Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2011
1 online zdroj (296 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-7478-7 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-3475-0 (print)
Odborná publikace jasně a srozumitelně podává ucelený přehled problematiky z oboru pístových spalovacích motorů. Je určena studentům technických automobilních škol všech typů (vyšší odborné, střední i vysoké školy) a samozřejmě i odborné veřejnosti. Publikace seznamuje čtenáře s historickým vývojem a základním rozdělením spalovacích motorů. Hlubší rozbor je věnován teorii pístových spalovacích motorů. Rozsáhlá část je zaměřena na palivové soustavy zážehových a vznětových spalovacích motorů. Závěrečné kapitoly jsou věnovány elektrickému příslušenství spalovacích motorů, chladicím a mazacím soustavám a přeplňování. Kniha je svým uceleným přehledem jedinečná na českém trhu.Z obsahu:- zážehové a vznětové motory- teorie, kinematika, konstrukce- palivové soustavy- emise- charakteristiky, regulace, měření- přeplňování.
001485405
1. Úvod // 1.1 Definice spalovacího motoru // 1.2 Historický vývoj // 1.2.1 Parní stroj // 1.2.2 Zážehový motor // 1.2.3 Vznětový motor // 1.3 Základní rozdělení spalovacích motorů // 1.4 Rozdělení pístových spalovacích motorů // 1.5 Porovnání pístových spalovacích motorů s jinými druhy motorů // 1.5.1 Základní výhody pístových spalovacích motorů // 1.5.2 Základní nevýhody pístových spalovacích motorů // 2. Paliva pro pístové spalovací motory // 2.1 Fosilní uhlovodíková paliva // 2.1.1 Kapalná uhlovodíková paliva // 2.1.2 Plynná uhlovodíková paliva // 2.2 Paliva získávaná zpracováním biomasy // 2.2.1 Bioethanol // 2.2.2 Rostlinné oleje a jejich estery // 2.2.3 Bioplyn // 2.3 Vodík // 2.4 Spalování uhlovodíkových paliv a základy termochemie paliv // 2.4.1 Základní chemické rovnice při spalování // 2.4.2 Množství kyslíku a vzduchu potřebné pro spalování // 2.4.3 Součinitel přebytku vzduchu // 2.4.4 Množství čerstvé náplně // 2.4.5 Množství spalin // 2.4.6 Množství zbytků spalin // 2.4.7 Skutečná množství náplní // 3. Pracovní oběhy pístových spalovacích motorů a jejich diagramy // 3.1 Charakteristika pracovních oběhů // 3.1.1 Ideální pracovní oběh // 3.1.2 Teoretický pracovní oběh // 3.1.3 Skutečný pracovní oběh // 3.2 Diagramy pracovních oběhů // 3.3 Diagramy ideálních pracovních oběhů // 3.3.1 Diagramy ideálního oběhu zážehového motoru // 3.3.2 Diagramy ideálního oběhu vznětového motoru // 3.4 Teoretické oběhy nepřeplňovaných motorů // 3.4.1 Výpočet tlaků a teplot u teoretických p V diagramů // 3.4.2 Výpočet středního tlaku na píst // 3.4.3 Skutečné diagramy pracovního oběhu // 4. Tepelná bilance a účinnost spalovacího motoru // 4.1 Tepelná bilance motoru // 4.2 Účinnosti spalovacího motoru //
4.2.1 Chemická účinnost spalování // 4.2.2 Tepelná účinnost // 4.2.3 Stupeň plnosti diagramu // 4.2.4 Indikovaná účinnost // 4.2.5 Mechanická účinnost // 4.2.6 Celková účinnost // 4.2.7 Objemová a plnící účinnost // 5. Kinematika a dynamika klikového ústrojí // 5.1 Kinematika klikového ústrojí // 5.1.1 Dráha pístu // 5.1.2 Rychlost pístu // 5.1.3 Zrychlení pístu // 5.2 Dynamika klikového ústrojí // 5.2.1 Základní síly // 5.2.2 Základní hmotnosti // 5.2.3 Rozklad sil v klikovém ústrojí // 5.3 Nerovnoměrnost chodu motoru // 5.4 Vyvažování motoru // 6. Základy konstrukce pístových spalovacích motorů // 6.1 Pístní skupina // 6.1.1 Píst // 6.1.2 Pístní kroužky // 6.1.3 Pístní čep // 6.2 Kliková skupina // 6.2.1 Ojnice // 6.2.2 Klikový hřídel // 6.3 Kliková skříň a blok válců // 6.3.1 Kliková skříň a blok motoru dvoudobých motorů // 6.3.2 Kliková skříň a blok motoru čtyřdobých motorů // 6.4 Hlava válců // 6.4.1 Hlava válců dvoudobých motorů // 6.4.2 Hlava válců čtyřdobých motorů // 6.5 Rozvodové mechanizmy // 6.5.1 Rozvodové mechanizmy dvoudobých motorů // 6.5.2 Rozvodové mechanizmy čtyřdobých motorů // 7. Palivová ústrojí zážehových motorů // 7.1 Karburátory // 7.1.1 Jednoduchý karburátor // 7.1.2 Karburátor typ zenith // 7.1.3 Karburátor typ solex // 7.1.4 Pomocná zařízení karburátorů // 7.1.5 Dvoustupňové karburátory // 7.2 Vstřikování paliva // 7.2.1 Nepřímé vstřikování paliva // 7.2.2 Přímé vstřikování paliva // 8. Palivová ústrojí vznětových motorů // 8.1 Tvorba směsi paliva se vzduchem // 8.1.1 Porovnání vznětových motorů s děleným a neděleným spalovacím prostorem // 8.2 Palivová soustava // 8.3 Systémy vstřikování paliva // 8.3.1 Řadová vstřikovací čerpadla // 8.3.2 Rotační čerpadla //
8.3.3 Sdružená vstřikovací jednotka UIS Unit Injektor System // 8.3.4 Sdružený vstřikovací systém UPS Unit Pump Systém // 8.3.5 Vstřikovací systém s tlakovým zásobníkem Systém Common Rail // 9. Emise výfukových plynů spalovacích motorů // 9.1 Popis výfukových plynů // 9.2 Mechanizmus vzniku škodlivin // 9.3 Opatření ke snížení škodlivin u zážehových motorů // 9.3.1 Opatření před motorem // 9.3.2 Opatření u motoru // 9.3.3 Opatření za motorem // 9.4 Opatření ke snížení škodlivin u vznětových motorů // 9.4.1 Opatření před motorem // 9.4.2 Opatření u motoru // 9.4.3 Opatření za motorem // 9.5 Měření produkce emisí // 9.5.1 Emisní testy při homologaci vozidel v ČR a EU // 9.5.2 Emisní testy při homologaci vozidel v USA // 9.5.3 Emisní kontroly vozidel v ČR a EU // 9.5.4 Emisní kontroly vozidel v USA // 10. Charakteristiky, regulace a měření spalovacích motorů // 10.1 Charakteristiky spalovacích motorů // 10.1.1 Otáčkové charakteristiky // 10.1.2 Zatěžovací charakteristiky // 10.1.3 Celkové (úplné) charakteristiky // 10.2 Regulace spalovacích motorů // 10.3 Měření spalovacích motorů // 10.3.1 Měření výkonových parametrů // 10.3.2 Měření spotřeby paliva // 11. Zapalování // 11.1 Konvenční cívkové zapalování // 11.1.1 Prvky konvenčního cívkového zapalování // 11.2 Tranzistorové zapalování // 11.2.1 Kontakty řízené tranzistorové zapalování // 11.2.2 Tranzistorové zapalování s Hallovým snímačem // 11.2.3 Tranzistorové zapalování s induktivním snímačem // 11.3 Elektronické zapalování // 11.4 Plně elektronické zapalování // 12. Elektrická příslušenství spalovacích motorů // 12.1 Olověný akumulátor // 12.1.1 Bezúdržbový akumulátor // 12.2 Alternátor // 12.2.1 Usměrnění střídavého proudu //
12.2.2 Proudové obvody alternátoru // 12.2.3 Chlazení alternátorů // 12.3 Regulátor napětí // 12.3.1 Princip činnosti regulátoru // 12.3.2 Polovodičový regulátor napětí // 12.4 Spouštěč // 12.4.1 Charakteristika a konstrukce spouštěče // 12.4.2 Druhy spouštěčů // 13. Chladicí a mazací soustavy spalovacích motorů // 13.1 Chladicí soustava spalovacích motorů // 13.1.1 Chlazení vzduchem // 13.1.2 Chlazení kapalinou // 13.2 Mazací soustava spalovacích motorů // 13.2.1 Ztrátové mazání // 13.2.2 Cirkulační mazání // 13.2.3 Základní prvky mazací soustavy // 14. Přeplňování spalovacích motorů // 14.1 Způsoby přeplňování spalovacích motorů // 14.1.1 Přeplňování turbodmychadlem // 14.1.2 Mechanicky poháněná dmychadla // 14.1.3 Dynamické plnění válce motoru // 14.1.4 Přeplňování tlakovzdušným výměníkem comprex // 14.2 Chlazení stlačeného vzduchu // 14.3 Kombinace mechanického dmychadla s turbodmychadlem

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC