Nové vydání je zcela aktualizováno a výrazně rozšířeno zejména o moderní procesní, hodnotové, zákaznicky a tržně orientované firemní řízení včetně ABC/ABM, o problematiku oceňování a odvozování hodnoty firem a organizací a o interaktivní plánování i rozpočtování. Díky prezentování nejmodernějších přístupů, šíři záběru a mimořádné praktičnosti nemá publikace na trhu konkurenci. Je určena pro finanční a ekonomické manažery, auditory, účetní profesionály, finanční analytiky, bankovní specialisty, studenty. Autor vysvětluje podstatu, úlohu, použití a nezbytnost manažerského účetnictví v ekonomickém a finančním řízení firmy, a to na provozní, taktické i strategické úrovni. Důraz klade na těsný vztah manažerského účetnictví a tvorbu efektivních a hodnototvorných řídících rozhodnutí zhodnocujících konkurenčně organizaci jako celek. Text je doplněn rozsáhlými souvisejícími přílohami a finančními tabulkami, obsahuje též podrobnou anglickou finanční terminologií..
Stručný obsah: Kapitola 1 Úvod do manažerského účetnictví (MA) a firemního řízení (CM) // Kapitola 2 Kontrolní funkce manažerského účetnictví (Control) // Kapitola 3 Strategické, taktické a operativní plánování (Corporate, tactical and operational planning) // Kapitola 4 Tvorba manažerských rozhodnutí (Decision making) // Kapitola 5 Měření a hodnocení výkonnosti firmy (Performance appraisal) // Kapitola 6 Rozvinuté a komplexní manažerské účetnictví a současné konkurenční firemní, podnikové a organizační řízení