Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2009
1 online zdroj (264 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-6753-6 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-2865-0 (print)
První publikace na toto téma u nás je určena všem, kteří mají co do činění s oceňováním aktiv pro různé účely, např. pro nákupy a prodeje podniků, fúze, akvizice, účetnictví a účetní konsolidace, oceňování v rámci účetnictví vedeného dle IAS/IFRS, oceňování pro daňové účely apod. Obsahuje systematické zpracování různých forem světové standardizace oceňování aktiv a jejich doporučení pro použití v hospodářské praxi České republiky. Vyjasňuje dosavadní chaotické interpretace ceny a hodnoty hospodářských aktiv a zejména podniku jako věci hromadné. Poskytuje praktický návod, jaké kategorie hodnoty přiřadit rozličným účelům a zadáním ocenění. Kniha také systematizuje nebo i nově zavádí českou terminologii v tomto oboru..
001485244
Vybrané problémy oceňování podniků v České republice // 1. Terminologie používaná v češtině a v České republice // 2. Finanční oceňování aktiv a oceňování podniku // 3. „Provádění oceňování" // 4. Corporate governance a mimoburzovní equity trhy // 5. Skutečný význam standardizace oceňování // 6. Mezinárodní komparace // 7. Regulace oceňování v České republice // Struktura knihy // Část I. Teorie ceny a hodnoty // 1. Trh a tržní procesy // 2. Hospodářský řád a hospodářský proces // 2.1 Konstitutivní principy soutěžního hospodářského řádu // 2.2 Regulativní principy // 2.3 Shrnutí významu hospodářského řádu pro odhad hodnoty podniku // a jeho metodologii // 3. Relevantní trh podniku // 4. Heterogenita ekonomické teorie a některé chybné interpretace a aplikace teorie // Antika a středověk // Hodnotové teorie ceny (nákladové teorie hodnoty) // Adam Smith // David Ricardo // J. S.Mill // Současný význam nákladových teorií hodnoty // Marginalistická revoluce // Subjektivismus rakouské školy // Neoklasická mikroekonomie // Současný vývoj teorie hodnoty a ceny: hledání objektivních kritérií objektivní hodnoty?. Shrnutí teorií ceny a hodnoty // 5. Teorie trhu a tržních procesů v rámci ekonomické teorie: // mikroekonomie relevantního trhu podniku // 5.1 Konkurence z pohledu Adama Smithe a dalších klasiků politické ekonomie // 5.2 Statická analýza neoklasické ekonomie // 5.2.1 Model dokonalé konkurence // 5.2.2 Monopolistická konkurence v díle E. Chamberlina // 5.2.3 Nedokonalá konkurence v díle Joan Robinsonové // 5.2.4 Model monopolu // 5.3 Evolucionismus a dynamika v díle J. A. Schumpetera // 5.3.1 Základní koncept a běžná praxe // 5.3.2 Zdroje konkurenční výhody a tvorba ekonomické přidané hodnoty //
5.3.3 „Průměrný management" a firma jako „bundle of core competences" // 5.3.4 První neoschumpeteriánská hypotéza // 5.3.5 Druhá neoschumpeteriánská hypotéza // 5.3.6 Evoluční pohled na generátory hodnoty a pokračující hodnotu // 5.4 Závěry pro ocenění založené na výnosech // 6. Posouzení funkčnosti konkurence pro zjištění vlastností cen // 6.1 Erich Hoppmann novoklasický koncept svobody konkurence // 6.2 Chicagská škola a některé implikace pro kategorie hodnoty // 6.3 John M. Clark a koncept „workable competition" // 6.4 Harvardská škola // 6.5 Erhard Kantzenbach a optimální intenzita konkurence // 6.6 Shrnutí hlavních poznatků k funkci trhů // 7. Determinanty tržních struktur a funkčnost konkurence: // návod pro zkoumání obvyklosti tržních podmínek // 7.1 Formy trhu // 7.2 Relevantní trh // 7.2.1 Odvětvový koncept (A. Marshall) // 7.2.2 Substituční koncept (J. Robinsonova, H. Arndt) // 7.2.3 Koncept flexibility produkce (Narver) // 7.3 Výsledek aktivit na relevantním trhu testy intenzity konkurence // Část II. Teorie a koncepce ohodnocování podniku (Unternehmensbewertungstheorie) // 8. Potřeby oceňování aktiv // 9. Terminologické a konceptuální pojetí disciplíny oceňování aktiv // 10. Koncepce oceňování podniku // 10.1 Objektivní koncepce ohodnocování (oceňování) // 10.2 Subjektivní koncepce oceňování // 10.3 Tržní koncepce oceňování podniku // 10.3.1 Neoklasika a její vývoj z pohledu koncepcí oceňování podniků // 10.3.2 CAPM // 10.3.3 Teorie Millera a Modiglianiho // 10.4 Funkcionální koncepce oceňování podniku // 10.4.1 Hlavní funkce ohodnocení podniku // 10.4.2 Vedlejší funkce // 10.4.3 Systematizace funkcí a důvodů pro ocenění // 10.4.4 Metody oceňování a standardizované kategorie hodnot // 10.4.5 Hodnota pro rozhodnutí //
10.4.6 Rozhodčí hodnota // 10.4.7 Argumentační hodnota a argumentační funkce // 10.5 Souhrnný komentář k aplikacím a praktickému významu koncepcí ohodnocování podniku // Část III. Standardizace oceňování: význam a využití // 11. Podstata standardizace jako potřeba redukce komplexity // 12. Zdroje standardizace oceňování // 13. Interdependence národních a nadnárodních regulací oceňování na příkladu České republiky // Část IV. Zákonná regulace oceňování podniku v České republice a teorie ohodnocování podniku // Část V. Mezinárodní oceňovací standardy // 14. Počátky standardizace // 14.1 Cíle a působnost IVS // 15. Struktura standardů a hlavní kategorie hodnoty // 16. Všeobecné oceňovací koncepty a principy // 17. Vztah tržní hodnoty dle IVS a Fair Value dle IFRS // 18. Metody ocenění dle IVS // 18.1 CodeofConduct // 18.2 Typy aktiv // 19. Úvod do IVS 1, 2 a 3 // 19.1 Tržní a jiné než tržní kategorie hodnoty // 19.2 Trhy // 20. IVS 1 Market Value Basis of Valuation (revize 2005 a 2007) // 21. IVS 2 Kategorie hodnot jiné než tržní hodnota // 22. IVS 3 Valuation Reporting (revize 2007) // 23. International Valuation Guidance Note No. 6 Business Valuation // 23.1 Tržní přístup k ocenění podniku (market approach) // 23.2 Výnosové ocenění podniku (income capitalisation approach) // 23.3 Ocenění majetkové (asset-based business valuation) // Část VI. IDWS1 // 1. Úvodní poznámky // 2. Základní pojmy // Obsah hodnoty podniku // Důvody pro ocenění // Funkce auditora // Hodnota a cena podniků a obchodních podílů // 3. Obsah a relevance burzovních kurzů // 4. Zásady pro odhad hodnoty podniků // Důležitost účelu ocenění // Ocenění hospodářských jednotek // Princip rozhodného dne // Oceňování provozně nutného majetku (odst. 24 a násl.) //
Oceňování neprovozního majetku (odst. 59-63) // Přílohy Teorie oceňování podniků a standardy oceňování shrnutí // Standardy oceňování: kdo, jak a proč? // Standardy a jejich vztah k ekonomické teorii // Terminologické kontroverze a dichotomie // Vztah ekonomické teorie a oceňovací metodologie // Teorie ohodnocování podniku // Kategorie hodnoty a typy aktiv // Tržní hodnota v rámci IVS // Podmínky nutné: aktiva, prodávající, kupující, určitý stupeň soutěže // Existuje objektivní tržní hodnota? // Existuje tržní hodnota aktiva dle IVS? // Existuje tržní hodnota podniku? // Význam burzovně organizovaných kapitálových trhů pro odhad tržní hodnoty podniků // Význam amerického kapitálového trhu pro ocenění podniků v České republice // Je tržní hodnota shodná s hodnotou objektivizovanou? // Jaký je vztah mezi tržní hodnotou a rozhodčí hodnotou (Schiedswert)? // Příklady // Příklad 1: Testování kategorie tržní hodnoty pro osobní automobil Skoda Octavia, rok výroby 2005, ocenění k datu 31.7. 2009 // Příklad 2: Přiřazení kategorie hodnoty pro podnik lékařské praxe, specializace zubní lékařství, lokalizace v Mnichově, rozhodné datum ocenění 31. 12. 2007 // Příklad 3: Přiřazení kategorie hodnoty pro podnik lékařské praxe, specializace zubní lékařství, lokalizace v Jihlavě, rozhodné datum ocenění 31. 12. 2007 // Příklad 4: Přiřazení kategorie hodnoty pro podnik v České republice

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC