Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
2., aktualizované a rozšířené vydání
[Česko] : Grada, 2011
1 online zdroj (240 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-7340-7 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-3651-8 (print)
slovenština
Bez efektivního vzdělávání zaměstnanců se v dnešní době neobejde žádná firma, jež chce zvyšovat svou výkonnost a být úspěšná. Manažeři a personalisté se v této monografii dozví, jak zkvalitnit procesy podnikového vzdělávání tak, aby více a lépe přispívalo k rozvoji jednotlivců, týmů, organizačních jednotek a celého podniku. Majitelům firem a manažerům kniha pomůže při rozhodování o investicích do lidského kapitálu a při navrhování rozvojových vzdělávacích projektů. Nové vydání je doplněno o problematiku intelektuálního, sociálního a strukturálního kapitálu a efektivní využívání lidského kapitálu. Autoři se nově zabývají vzděláváním jako nástrojem v řízení talentů (talent management) nebo investicemi do lidského kapitálu a jejich vlivem na konkurenceschopnost firmy. Kniha nabízí nejaktuálnější myšlenky a přístupy pro stanovení potřeb vzdělávání a pro návrh, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Je určena zejména manažerům, personalistům, trenérům, lektorům a majitelům firem..
001485491
1. Východiska // 1.1 Důvody pro tvorbu modelu rozvoje lidského kapitálu // 1.2 Vytváření tržní hodnoty podniku // 1.3 Intelektuální kapitál // 1.3.1 Měření intelektuálního kapitálu // 1.4 Sociální kapitál // 2. Lidský kapitál a lidské zdroje // 2.1 Lidský kapitál // 2.1.1 Měření a efektivní využívání lidského kapitálu // 2.1.2 Investice do lidského kapitálu // 2.2 Lidské zdroje // 2.2.1 Řízení lidských zdrojů // 2.2.2 Strategické řízení lidských zdrojů // 2.2.3 Personální strategie // 3. Metodika Balanced Scorecard // 3.1 Charakteristika metodiky Balanced Scorecard // 3.2 Balanced Scorecard a učící se organizace // 3.3 Perspektivy metodiky BSC // 3.4 Synergie využívající nehmotných aktiv jako zdrojů // 4. Podnikové vzdělávání // 4.1 Kompetence // 4.2 Znalosti, dovednosti, standardy // 4.3 Výchova a vzdělávání // 4.4 Charakteristiky podnikového vzdělávání // 4.5 Identifikace a analýza potřeb vzdělávání // 4.5.1 Analýza výkonnostních problémů // 4.5.2 Sbér údajů // 4.53 Analýza údajů // 4.6 Plánování vzdělávání // 4.7 Realizace vzdělávání // 4. Z1 Cíle vzdélávacího procesu // 4.7.2 Program // 4.73 Motivace // 4.7.4 Účastníci // 4.7.5 Metody vzdélávání // 4.7.6 Lektoři // 4.8 Fotografie na dokreslení situace a atmosféry // při vzdělávání tréninkovou formou // 5. Vyhodnocování vzdělávání // 5.1 Charakteristiky vyhodnocování vzdělávání // 5.1.1 Nevýhody a výhody vyhodnocování // 5.1.2 Rizika vyhodnocování // 5.13 Kdy realizovat vyhodnocování // 5.1.4 Subjekty vyhodnocování // 5.2 Rozhodování o realizaci vyhodnocování // 5.2.1 Kritéria vyhodnocování // 5.3 Přístupy a modely vyhodnocování vzdělávání // 5.3.1 Modely vyhodnocování vzdélávání // 5.3.2 Pětiúrovňový aplikační model vyhodnocování //
5.3.2.1 Vyhodnocování reakcí // 5.3.2.2 Vyhodnocování nárůstu vědomostí // 5.3.2.3 Vyhodnocování pracovní výkonnosti jednotlivce // 5.3.2.4 Vyhodnocování dopadu na výkonnost podniku // 53.2.5 Vyhodnocování změn v kultuře podniku // 5.4 Výběr nástrojů vyhodnocování // 5.5 Objektivizace vyhodnocování aplikace multivariantní analýzy. 5.5.1 Postup při aplikaci multivariantní analýzy // 5.6 Posuzování efektivnosti vzdělávacích programů // 5.6.1 Náklady na vzdélávání // 5.6.2 Přínosy vzdélávání // 5.63 Faktory ovlivňující efektivnost investic do vzdělávání; // 5.6.4 Přístupy k posuzování efektivnosti vzdělávání // 5.6.4.1 Běžné metody // 5.6.4.2 Metoda 7 kroků // 5.6.4.3 Statický postup výpočtu efektivnosti investice // 5.6.4.4 Dynamický postup výpočtu efektivnosti investice, // 5.6.4.5 Systematické posuzování efektivnosti // investic do vzdělávání // 5.7 Propojení strategie a lidského kapitálu // 5.7. / Model rozvoje lidského kapitálu // 5.8 Vliv investic do lidského kapitálu na konkurenceschopnost podniků // 6. Význam vzdělávání pro současnost a budoucnost podniků // 6.1 Vzdělávání v období hospodářské krize // 6.2 Interní marketing podnikového vzdělávání // 6.3 Kontext talent managementu a vzdělávání // Závěr // Přílohy // Příloha 1: Klíčové oblasti stanovení vzdělávacích potřeb // Příloha 2: Některé otázky pro rozhovor se zaměstnanci v rámci // stanovení vzdělávacích potřeb // Příloha 3: Formulář k záznamu skutečností zjištěných v rámci // stanovení vzdělávacích potřeb // Příloha 4: Matice priorit // Příloha 5: Dotazník k vyhodnocení vzdělávací aktivity a příprava // k tvorbě akčního plánu // Příloha 6: Záměr a cíle vzdělávací akce // Příloha 7: Dotazník zpětné vazby //
Příloha 8: Dotazník před začátkem vzdělávacích aktivit // Příloha 9: Sebehodnotící dotazník po vzdělávací aktivitě // Příloha 10: Zpětná vazba ke vzdělávací aktivitě // Příloha 11: Východisko ke strukturovanému rozhovoru // Příloha 12: Hodnotící formulář tréninku stanovování cílů: // Příloha 13: Strukturovaný rozhovor se zaměstnancem // Příloha 14: Dotazník zpětné vazby // Příloha 15: Dotazník zpětné vazby // Příloha 16: 360° zpětná vazba dotazník pro kolegu // Příloha 17: Dotazník k rámcovému vyhodnocení vzdělávacího // rozvojového projektu // Příloha 18: Matice nákladů na vzdělávací vstupy

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC