Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2012
1 online zdroj (360 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-7902-7 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-7903-4 (online ; epub)
ISBN 978-80-247-4153-6 (print)
Publikace shrnuje současné poznání v oblasti analýzy a návrhu podnikových informačních systémů. Je určena jak studentům vysokých škol, tak odborné veřejnosti z podniků a jiných organizací, ve kterých řeší informační systémy, případně ze softwarových firem, konkrétně zejména profesím Manažer rozvoje a provozu IS/ICT, Vývojář / IS architekt, Byznys analytik / architekt. Monografie se zabývá rolí informačních systémů a technologií (IS/ICT) v dnešním světě, analyzuje vztah byznysu a informačních technologií, popisuje možné a nutné potíže plynoucí ze složitosti IS/ICT a argumentuje některé přístupy k řízení rozvoje IS, a to zejména byznys analýzu, architektonické přístupy, metodické přístupy k budování IS a přístupy založené na službách. Podrobný popis disciplín tvorby IS je založen na metodice MMDIS a vícedimenzionálním přístupu. Dále jsou popsány metody a notace modelování informačních systémů (procesní, funkční, datové modelování, modelování objektů a další)..
001485601
O autorech // Úvod // 1. Systém, byznys systém a informační systém // 1.1 Byznys jako systém // 1.2 Informační systém a informační a komunikační technologie // 1.3 Software, programový systém // 1.4 Podniková informatika // 1.5 Dynamika a složitost byznys systémů // 2. Význam IS/ICT pro byznys // 2.1 Případové studie // 2.1.1 Tvorba a distribuce textů // 2.1.2 Obchod s potravinami a drobným zbožím // 2.1.3 Výroba a obchod s automobily // 2.1.4 Bankovní služby // 2.2 Hypotetická případová studie // 2.3 Závěry z případových studii // 3. Analýza byznysu // 3.1 Analýza byznys procesů // 3.1.1 Dopady procesního řízeni do řízení lidských zdrojů a organizace .. // 3.2 Modelování organizační struktury // 3.3 Konceptuálni modelování byznysu // 3.4 Udržování byznys modelů // 3.5 Byznys analytik // 3.6 Řízení podniku založené na procesním řízení // 3.7 Vliv granularity popisu procesu na charakteristiky procesu - metoda KBPR // 3.7.1 Možnosti modelováni při reengíneeringu procesů // 3.7.2 Různé úrovně detailu při popisu procesu // 3.8 Řízení vztahu byznysu a podnikové informatiky - model SPSPR // 4. Evoluce vztahu byznysu a ICT // 4.1 Stadia evoluce podnikového IS // 4.1.1 Izolované aplikace // 4.1.2 Propojené aplikace na podporu vybraných podnikových útvarů // 4.1.3 Komplexní ICT podpora podnikových činností // 4.1.4 Podpora dodavatelských řetězců a podpora komunikace s partnery // 4.2 Vývoj modelů dodávky ICT služeb // 4.2.1 Začátek počítačové éry // 4.2.2 Externí dávkové zpracování // 4.2.3 Vlastní vývoj a provoz informačního systému // 4.2.4 Model .software jako licence" nebo též „tradiční model" // 4.2.5 Outsourcing provozu IS 65 // 4.2.6 Centra sdílených služeb a služby .cloud computings 65 // 4.2.7 Modely dodávky ICT služeb - shrnutí 73 //
4.3 Faktory ovlivňující řízeni podnikové informatiky 73 // 4.3.1 Význam ICT pro daný sektor ekonomiky 74 // 4.3.2 Význam ICT pro realizaci cílů podniku 75 // 4.3.3 Zaměření ICT služeb 76 // 4.3.4 Soukromý versus veřejný sektor 76 // 4.3.5 Velikost podniku 77 // 4.3.6 Rozdělení kompetencí a pravomocí při řízení IS 77 // 4.3.7 Úroveň a rozsah outsourcingu 78 // 4.3.8 Kultura firmy 79 // 4.3.9 Úroveň znalostí zaměstnanců 79 // 5. Varianty vývoje a provozu IS 80 // 5.1 Alternativy vývoje a provozu aplikací 80 // 5.1.1 Vývoj versus provoz 80 // 5.1.2 IASW versus TASW/OSS 81 // 5.1.3 Vývojové fáze softwarového produktu a jejich vliv na výbér TASW pro podnikový IS 85 // 5.1.4 Verze a modifikace softwarového produktu 86 // 5.1.5 Integrovaný softwarový balík versus integrované komponenty 87 // 5.1.6 Vlastními zdroji versus cizími zdroji 88 // 5.1.7 Varianty řešení vývoje a provozu IS podniku 89 // 5.2 Varianty outsourcingu a jejich vliv na řešeni IS podniku 91 // 5.2.1 Obecné kritické faktory úspéchu outsourcingu 91 // 5.2.2 Outsourcing podnikového procesu 93 // 5.2.3 Outsourcing kompletního IS/ICT 95 // 5.2.4 Částečný IS/ICT outsourcing 97 // 6. Metodické přístupy k tvorbě IS/ICT 100 // 6.1 Kategorizace metodických přístupů k tvorbě IS/ICT 102 // 6.2 Referenční modely procesů a posuzováni procesů 102 // 6.2.1 Model CMMI 102 // 6.2.2 Mezinárodni normy ISO/IEC pro softwarové procesy 105 // 6.3 Modely životního cyklu 107 // 6.3.1 Vodopádový model 107 // 6.3.2 Modely pro iterativní vývoj 108 // 6.4 Metodiky budováni ISCT 110 // 6.4.1 Kategorizace metodik budováni ISCT 111 // 6.4.2 Rational Unified Process 112 // 6.4.3 Metodika Microsoft Solutions Framework US // 6.4.4 Agilní metodiky 116 // 7. Principy a modely metodiky MMDIS 120 // 7.1 Požadované vlastnosti informačního systému 120 //
7.2 Základní charakteristika metodiky MMDIS 124 // 7.3 Principy řízení vývoje a provozu IS/ICT podle MMDIS 126 // 7.3.1 Princip multidimenzionality 126 // 7.3.2 Princip integrace 129 // 7.3.3 Princip vrstevnosti 130 // 7.3.4 Princip flexibility I32 // 7.3.5 Princip otevřenosti 133 // 7.3.6 Princip standardizace 134 // 7.3.7 Princip kooperace 134 // 7.3.8 Princip procesního přístupu k řízení podniku a podnikové informatiky 135 // 7.3.9 Princip učení a růstu 135 // 7.3.10 Princip lokalizace zdrojů a rozhodnuti 136 // 7.3.11 Princip měřitelnosti 137 // 7.4 Modely řízení podnikové informatiky 137 // 7.4.1 Model řízení podniku založený na procesním řízení 138 // 7.4.2 Model SPSPR 138 // 8. Model tvorby a dalšího rozvoje IS/ICT podniku podle metodiky MMDIS 139 // 8.1 Druhy pohledů na IS - dimenze řešení IS/ICT 139 // 8.2 Uživatelské pohledy na IS/ICT 139 // 8.2.1 Pohled vlastníků podniku 140 // 8.2.2 Pohled vedení podniku 140 // 8.2.3 Pohled koncových uživatelů 141 // 8.2.4 Pohled uživatele na komunikaci s IS 142 // 8.2.5 Pohled obchodních partnerů 143 // 8.2.6 Pohled zákazníků 144 // 8.3 Řešitelské pohledy na IS/ICT - dimenze čas. úroveň abstrakce a úroveň integrace 144 // 8.3.1 Fáze vývoje informačního systému podniku 144 // 8.3.2 Globální podniková strategie 145 // 8.3.3 Informační strategie 138 // 8.3.4 Životní cyklus aplikace ?5 // 8.4 Řešitelské pohledy na IS/ICT - obsahové a metodicko-organizačni dimenze 172 // 8.4.1 Funkce/procesy (pro) I72 // 8.4.2 Data/informace (inf) 183 // 8.4.3 Organizační a legislativní aspekty (org) 189 // 8.4.4 Personální, sociální a etické aspekty (pra) 189 // 8.4.5 Aplikační software (asw) 190 // 8.4.6 Technologická infrastruktura (ti) 130 // 8.4.7 Uživatelské rozhraní (ur) 193 // 8.4.8 Bezpečnost a kvalita (bk) 194 //
8.4.9 Ekonomické aspekty (eko) 197 // 8.4.10 Váhy obsahových dimenzí v jednotlivých fázích vývoje IS/ICT 198 // 8.4.11 Vazby mezi obsahovými dimenzemi 198 // 8.4.12 Metody (met) 200 // 8.4.13 Dokumentace (dok) 200 // 8.4.14 Řízení prací dané fáze (mng) 201 // 8.5 Konceptuálni model vývoje IS/ICT metodikou MMDIS 201 // 8.5.1 Případová studie: Obchodní případ „prodej“ 204 // 9. Přizpůsobení MMDIS podmínkám konkrétního projektu // 9.1 Příčiny přizpůsobování metodiky podmínkám konkrétního typu projektu // 9.1.1 Případová studie: Daňový informační systém v ČR // 9.2 Prototypování při řešení IS/ICT // 9.3 Inkrementální vývoj IS/ICT // 9.4 Modifikace MMDIS při vývoji nové aplikace (IASW) // 9.4.1 Fáze Úvodní studie // 9.4.2 Fáze Globální analýza a návrh // 9.4.3 Fáze Detailní analýza a návrh // 9.4.4 Fáze Implementace // 9.4.5 Fáze Zavedení do provozu // 9.4.6 Fáze Provoz a údržba // 9.5 Modifikace MMDIS při implementaci typové aplikace (TASW) // 9.5.1 Fáze Úvodní studie // 9.5.2 Fáze Globální analýza a návrh // 9.5.3 Fáze Detailní analýza a návrh // 9.5.4 Fáze Implementace // 9.5.5 Fáze Zavedeni do provozu // 9.5.6 Fáze Provoz a údržba // 10. Architektury v IS/ICT // 10.1 Význam architektur IS/ICT // 10.2 Podstata a účel architektur IS/ICT // 10.3 Kritéria uplatňovaná při posuzování architektur // 10.4 Přístupy k tvorbé architektur IS/ICT // 10.4.1 Podniková architektura (Enterprise Architecture, EA) // 10.4.2 Architektonické rámce // 10.4.3 Zachmanúv rámec // 10.4.4 TOGAF // 10.4.5 Modelem řízená architektura // 10.4.6 Architektura orientovaná na služby // 10.5 Architektury podle MMDIS i // 10.6 Byznys architektura // 10.7 Globální architektura IS/ICT // 10.7.1 ICT služby a jejich definice // 10.7.2 Typy ICT služeb //
10.7.3 Definice globální architektury IS/ICT // 10.8 Dílčí architektury // 10.8.1 Aplikační architektura // 10.8.2 Softwarová architektura // 10.8.3 Datová/informačni architektura // 10.8.4 Architektura technologické infrastruktury // 11. Řízení projektů IS/ICT // 11.1 Základní pojmy z oblasti projektového řízení // 11.1.1 Projekt // 11.1.2 Projekt IS/ICT // 11.1.3 Vlastnosti projektu IS/ICT 284 // 11.1.4 Proces versus projekt 286 // 11.1.5 Produkt 287 // 11.2 Životni cyklus projektu (IS/ICT) 288 // 11.2.1 Životní cykly produktu a projektu 288 // 11.2.2 Vznik projektu IS/ICT 290 // 11.2.3 Realizace projektu IS/ICT 292 // 11.2.4 Ukončení projektu 296 // 11.3 Dokumenty v řízení projektů IS/ICT 296 // 11.4 Organizace v projektech 297 // 11.5 Metodiky řízení projektu IS/ICT 299 // 12. Modelovací techniky a notace 302 // 12.1 Základní principy metod a technik analýzy a návrhu IS/ICT 302 // 12.2 Objektové orientované metody a techniky (UML) 303 // 12.2.1 Diagram prípadu užití 304 // 12.2.2 Diagram tříd 309 // 12.2.3 Sekvenční diagram 314 // 12.2.4 Diagram aktivít 317 // 12.3 Procesní modelování 318 // 12.3.1 Notace procesního modelování ARIS 318 // 12.3.2 Notace BPMN 321 // 12.3.3 Erikssonovo a Penkerovo rozšíření UML 322 // 12.4 Modelování organizace 323 // 12.5 Datové modelování a ER modely 325 // 12.5.1 Základní konstrukty ER modelu 326 // 12.5.2 Alternativní notace pro tvorbu ER modelů 331 // 12.5.3 Postup tvorby ERD 333 // 12.6 Diagram datových toků (Data Flow Diagram) a model chování 334 // 12.6.1 Základní konstrukty DFD 336 // 12.6.2 Hierarchie DFD 338 // 12.6.3 Pravidla Worby DFD 339 // 12.6.4 Konzistence DFD 340 // Závěr 342 // Summary 342 // Seznam obrázků 343 // Seznam tabulek 346 // Seznam zkratek 347 // Literatura 348 // Věcný rejstřík 356

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC