Úvod // I. Romové, jazyk a vzdělání // 1. Kdo je Rom? // 2. Jazykové kritérium aneb Kdo je Rom v databance ROMi? // 3. Stigma // 4- Jazykové stigma // 5. Jazyková situace Romů na území České republiky // 6. Veřejný prostor? // 7. Romové a vzdělá (vá) ní // II. Jazyk, norma, chyba // 1. Chyba // 2. Druhy a dělení chyb // 3. Problém klasifikace chyb 4- Stigmatizující chyby // 5. Jazyková norma a funkční gramotnost // 1?. Zdroj jazykového materiálu - databanka ROMi // 1. Dvouúrovňová chybová anotace pro korpusy CzeSL a ROMi // 2. Metadata // 3. Slabiny ROMi // 4. Přepis textů // 5. Značení ukázek // IV. Analýza textů // 1. Metodologie analýzy 58 // 2. Základní jazykový popis textů 59 // V. Kvalitativně-kvantitativní analýza stigmatizujících chyb // 1. Analýza stigmatizujících chyb 69 // 2. Ne-stigmatizující chyby, tzv. standardní chyby 91 // VI. Závěr // 1. Shrnutí analýzy 93 // 2. Příčiny chybovosti a možnosti jejich kompenzace 93 // 3. Závěrečné zamyšlení 95 // Bibliografie 97 // Přílohy // I. Texty romských žáků 9. ročníků ZŠP 101 // II. Rozšířené schéma stigmatizujících chyb 130 // III. Rámcový vzdělávací program 134 // IV. Tabulky četnosti výskytu stigmatizujících chyb 140 // Resumé / Summary