Vyšlo jako tištěná a e-kniha v roce 2017 jako 1. vydání. Následně 1. elektronické vydání v roce 2019 s odlišným ISBN a pozměněnou obálkou
Obsahuje bibliografické odkazy
Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Téma digitálního informačního kurátorství kniha zařazuje také do kontextu informační vědy, andragogiky, digitálních knihoven a dalších souvisejících témat. Úvodní teoretické vymezení postupně přechází do oblasti konkrétních vzdělávacích doporučení. Od knihovnického pojetí tak postupně přechází v univerzální edukační přístup..
6 Předmluva // 10 Od přednášení ke kurátorství // 14 Informační a datové kurátorství // 18 Informační kurátorství // 24 Digitální knihovny // 3 O Otevřené zdroje // 36 Kompetence kurátora // 44 ICT v životě školy: Jak má vypadat školní sbírka? // 50 Kurátorství vzdělávacího obsahu: Mezi řádem a uměním // 66 Digitální kurátorství v didaktickém náhledu // 72 Osobní vzdělávací prostředí // 82 Informační kurátorství jako fenomén filozofie výchovy // 86 Kurátorsky postavené texty // 98 Nástroje pro digitální informační kurátorství // 107 Závěr // 110 Literatura // 118 Summary