103 // Hra: Ař žije impresionismus 104 // Hra: Kde jste kdo, zkamenělé dušičky? 104 // Hra: Špatně smazaná tabule 105 // G.3 Tvořivého člověka napadají tvořivé myšlenky // a vypadají jako tvořivé produkty 105 // Nominalismus aneb Všechno je věcí pojmu 105 // Hra: Kolik je na světě kohoutků? 106 // Hra: Moudrá hlava 107 // Hra: Mystifikace ?7 // Hra: Všechno souvisí sc vším 108 // Hra: Jak se chytá zebra 108 // Hra: Začarovaná slova 109 // Hra: POZOR na varovné nápisy 109 // 6.4 Dělají šaty člověka? HO // Hra: Šest rozhněvaných mužů 1? // 6.5 Černé skříňky aneb jak na to a co je uvnitř 112 // Hra: Poslušná a neposlušná krabička od zápalek 113 // Hra: Propíchnutá krabička 113 // Hra: Kouzelná hůlka ?4 // Černé skříňky v přírodě 114 // Hra: Proč? Proč? Proč? 115 // Příroda
- matka moudrosti 116 // 6.6 Technika - dcera člověka 117 // Hra: Mám kliku ?7 // Hra: Domácí kutilové 118 // Hra: Stavitelé mrakodrapů 118 // Hra: Tajemné předměty 119 // Perpetuum mobile - Šflenství nebo tvořivost 119 // 7 JAKÝ TEN ČLOVĚK JE ANEB MRAVNOST NADE VŠE 121 // Poslední hra: Nejtěžší zkouška 121 // Závěrem 123 // Literatura ? první části 125 // Literatura ? druhé části 128 // Přílohy, které můžete využít ? jednotlivým hrám 131 // 8
(OCoLC)85150333
cnb001471598

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC