Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(25.5) Půjčeno:102x 
BK
Vydání první
Praha : Portál, 2018
229 stran ; 23 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1302-4 (brožováno)
Obsahuje bibliografii na stranách 203-210, bibliografické odkazy a rejstřík
001463367
Obsah // Předmluva... 8 // 1 Didaktika jako věda... 9 // Eva Šmelová // 1.1 Klíčové mezníky ve vývoji didaktiky // a předmětu jejího zkoumání... 9 // 1.2 Pojetí didaktiky předškolního vzdělávání...11 // 1.3 Teorie vzdělávání podle Bertranda...13 // 1.4 Konstruktivismus v didaktice předškolního vzdělávání...14 // 2 Vývoj alternativní didaktiky v českých zemích...17 // Karet Rýdl // 2.1 ? didaktice výchovy podle Montessori ...22 // 2.2 Pojetí didaktiky waldorfských zařízení ...23 // 2.3 ? didaktice programu Začít spolu ...25 // 2.4 ? didaktice lesních mateřských škol ...25 // 2.5 Didaktika méně rozšířených systémů...26 // ČÁST 1 // Činitelé předškolního vzdělávání...29 // 3 Dítě předškolního věku...30 // Eva Šmelová // 3.1 Stručná charakteristika období předškolního věku...30 // 3.2 Zvláštnosti a rozvoj dětské reprezentace ...36 // 3.3 Dětské poznávání a interpretování světa...38 // 3.4 Dítě v podmínkách inkluzivní mateřské školy...40 // 4 Učitel v podmínkách současného předškolního vzdělávání ...44 // Eva Šmelová // 4.1 Role a kompetence učitele mateřské školy ...47 // 4.2 Co by učitel mateřské školy měl vědět ...50 // 5 Učivo v kontextu předškolního kurikula...56 // Eva Šmelová, Michaela Prášilová // 5.1 Učivo, jeho struktura a didaktická transformace...57 // 5 // ČÁST II // Teoretická východiska vzdělávacího procesu... 65 // 6 Kurikulum předškolního vzdělávání ... 66 // Evo Šmelová, Michaela Prášilová // 6.1 Kurikulum předškolního vzdělávání... 72 // 7 Rodina ... 75 // Marcela Musilová // 7.1 Současná rodina... 75 // 7.2 Rodina z pohledu legislativy ... 79 // 7.3 Sociální struktura rodiny a její funkce ... 80 // 7.4 Typologie rodiny podle funkce... 83 // 7.5 Výchovná dynamika v sociálním prostředí rodiny ... 84 //
8 Komunikace s rodiči dětí v předškolním vzdělávání... 89 // Marcela Musilová // 8.1 Sociální komunikace... 89 // 8.2 Pozorování interakce a komunikace rodičů s dětmi... 90 // 8.3 Komunikace s rodiči ... 91 // 8.4 Vybraná témata ? rozhovorům s rodiči ... 93 // 9 Cíle vzdělávání a učební úlohy... 95 // Eva Šmelová, Michaela Prášilová // 9.1 Cíle v předškolním vzdělávání... 98 // 9.2 Taxonomie cílů a jejich možné využití v předškolním vzdělávání... 101 // 9.3 Učební úlohy v předškolním vzdělávání... 110 // 10 Organizační formy a předškolní vzdělávání... 115 // Eva Šmelová, Michaela Prášilová // 10.1 Organizace dne v předškolním vzdělávání... 116 // 10.2 Organizační formy v předškolním vzdělávání ... 118 // 11 Metody a didaktické zásady v předškolním vzdělávání... 126 // Eva Šmelová, Michaela Prášilová // 11.1 Didaktické zásady uplatňované v předškolním vzdělávání... 132 // 12 Materiální didaktické prostředky v předškolním vzdělávání... 137 // René Szotkowski // 12.1 Klasifikace materiálních didaktických prostředků // v předškolním vzdělávání... 138 // 12.2 Technické výukové prostředky v předškolním vzdělávání ... 142 // 12.3 Činitelé předškolního vzdělávání a didaktická technika... 150 // 6 // 12.4 Ergonomické zásady při práci s technickými výukovými prostředky // v předškolním vzdělávání... 154 // 13 Projektování, realizace a hodnocení výuky... 158 // Eva Šmelová, Michaela Prášilová // 13.1 Pedagogické projektování... 158 // 13.2 Učení v projektech jako součást ŠVP... 161 // 13.3 Příprava na každodenní práci s dětmi - třídní vzdělávací program... 164 // 13.4 Hodnocení vzdělávání jako součást ŠVP... 165 // 14 Pedagogická komunikace... 170 // Eva Šmelová // 14.1 Verbální komunikace... 171 //
14.2 Neverbální komunikace... 175 // 14.3 Komunikace činem a komunikační dovednosti učitele ... 176 // 15 Základy pedagogické diagnostiky ... 178 // Dan uška Tomanová // 15.1 Druhy diagnostikování ... 178 // 15.2 Pedagogická diagnostika jako činnost v praxi mateřské školy... 181 // 15.3 Vybrané metody pedagogické diagnostiky... 185 // Závěr ... 201 // Použitá literatura... 202 // Přílohy... 210 // Příloha č. 1: Špatně přizpůsobivé dítě (inventář projevů chování)... 210 // Příloha č. 2: Opoziční porucha... 212 // Příloha č. 3: Baterie testů... 214 // Příloha č. 4: Herní dotazník... 222// Věcný rejstřík... 224
cnb002983309

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC