Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2011
1 online zdroj (176 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-7243-1 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-7244-8 (online ; epub)
ISBN 978-80-247-4008-9 (print)
Kvalitní podniková strategie, která je současně dobře zvládnuta, je základem úspěchu podniku a vede k dosažení dlouhodobější konkurenční výhody. Tato kniha představuje hlavní přístupy k dosahování konkurenční výhody a staví je kriticky do kontextu současného globálního prostředí a hyperkonkurence. Ukazuje, jak úspěšné podniky tyto přístupy využívají, řeší problémy manažerů se strategickým rozhodováním a zabývá se faktory, které při tom musí vzít v úvahu. Současně se publikace věnuje problémům spojeným s realizací strategie, především v oblastech podnikové kultury, interní komunikace a řízení změny. Kniha je určena manažerům v podnikové i veřejné sféře a jejím cílem je inspirovat je a ukázat širší souvislosti strategického rozhodování. Pedagogům a studentům ekonomických fakult vysokých škol pak kniha rozšíří jejich pohled na strategické řízení o další souvislosti a aplikace v podnikové praxi..
001486751
O autorovi 9 // Úvodní slovo recenzentů 10 // Předmluva 14 // Úvod 16 // 1 Zmčny v podnikatelském prostředí 17 // 1.1 Hlavní faktory změn 18 // 1.2 Globalizace trhů 20 // 1.3 Zintenzivnční konkurence 22 // 1.4 Faktor času 24 // 1.5 Reakce podniků 24 // 1.6 Vývoj strategického podnikového myšlení 26 // 2 Manažer jako stratég 31 // 2.1 Vojenská strategie 32 // 2.2 Manažer jako vůdce 33 // 2.3 Manažerské strategické rozhodování ve včku hyperkonkurcnce 37 // 2.4 Paradoxy strategického řízení 38 // 2.5 Řízení portfolia (portfoliový manažer) 40 // 2.6 Mentální modely ve strategickém myšlení manažerů 44 // 3 Teorie her pro strategické rozhodování 49 // 3.1 Teorie her a manažerské rozhodování 50 // 3.2 Faktory iracionality a intuice v rozhodování 51 // 3.3 Vztah k riziku a k užitku 52 // 3.4 Národní kultura a rozhodování 55 // 3.5 Rozhodování a komplexnost problémů 55 // 3.6 Morálka a fair play 58 // 3.7 Formulace strategického rozhodnutí 60 // 4 Strategie spolupráce 63 // 4.1 Strategie spolupráce 64 // 4.2 Spolupráce konkurentů 66 // 4.3 Model co-opetiton 68 // 5 Univerzální recept na podnikovou úspěšnost 71 // 5.1 Existuje univerzální recept na úspěšnost? // 5.2 Tom Peters a hledání dokonalosti // 5.3 Zásada 4 + 2 74 // 6 Cíl podniku - konkurenční výhoda 77 // 6.1 Dosahování konkurenční výhody jako cíl podniku 78 // 6.2 Udržitelnost konkurenční výhody 79 // 7 Inovace jako zdroj konkurenční výhody 81 // 7.1 Schumpeter, inovace a konkurenční výhoda 82 // 7.2 Význam inovačních řádů 83 // 7.3 Inovace jako zdroj konkurenční výhody 84 // 7.4 Inovační riziko 85 // 7.5 Inovační strategie 88 // 8 Konec generických strategií? 91 // 8.1 Princip generických strategií 92 // 8.2 Kritika pozičního přístupu 95 //
8.3 Poziční přístup v podnikových strategiích 95 // 9 Zdroje a konkurenční výhoda 101 // 9.1 Podnikové zdroje 102 // 9.2 Konkurenční výhoda a změny v charakteru zdrojů 103 // 9.3 Klíčové kompetence (způsobilosti) 104 // 9.4 Strategie ? získávání chybějících zdrojů a kompetencí 111 // 9.5 Éra znalostního kapitálu 115 // 10 Znalosti a konkurenční výhoda 117 // 10.1 Znalosti a konkurenční výhoda 118 // 10.2 Explicitní, tacimi a implicitní znalosti 119 // 10.3 Řízení znalostí a znalostní řízení 121 // 10.4 Transfer a kontinuita znalostí 123 // 10.5 Podniková kultura a transfer znalostí 125 // 10.6 Organizační struktura a transfer znalostí 127 // 10.7 Vytváření znalostních sítí a kontinuita 129 // 11 Strategie po krizi? 131 // Summary 134 // Přílohy 135 // Příloha 1 // Světové osobnosti, které ovlivnily strategické myšlení podniků 136 // Příloha 2 // Marketingová válka mobilních operátorů v ČR (případová studie) 146 // Příloha 3 // Nízkonákladové letecké společnosti nevítězí jen nízkými cenami // (případová studie) 149 // Příloha 4 // Procter & Gamble (případová studie) 152 // Příloha 5 // Ikea - spojení klíčových kompetencí s nízkými náklady (případová studie) 155 // Příloha 6 // Metoda Management by Wandering Around a transfer znalostí 158 // Literatura 160 // Rejstřík 165 // Jmenný rejstřík 168 // Rejstřík společností 171

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC