Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 29.02.2020. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(0.5) Půjčeno:1x 
BK
Second edition
London ; New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018
x, 265 stran : ilustrace ; 24 cm

objednat
ISBN 978-1-138-55049-0 (brožováno)
001481512
Contents // List of figures vii // Acknowledgements viii // Introduction ix // 1 A comprehensive understanding of human learning 1 // KNUD 1LLERIS // 2 Learning to be a person in society: learning to be me 15 // PETER JARVIS // 3 What “form” transforms?: a constructive developmental // approach to transformative learning 29 // ROBERT KEGAN // 4 Expansive learning: towards an activity theoretical // reconceptualization 46 // YRJÖ ENGESTRÖM // 5 Pragmatism: learning as creative imagination 66 // BENTE ELKJAER // 6 Adult learning theory: evolution and future directions 83 // SHARAN B. MERRIAM // 7 A model of learning: optimizing the effectiveness of learning // strategies 97 // JOHN A. T. HATTIE AND GREGORY M. DONOGHUE // vi Contents // 8 Transformative learning theory 114 // JACK MEZIROW // 9 Multiple approaches to understanding 129 // HOWARD GARDNER // 10 Affective dimensions of learning 139 // CAROLYN JACKSON // 11 Biographical learning - within the lifelong learning discourse 153 // PETER ALHEIT // 12 The life history of the self 166 // MARK TENNANT // 13 Culture, mind and education 179 // JEROME BRUNER // 14 Experience, pedagogy and social practices 189 // ROBIN USHER // 15 ‘Normal learning problems’ in youth: in the context of // underlying cultural convictions 204 // THOMAS ZIEHE // 16 A social theory of learning 219 // ETIENNE WENGER // 17 Transitional learning and reflexive facilitation: the case of // learning for work 229 // DANNY WILDEMEERSCH AND VEERLE STROOBANTS
// 18 Interrupting the politics of learning 243 // GERT BIESTA // Index // 260

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC