Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2010
1 online zdroj (144 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-7389-6 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-1708-1 (print)
Praktická příručka pro manažery přináší řadu cenných zkušeností z oblasti komunikace. Získejte nejen praktický návod, ale i vysvětlení, na jakých základech komunikace stojí. Renomovaná česká autorka prezentuje komunikační dovednosti na konkrétních činnostech manažera, tedy na modelových situacích, ve kterých se vedoucí pracovník ocitá každý den. PhDr. Božena Jiřincová čerpá zejména z vlastních praktických zkušeností, získaných při práci s manažery ve firmách a z vedení výcviků komunikativních dovedností. Publikace může sloužit také jako manuál pro řešení určitých komunikačních situací, obsahuje doporučení, jak v takových situacích jednat a obstát před svými podřízenými..
001485000
ÚVOD ...9 // SOCIÁLNÍ STYK ...11 // CHYBY V SOCIÁLNÍ PERCEPCI ...13 // Chyby v sociálni percepci ...14 // OBECNÁ CHARAKTERISTIKA KOMUNIKACE ...19 // Tři základní modely ve vývoji pohledů na komunikaci ...20 // Paralingvistické znaky v komunikaci ...21 // VERBÁLNÍ KOMUNIKACE A JAZYKOVÝ KÓD ...23 // Komunikační prostředky ...23 // Jazyk poezie a logiky ...24 // Stupně obtížnosti řeči ...24 // Sociální role ...25 // NA STARTOVNÍ ČÁŘE KOMUNIKACE ...26 // Vnější a vnitřní kontext ...26 // Mentální mapy a reprezentace ...27 // OSOBNOSTNÍ PROMĚNNÉ V PROCESU KOMUNIKACE ...29 // Temperament a komunikace ...29 // Ex traverze a introverze ...29 // Charakter a komunikace ...30 // Hodnoty a postoje ...31 // Sebepojetí a komunikace ...32 // Potřeby a komunikace ...33 // Pyramida lidských potřeb ...33 // Komunikační styly ...34 // KOMUNIKAČNÍ PROCES ...35 // Kompetence v komunikačním procesu ...35 // Co se děje dříve, než promluvíme ...35 // Sdělení je vysíláno na cestu ...37 // Jak to vypadá na straně příjemce ...37 // FEEDBACK - zpětná vazba v procesu komunikace ...39 // SDĚLENÍ A JEHO OBSAH // Naslouchání čtyřma ušima // Věcné ucho // Vztahové ucho // Sebeprojevové ucho ...44 // Výzvové ucho ...44 // Komunikační zlozvyky ...45 // AKTIVNÍ NASLOUCHÁNÍ ...47 // Fáze aktivního naslouchání ...49 // Povzbuzování ...49 // Parafrázování ...49 // Objasňování, klarifikace ...50 // Zrcadlení pocitu, empatie ...51 // Shrnutí, sumarizace ...51 // Uznání a potvrzování ...52 // BUDOVÁNÍ VZTAHU - RAPORT ...54 // Techniky vytváření raportu ...55 // Přizpůsobování - „pacing“ ...55 // Naladění se a vedení ...56 // Testování vztahu ...57 // Shoda ...57 // STAVY EGA V KOMUNIKACI ...58 // Potřeba pohlazení ...58 // Stavy Ega ...60 // Ego Dítě ...60 // Ego Rodič ...62 //
Ego Dospělý ...63 // ANALÝZA TRANSAKCÍ ...65 // Typy transakcí ...65 // Doplňkové transakce ...65 // Zkřížené transakce ...66 // Druhotné dvojité transakce ...66 // Druhotné trojúhelníkové transakce ...66 // AGRESIVITA V KOMUNIKACI ...69 // Otevřeně agresivní chování ...69 // Nepřímá agrese ...70 // Manipulace ...71 // Machiavelismus ...71 // ASERTIVITA ...73 // Asertivní chování ...73 // Asertivní trénink ...75 // ASERTIVNÍ PRÁVA ...77 // Deset základních asertivních práv ...77 // Asertivní povinnosti (závazky) ...81 // ASERTIVNÍ DOVEDNOSTI ...83 // Typy asertivních dovedností ...83 // Reakce zpětnou vazbou ...83 // Asertivní perzistence ...84 // Technika otevřených dveří ...85 // Negativní dotazování ...85 // Negativní aserce ...86 // Umění požádat o laskavost ...86 // Vyjádření a přijetí komplimentu (asertivnípochvala) ...86 // Vyjádření kritiky ...88 // Dvanáct pravidel kritiky ...90 // JAK NA CHYTÁKY V ROZHOVORU // Druhy chytáků v komunikaci // Manipulující chyták // Provokativně polemický chyták // Scestně logický chyták // Základní myšlenka // Správný a nesprávný postup při vyjádření základní myšlenky // MLUVÍME beze slov // Neverbální komunikace // Druhy neverbální komunikace // Gestika // Mimika // Zraková komunikace // Proxemika // Haptika // Posturologie // Anatomie setkání // Management působivosti // Výklad neverbálních projevů našeho těla // KOMUNIKACE Z POHLEDU NEUROLINGVISTICKÉHO PROGRAMOVÁNÍ // Jazykové vzorce // Zevšeobecnění // Vypuštění // Překroucení // Preferenční způsoby myšlení ...110 // Vizuální typ ...110 // Auditívni typ ...111 // Kinestetický typ ...112 // Malý slovníček výrazů a frází ...113 // ZÁKLADY PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ ...115 // Prezentační a rétorické dovednosti ...115 //
Nové techniky sdělování ...117 // Praktické rady pro vaše vystoupení na veřejnosti ...118 // Neverbální komunikace a celkový dojem ...119 // Pevný postoj ...120 // Ruce jako ilustrátory projevu ...121 // Vizuální kontakt ...121 // Účelová chůze ...122 // Hlasová technika ...122 // Poznámky ano či ne ...123 // Příprava projevu ...124 // Co byste měli při přípravě svého vystoupení zvážit ...124 // Obsahová příprava projevu ...125 // Profd vašeho publika ...126 // Konkrétní aspekty sestavování projevu ...128 // Emocionální důkaz ...128 // Logický důkaz ...129 // Tvrzení ...129 // Srozumitelnost a přesvědčivost projevu ...129 // Využití analogií ...130 // Sestavení osnovy projevu ...130 // Nepodceňujte úvod ...130 // Jak zvýšit důvěryhodnost a účinnost sdělení ...131 // Otázky jako součást prezentace ...131 // Vizuální pomůcky a ukázky ...132 // Zakončení prezentace ...133 // ZÁVĚREM ...135 // POUŽITÁ A DOPORUČENÁ LITERATURA ...136

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC