Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 21.12.2019. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Doplněné a aktualizované vydání
Praha : Mladá fronta, 2019
410 stran : barevné ilustrace ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-204-5511-6 (vázáno)
Edice Českého olympijského výboru. Žlutá řada
Obsahuje bibliografii na stranách 408-410
Určeno jako učební texty pro C licence FAČR, Grassroots UEFA C licenci
001480918
OBSAH // Povinné kapitoly ke kurzu C licence... 8 // Předmluva...13 // 1 Základní informace pro trenéry dětí a rodiče...17 // 2 Filosofie klubu a trenéra, spolupráce s rodiči...21 // 3 Rozvoj osobnosti dítěte jako malého sportovce...25 // 3.1 Rozvoj samostatnosti...26 // 3.2 Rozvoj sebedůvěry a vůle...28 // 3.2.1 Trestání...29 // 3.3 Rozvoj soutěživosti...31 // 3.3.1 Krátce o motivaci...34 // 3.4 Rozvoj spolupráce...36 // 3.4.1 Míra spolupráce hráčů při hře...38 // 3.5 Rozvoj učenlivosti...41 // 3.5.1 Koučink a didaktické styly...43 // 3.5.2 Pojetí dítěte-hráče a koučink...47 // 3.5.3 Kdo je kouč?...49 // 3.5.4 Technika koučování při tréninku...50 // 3.5.5 Technika koučování při utkání...53 // 3.5.5.1 Rozcvičení...54 // 3.5.5.2 Koučování po utkání či během něj...55 // 3.5.6 Hodnocení, sebehodnocení...56 // 4 Jak s cvičením dovedností -„drilováním“?...39 // 4.1 Metodicko-organizační formy (MOP) aneb posloupnost drilů...61 // 4.1.1 Hodně pokusů na procvičení stejné dovednosti, // nebo méně pokusů ale více dovedností?...65 // 4.1.2 „Obounohost“...66 // 4.2Jak se všichni učíme aneb fáze motorického učení...67 // 4.2.1 Co s aktivitou obránce ve cvičeních a hrách?...70 // 4.2.2 Podpora útočných činností „přečíslením útočníků“...72 // 4.2.3 Něco málo o roli brankáře...72 // 5 Trénerský úkol - rozpoznání „talentu“...75 // 5.1 Táta-trenér (kouč?)...79
5.2 Rozvedení rodiče...82 // 5.3 Máma...83 // 5.4 Trenér na vesnici...84 // 5.5 Práce i zábava pro rodiče aneb kdy začíná trénink?...88 // 6 Jak vést děti v předpřípravkách U6 (4-6 let)...91 // 6.1 Výchova a spolupráce s rodiči...93 // 6.2 Minimum ? organizaci a plánování...94 // 7 Obsah učení fotbalu v předpřípravce...97 // 7.1 Individuální činnosti s míčem...99 // 7.2 Průpravné hry...104 // 7.3 Zábavná silově-rychlostně-obratnostní cvičení a pohybové hry...106 // 8 Mladší přípravka U7-U9...111 // 8.1 Co chceme hráče učit a co rozvíjet v mladších přípravkách?...112 // 8.2 Výchova...114 // 8.3 Minimum ? organizaci a plánování...116 // 9 Obsah učení fotbalu v mladší přípravce...121 // 9.1 Stručně o stavbě tréninkové jednotky...123 // 9.2 Individuální činnost s míčem - každý má míč...126 // 9.2.1 Vedení míče a kličkování...127 // 9.2.2 Přihrávání a převzetí míče...131 // 9.2.2.1 Nácvik kopu...135 // 9.2.3 Zpracování míče...136 // 9.2.4 Hlavičkování...140 // 9.2.3 Chytání míče a činnost v brance...142 // 9.3 Zábavná silově-rychlostně-obratnostní cvičení a pohybové hry...146 // 9.4 Fotbalové hry a cvičení jeden proti jednomu...149 // 9.5 Fotbal dvojic až pětic, poziční hry („bagovky“)...153 // 9.6 Postupný koncept hry v mladší přípravce...160 // 9.6.1 Taktický rozvoj U7...162 // 9.6.2 Taktický rozvoj U8...167 // 9.6.3 Taktický rozvoj U9...171 // 10 Starší
přípravka U10-U11...177 // 10.1 Co chceme hráče učit a co rozvíjet ve starších přípravkách?...178 // 11 Obsah učení fotbalu ve starší přípravce...181 // 12 Stručně o stavbě tréninkové jednotky...185 // 12.1 Individuální činnosti s míčem...187 // 12.1.1 Vedení míče a kličkování...188 // 12.1.2 Přihrávání a převzetí míče...191 // 12.1.3 Zpracování míče...197 // 12.1.4 Hlavičkování...200 // 12.1.3 Chytání míče a činnost v brance...202 // 12.2 Zábavná silově-rychlostně-obratnostní cvičení a pohybové hry...207 // 12.3 Fotbalové hry a cvičení 1:1 a více...208 // 12.4 Fotbal dvojic až šestic, poziční hry...213 // 12.5 Postupné vytváření konceptu hry a taktické chápání ve starší přípravce... 219 // 12.5.1 Další prvky rozvoje U10 a U11...226 // 13 Mladší žáci U12-U13...231 // 13.1 Biologický a sociální vývoj hráčů...232 // 13.2 Osobnostní vlastnosti žádoucí pro fotbalistu...236 // 13.3 Vývojové rozrůznění výkonnosti hráčů a jeho vliv na ambice hráčů, // rodičů a trenérů...239 // 13.3.1 Posuny hráčů mezi kategoriemi...240 // 13.3.2 Nominace hráčů na utkání...241 // 13.4 Utkání jako vrchol, nebo jako prostředek rozvoje?...242 // 13.4.1 Cíle pro utkání...244 // 13.5 Koučink - způsob vedení hráčů...245 // 14 Cíle - ? čemu chceme hráče dovést...247 // 15 Další směry uvažování kouče mladších žáků...251 // 15.1 Kouč a hráči...252 // 13.2 Kouč
a tým...255 // 15.3 Kouč a rodiče...256 // 15.4 Kouč a klub...258 // 15.5 Kouč o sobě...259 // 16 Tréninkové koncepce...261 // 16.1 Učení fotbalu přes fotbal, nebo přes jeho jednotlivé činnosti...262 // 16.1.1 Specializace na fotbal, nebo pohybová všestrannost?...263 // 16.1.2 Učební cíl a obsah tréninku...264 // 16.1.3 Význam pravidel průpravných her pro přenos // nacvičovaných dovedností do utkání...266 // 17 Obsah učení v mladších žácích...269 // 17.1 Minimum ? organizaci, plánování a soutěžení...272 // 17.2 Příklady výběru tréninkového obsahu...273 // 17.3 Individuální činnosti s míčem...276 // 17.3.1 Vedení míče a kličkování...277 // 17.3.2 Obcházení soupeře...278

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC