Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(20.3) Půjčeno:162x 
BK
EB
Vydání 1.
Praha : Grada, 2018
528 stran : ilustrace, portréty ; 24 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-271-0586-1 (brožováno)
ISBN 978-80-271-2163-2 (online ; pdf)
ISBN 978-80-271-2164-9 (online ; epub)
Psyché
Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
Anglické resumé
Popsáno podle tištěné verze
001464942
Předmluva 11 // 1. Pojetí pedagogické psychologie a vývoj oboru (Richard Jedlička) 15 // 1.1 Vymezení předmětu pedagogické psychologie a proměny obsahu 16 // 2. Pedagogická psychologie v mezioborových vztazích (Richard Jedlička) 41 // 2.1 Vztah k psychologii, pedagogice a dalším vědám 42 // 3. Sociálněpsychologické poznání v pedagogickém prostoru (Jaroslav Koťa) 55 // 3.1 Sociálněpsychologický náhled na vzdělávání a školský provoz 56 // Škola jako specifická sociální instituce 58 // 3.2 Socializace a její různá pojetí 65 // Činitele socializace 72 // Psychodynamická teorie socializace 73 // Socializace v konceptu interakcionistické psychologie 77 // Sociologizující a kritické pedagogické teorie socializace 83 // Od pedagogiky osvobození k antipedagogickému hnutí 87 // 3.3 Sociální a interpersonální percepce 93 // Utváření dojmů o druhých lidech 96 // Potřeba předvídat a pochopit druhé 97 // Konstrukce představ o druhém k George Kellyho 99 // Teorie vývoje konceptuálního systému O. J. Harveyho 101 // Obecné principy interpersonální percepce 102 // Kauzální atribuce 104 // Zkreslující mechanismy ve vnímání druhých osob 106 // Stereotypy 107 // 3.4 Postoje, jejich utváření a funkce 108 // Definice postojů 109 // Postoj a jeho odlišnost od příbuzných termínů 110 // Analýza postojů 110 // Funkce postojů 111 // Utváření postojů 113 // Změny postojů 113 // Praktický příklad změn postojů 116 // Osobnost a měnitelnost postojů 117 // Změny postojů v závislosti na členství ve skupině 118 // Teorie kognitivní disonance a změny postojů 119 // Změny postojů pod vlivem nových informací a přesvědčování 121 // 3.5 Komunikace v pedagogickém procesu 123 // Komunikace a problém porozumění 124 //
Symetrie, asymetrie a metakomplementarita v mezilidské komunikaci 125 // Neverbální komunikace 126 // Nepřiměřené formy mezilidské komunikace 131 // Komunikace školy s veřejností 133 // 3.6 Konfliktní situace a možná řešení 134 // Typologie konfliktů 135 // Reakce na konfliktní situace 137 // Důsledky odkládání, váhavého a špatného řešení konfliktů 140 // Než se pustíte do řešení konfliktních situací 141 // Co pomáhá, aby konflikty byly smysluplně zvládnuty 141 // 3.7 Agrese, agresivita a hostilita 142 // Problémy s teoriemi agrese 148 // Agresivita ve školním prostředí 152 // 3.8 Prosociální chování a nezištná pomoc 155 // 3.9 Svět lidského společenství a spiritualita 160 // 4. Psychologické otázky učení (Richard Jedlička) 167 // 4.1 Vymezení procesu učení 167 // 4.2 Přehled učebních procesů 170 // Imprinting - učení se na základě vtiskování 171 // Habituace - učení přivykáním 174// Asociační učení - klasické podmiňování a operantní podmiňování 175 // Imitace - nápodoba, observační učení 180 // Heuristické učení - učení se řešením problémů, vhledem 182 // Řízené učení 184 // 5. Psychologické otázky školního vyučování (Richard Jedlička, Jan Slavík) 187 // 5.1 Vymezení pojmu „vyučování“ a jeho cílů (Richard Jedlička) 188 // 5.2 Komponenty vyučovacího procesu (Richard Jedlička) 194 // 5.3 Obsah vzdělávání, výběr a uspořádání učiva (Jan Slavík) 195 // Obsah ve světě a znalost obsahu v lidské mysli: od neznalosti k porozumění a dorozumění 196 // Hodnota vzdělávacího obsahu aneb „Co stojí za učení“ 197 // Obsah jako „totéž v jiném“ a obsah z perspektivy první osoby 199 // Zvládání obsahu jakožto úloha, její vztah k cíli učení a učení k porozumění 201 //
Intencionalita a podmínky satisfakce: obecné předpoklady pro zvládání obsahu . 203 // Od podnětu k výrazu a zase zpátky: sdílení obsahu a kultura s jejími obory jako jeho podmínka 205 // Obor a vzdělávací obor - specializovaná součást kultury a kontext pro hluboké porozumění obsahu 206 // Operační izomorfismus - jednota v rozmanitosti aneb Tentýž obsah na tři // různé způsoby 210 // Operační izomorfismus v akci: konceptová integrace 213 // Úloha představ při konceptové integraci 215 // Konceptová integrace v učebních úlohách 217 // Mentalizace - dispoziční podmínka pro porozumění obsahu a dorozumění se o něm 218 // Mentální prostor - instrumentální podmínka pro porozumění obsahu // a dorozumění se o něm 220 // Společenství myslí - intersubjektivnípodmínka i výsledek učebních úloh 221 // Mentální schéma - subjektivní podmínka i výsledek učebních úloh 224 // Sdílení mentálních schémat: pohyb mezi prekoncepty a konceptem 226 // Od schopnosti porozumět obsahu přes strukturaci obsahu v učebních úlohách ke kurikulu a kurikulárním dokumentům 228 // Instrumentální izomorfismus: podmínka pro tvorbu učebních úloh jako základních jednotek kurikula 229 // „Vzdělávací most“ - poznávací pohyb na spojnici mezi instrumentální a žákovskou zkušeností 233 // Na spojnici mezi praxí a znalostí obsahu: vztahy mezi extenzemi a intenzemi a jejich funkce v učebních úlohách 235 // Realizace kurikula prostřednictvím učebního prostředí a tři základní okruhy pro hodnocení kvality výuky 239 // O hodnocení didaktické kvality učebního prostředí aneb Učitel jako tvůrce či spolutvůrce výuky a jako její výzkumník 241 //
Model hloubkové struktury výuky a jeho využití při didaktické analýze kvality učebního prostředí 245 // 5.4 Psychosociální klima ve vyučování {Richard Jedlička) 252 // 5.5 Hodnocení a klasifikace ve vyučování (Jan Slavík) 260 // Hodnocení žáků 260 // Hodnocení jako informace a jako podmínka kvality výuky 261 // Hodnocení žáků ovlivňuje kvalitu výuky 262 // Odcizené hodnocení 263 // Autonomní hodnocení - žákovo vlastní hodnocení jako vzdělávací cíl 264 // Heteronomní hodnocení na pomoc žákovské autonomii: formativní hodnocení 269 // Pravidlo SIR a obecné cíle hodnocení žáků 270 // Generální nároky na hodnocení žáků 272 // Sumativní hodnocení - problémy i výhody kvantifikace při hodnocení žáků 273 // Formativní hodnocení jako cesta k žákovské hodnotící autonomii 276 // Formativní hodnocení jako průvodce žákova řešení učebních úloh 278 // Hodnotící kritérium jako opěrný prvek formativního hodnocení 281 // Kritérium vymezuje podproblémy 281 // Kvalita činnosti a užívání kritérií hodnocení - vstřícné a zprostředkující pojetí. 283 // Obecná a konkrétnější kritéria 288 // Od kritérií nazpět k formativnímu hodnocení 289 // 5.6 Předpoklady žákova učení a školní úspěšnosti (Richard Jedlička) 290 // 5.7 Osobnost učitele a význam autority (Richard Jedlička) 297 // 5.8 Plánování a vyhodnocování vlastní pedagogické činnosti (Richard // Jedlička) 301 // 6. Psychologické otázky výchovného působení (Richard Jedlička) 307 // 6.1 Vymezení pojmu výchova 308 // 6.2 Rodina, její vliv na sebepojetí a socializaci 311 // Rodina jako základní vztahový systém 311 // Vztahy s mateřskou osobou a časná péče o dítě 315 // Počátky separace od mateřské osoby a emancipace 319 //
Pozice dítěte v rodině a osvojovaný životní styl 323 // 6.3 Pedagogicko-psychologické aspekty výchovného stylu 327 // Výchova ochranitelská a rozmazlující 328 // Výchova autoritářská, direktivní 333 // Výchova libertinská, extrémně volná 338 // Výchova demokratická, směřující k sebevýchově 341 // 6.4 Vadné socializační působení a vznik syndromu CAN 344 // 7. Pedagogicko-psychologická diagnostika (Richard Jedlička) 349 // 7.1 Diagnostické disciplíny, jejich obsahy a cíle 350 // 7.2 Evaluace a její typy 351 // Význam evaluace ve školství 352 // 7.3 Vymezení pedagogicko-psychologické diagnostiky 353 // 7.4 Diagnostika orientovaná na dítě či dospívajícího 354 // 7.5 Diagnostika orientovaná na pedagogického pracovníka 356 // 7.6 Diagnostika orientovaná na podmínky výchovně-vzdělávací činnosti 356 // 8. Výchovné poradenství a jeho organizace (Richard Jedlička) 359 // 8.1 Vývoj výchovného poradenství a organizace poradenských služeb 360 // 8.2 Školská poradenská a preventivně výchovná zařízení 363 // Pedagogicko-psychologické poradny 363 // Speciálně pedagogická centra 365 // Střediska výchovné péče 366 // 8.3 Poradenské služby ve školách 369// 9. Výzkumné metody a diagnostické postupy (Richard Jedlička) 373 // 9.1 Pedagogicko-psychologický výzkum a diagnostika, jejich formy, metody a cíle ; 374 // Výzkum 375 // 9.2 Metody a postupy užívané v pedagogické psychologii i v pedagogice 378 // Pozorování 378 // Posuzovací stupnice 382 // Rozhovor 384 // Žákovská anamnéza 387 // Dotazník 390 // Ověřování výsledků učení ústním zkoušením 392 // Didaktické testy 394 // Rozbor žákovské písemné práce 396 // Analýza produktů žákovské činnosti 397 //
Analýza pedagogické dokumentace 399 // Orientační sociometrická šetření 401 // Pedagogický experiment 403 // Pedagogický akční výzkum 405 // 9.3 Specializované metody a postupy užívané v pedagogické psychologii 406 // Diagnostické interview 406 // Psychologické testy 409 // Projektivní psychologické techniky 410 // Analýza herní činnosti 410 // Projektivní techniky založené na principu hry 415 // Výtvarné diagnostické techniky 418 // Rozbor produktů arteterapie, ergoterapie, biblioterapie 421 // Rozbor psychodramatu, loutkodramatu 422 // Analýza průbéhu psychoterapeutické skupiny a balintovské skupiny 424 // Laboratorní pedagogicko-psychologický experiment 427 // Terénní pedagogicko-psychologický experiment 429 // Případové studie 431 // Longitudinální studie 433 // Bibliografické poznámky 437Summary 481 // O autorech 483 // Seznam pramenů a literatury 487 // Jmenný rejstřík 515 // Věcný rejstřík 519
cnb003022841

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC