Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2012
1 online zdroj (256 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-7730-6 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-7731-3 (online ; epub)
ISBN 978-80-247-4116-1 (print)
Chcete-li začít s programováním, máte v ruce správnou knihu. Je určena naprostým začátečníkům, kteří sice umějí pracovat s počítačem, ale nikdy neprogramovali. Najdete v ní kurs programovacího jazyka Pascal, který navrhl prof. N. Wirth speciálně pro výuku programování, ale v němž byla napsána řada běžně používaných aplikací. Na začátku si vysvětlíme několik nezbytných pojmů a pak už napíšeme první program. Naučíme se, jak ho přeložit, jak ho spustit a jak ho ladit – tedy jak v něm hledat a odstraňovat chyby. Postupně se seznámíme se všemi základními konstrukcemi jazyka Pascal, jako jsou příkazy, datové typy, podprogramy apod. Dostaneme se i k základům objektově orientovaného programování, bez něhož bychom se nemohli pustit do vytváření grafického uživatelského rozhraní („oken“). Přitom napíšeme několik jednoduchých, ale užitečných programů. Projdete-li celou tuto knihu, stanou se z vás mírně pokročilí programátoři..
001486585
Předmluva // 1. Než začneme programovat // 1.1 Počítač // Operační paměť // 1.1.2 Datové typy a proměnné // 1.2 Programy a programovací jazyky // 1.2.1 Vyšší programovací jazyky // 1.2.2 Operační systém // 1.3 Program a algoritmus // 1.3.1 Algoritmus // 1.4 Objekty a třídy // 1.4.1 Zapouzdření // 1.4.2 Dědění // 1.4.3 Polymorfizmus // 1.4.4 Dědění versus skládání // 1.5 Náměty pro cvičení // 2. První příklad // 2.1 První program // 2.1.1 Píšeme, překládáme a spouštíme program // 2.1.2 Když se něco nepodaří // 2.1.3 Co jsme naprogramovali // 2.2 První program podruhé // 2.2.1 Lazarus // 2.3 Náměty pro cvičení // 3. Jednoduché příklady // 3.1 Druhý program // 3.1.1 Dvojnásobek celého čísla // 3.2 Třetí program // 3.2.1 Výpočet faktoriálu // 3.2.2 Když uživatel zadá nesprávnou hodnotu . // 3.2.3 Problémy, které zatím nebudeme tak úplné řešit // 3.2.4 Složitější podmínky a konstanty // 3.3 Program a podprogramy // 3.3.1 Podprogram // 3.3.2 Procedura // 3.3.3 Když chceme měnit skutečný parametr // 3.4 Knihovna, modul // 3.4.1 Používáme knihovny // 3.4.2 Dělíme program na moduly // 3.5 Náměty pro cvičení 56 // 4. Složitější příklady // 4.1 Pokusy s textovými řetězci 5/ // 4.1.1 Znak a řeiézec 57 // 4.1.2 Kolikrát se v řetězci vyskytuje daný znak 58 // 4.1.3 První výskyt znaku v řetězci 59 // 4.1.4 Poslední výskyt znaku v řetězci 61 // 4.2 První seznámení s objekty 62 // 4.2.1 Třída představující nápis 62 // 4.2.2 Několik poznámek k prvnímu objektovému programu 65 // 4.3 Náměty pro cvičení 68 // 5. Ladění programu // 5.1 Testování 69 // 5.2 Obvyklé nástroje pro ladění 70 // 5.2.1 Krokování 70 // 5.2.2 Hodnoty proměnných 73 // 5.2.3 Posloupnost volání // 5.2.4 Ladicí tisky // 5.3 Příklad 77 //
5.3.1 Zadání: převod řetězce na velká písmena 77 // 5.3.2 Test a ladění 78 // 6. Začínáme naostro // 6.1 Jak budeme Pascal popisovat 81 // 6.1.1 Syntaktické diagramy 81 // 6.1.2 Slovní popis 82 // 6.2 Základní součásti programu 83 // 6.2.1 Program se skládá ze znaků a slov 83 // 6.2.2 Program a blok 87 // 6.2.3 Jednotka 88 // 6.2.4 Deklarace 91 // 7. Základní datové typy // 7.1 Čísla a počítání 95 // 7.1.1 Celá čísla 95 // 7.1.2 Reálná čísla 100 // 7.2 Znaky a řetězce ?4 // 7.2.1 Datový typ char 104 // 7.2.2 Datový typ string 107 // 7.3 Logické hodnoty 111 // 7.4 Náměty pro cvičení 114 // 8. Příkazy a výrazy // 8.1 Příkazy // 8.1.1 Základní příkazy // 8.1.2 Cykly // 8.1.3 Vétvení programu (rozhodování) // 8.1.4 Prenos řízení (skoky) // 8.1.5 Příkazy, o nichž jsme nehovořili. // 8.2 Výrazy // 8.2.1 Priorita neboli pořadí operátorů. // 8.2.2 Typ výrazu // 8.3 Náměty na cvičení // 9. Některé další datové typy // 9.1 Výčtové typy // 9.2 Intervalové typy // 9.3 Množiny // 9.4 Pole // 9.4.1 jednorozměrné pole // 9.4.2 Vícerozměrná pole // 9.4.3 Dynamická pole // 9.5 Náměty na cvičení // 10. Záznamy a objekty // 10.1 Záznam // 10.1.1 Deklarace záznamu // 10.1.2 Záznam s pevnou částí // 10.1.3 Záznam s variantní části // 10.2 Objektové typy // 10.2.1 Deklarace objektového typu // 10.2.2 Metody // 10.2.3 Složky třídy // 10.2.4 Alternativní model objektových typů // 10.3 Náměty na cvičení // 11. Procedury a funkce // 11.1 Deklarace podprogramu // 11.1.1 Procedura // 11.1.2 Funkce // 11.1.3 Předběžná deklarace // 11.2 Parametry podprogramů // 11.2.1 Specifikace formálních parametrů // 11.2.2 Předávání parametrů hodnotou // 11.2.3 Předávání oarametrů odkazem // 11.2.4 Předávání parametrů konstantou //
11.2.5 Pole proménné délky jako parametr // 11.3 Bloková struktura programu // 11.3.1 Bloky a jejich hierarchie // 11.4 Rekurze // 11.5 Funkcionální typy // 12. Komunikace s programem // 12.1 Vstupy a výstupy orientované na soubory // 12.1.1 Pojetí souboru v Pascalu // 12.1.2 Operace se souborem // 12.1.3 Nástroje pro práci se soubory // 12.1.4 Základní operace s binárním souborem // 12.1.5 Základní operace s textovým souborem // 12.1.6 Standardní vstup a výstup // 12.1.7 Chyby // 12.2 Parametry programu a proměnné prostředí // 12.2.1 Parametry programu // 12.2.2 Proménné prostředí // 12.3 Práce s konzolou // 12.3.1 Vlastnosti konzolového okna // 12.3.2 Přímá práce s konzolou a klávesnicí // 12.4 Náměty na cvičení // 13. Začínáme s okny // 13.1 První program s oknem // 13.1.1 Prázdné okno 227 // 13.1.2 Pohled pod pokličku 232 // 13.1.3 Pokusy s komponentami, vlastnostmi a událostmi 233 // 13.1.4 Nékteré důležité vlastnosti a události 237 // 13.2 Příklad: kalkulačka 237 // 13.2.1 Předběžné úvahy 237 // 13.2.2 Analýza zadání a návrh aplikace 238 // 13.2.3 Grafické uživatelské rozhraní naSeho programu 239 // 13.2.4 Obsluha události levého panelu 241 // 13.2.5 Obsluha události pravého panelu 243 // 13.2.6 Výpočetní stroj 245 // 13.2.7 Okno O programu 246 // 13.2.8 Princip jediné zodpovědnosti 247 // 13.3 Náměty na cvičení 248 // Rejstřík 249

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC