ÚVOD 4 // 1 PORUCHY AUTISTICKÉHOSPEKTRA 5 // 1.1 Klasifikace a popis vybraných porúch 6 // 1.2 Typické projevy, chování a deficity u žáků s PAS 11 // 1.3 Nespecifické rysy chování 17 // 1.4 Diagnostika poruch autistického spektra 21 // 1.5 Podmínky úspěšného vzdělávání žáků s PAS 25 // 1.6 Individuální vzdělávací plán (IVP) 30 // 2 VYBRANÉ STRATEGIE A METODY V EDUKACI ŽÁKŮ S PAS 32 // 2.1 Metody 32 // 2.2 Metoda strukturovaného učení 36 // 2.3 Role motivace u žáků s PAS 38 // 2.4 Vizuální komunikační strategie 40 // 2.5 Strategie řešení problémů v chování 45 // 3 UPLATŇOVANÉ ZÁSADY A PRINCIPY PRÁCE U ŽÁKŮ S PAS 52 // 3.1 Struktura prostoru 52 // 3.2 Vizuální podpora 54 // 3.3 Rozvrhy, denní programy 54 // 3.4 Hlavní zásady při edukaci žáků s autismem 56 // 3.4.1 Zásady uplatňované při počátečním psaní 59 // 3.4.2 Zásady uplatňované ve výuce čtení 61 // 3.4.3 Zásady uplatňované při vytváření matematických představ 64 // 3.5 Pomůcky 66 // ZÁVĚR 69 // LITERATURA 70 // SEZNAM ZKRATEK 73 // SEZNAM OBRÁZKŮ (ČÍSLOVANÝCH) V TEXTU 74 // DŮLEŽITÉ INTERNETOVÉ ZDROJE 75 // SEZNAM TABULEK 76