OBSAH // ÚVOD/M. A.Turzová 8 // 1 VNÍMÁNÍ SOUČASNÉHO UMĚNÍ/ 16 // M. A. Turzová // 1.1 Charakteristika diváka 17 // 1.2 Divák a svět umění 19 // 2 NOVÁ MÉDIA A UMĚNÍ/P. Filipová 28 // 3 VÝUKA NA STŘEDNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLE/ 38 // KURIKULÁRNÍ RÁMEC A MOŽNOSTI PEDAGOGA/ M. A. Turzová // 4 SOUČASNÉ UMĚNÍ POHLEDEM ŽÁKŮ 44 // STŘEDNÍ ŠKOLY/ VÝSLEDKY EMPIRICKÉHO VÝZKUMU / M. A. // Turzová // 45 // 4.1 Provokující umění // 4.2 Žák a umění ve veřejném prostoru // 4.3 Současný umělec pohledem žáka // 5 ROZHOVORY S VÝTVARNÝMI PEDAGOGY/ 70 // M. A. Turzová // 5.1 Výběr pedagogů a koncepce 71 rozhovorů // 5.2 Souvislosti edukačních forem a tvůr- 72 // čího procesu / Zprostředkování současného umění v rámci výuky // 5.3 Žák pohledem učitele 76 // 5.4 Pronikání preferencí a názorů uči- 77 // telů do výuky a vlastní tvorba pedagogů // 5.5 Kultura a umění v regionu 79 // ZÁVĚR / M. A. Turzová 84 // POUŽITÁ LITERATURA 86 // ROZHOVORY 90 // O PUBLIKACI 178 // O AUTORKÁCH 180 // SUMMARY // 182