Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2012
1 online zdroj (160 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-7079-6 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-7080-2 (online ; epub)
ISBN 978-80-247-4455-1 (print)
Komplexně pojatá odborná publikace seznamuje čtenáře s problematikou využívání alternativních pohonů. Na první kapitoly, které zařazují téma do celosvětové spotřeby energií, navazují kapitoly o motorech speciální konstrukce - spalovací turbína, Stirlingův motor, Wankelův motor a moderní parní motor. Samostatná kapitola je věnována vozidlům na plynná paliva. Hlubší rozbor je zaměřen na problematiku alternativního způsobu pohonu vozidel představovaný elektrickými vozidly na baterie, hybridními vozidly a elektrickými vozidly s palivovým článkem. Závěrečná část je věnována palivům biologického původu a analýze o budoucnosti pohonu motorových vozidel. Kniha je určena studentům technických automobilních škol všech typů (vyšší odborné, střední i vysoké školy), samozřejmě i odborné veřejnosti a také zájemcům o automobilovou techniku..
001486826
Předmluva 9 // I. Úvod 11 // 1. I Problematika produkce oxidu uhličitého 11 // 1.2 Spotřeba fosilních paliv 14 // 1.3 Produkce škodlivých emisí 16 // 2. Spalovací motory speciální konstrukce 19 // 2.1 Spalovací turbína 19 // 2.1.1 P-Vdiagram a tepelná účinnost spalovací turbiny 2! // 2.1.2 Zvýšeni účinnosti spalovací turbiny 22 // 2.1.3 Vozidla se spalovací turbinou 23 // 2.2 Stirlingův motor 24 // 2.2.1 Historický vývoj Stiriingova motoru 25 // 2.2.2 Princip funkce současného Stiriingova motoru 26 // 2.2.3 Modifikace Stirlingova motoru 28 // 2.2.4 Aplikace Stirlingova motoru 28 // 2.2.5 Stirlingův motor firmy Tedom 3! // 2.2.6 Výhody Stirlingova motoru 32 // 2.3 Wankelův motor 33 // 2.3.1 Historický vývoj IVankelova motoru 34 // 2.3.2 Rozbor problémů a výhod Wankelových motáni 36 // 2.3.3 Budoucnost Wankelova motoru 37 // 2.4 Parní motor 37 // 2.4.1 Historie parního motoru 38 // 2.4.2 Vývoj parního motoru ZEE (Zero Emission Engine) 39 // 2.4.3 Dosažené výsledky projektu ZEE 42 // 3. Elektrická vozidla na baterie 47 // 3.1 Historický vývoj elektromobilů 47 // 3.2 Elektromotor 48 // 3.2.1 Stejnosměrný motor s cizím buzením 48 // 3.2.2 Asynchronní motor 49 // 3.2.3 Transversálni motor 50 // 3.2.4 Řízený reluktančni motor 51) // 3.2.5 Stejnosměrný motor bez kartáčů 5! // 3.3 Bateriové systémy a energetické zásobníky 52 // 3.3.1 Olověný akumulátor 54 // 3.3.2 Baterie Nikl-kadmium 54 // 3.3.3 Baterie Nikl-metalhydridová 55 // 3.3.4 Baterie lithium-iontová 56 // 3.3.5 Baterie vysokoteplotní 56 // 3.4 Legendární elektrovozidlo GM EVI 57 // 3.5 Současná elcklrovozidla 59 // 4. Hybridní pohony automobilů 65 // 4.1 Princip Činnosti hybridního pohonu 67 // 4.2 Řešení hybridního pohonu u Toyoty Prius 68 // 4.3 Hybridní autobus 73 // 4.4 Zásobníky energie 75 //
4.4.1 Elektrický akumulátor - baterie 76 // 4.4.2 Vysoko energetický kondenzátor - superkondenzátor 76 // 4.4.3 Mechanický akumulátor energie 78 // 4.4.4 Hydrostatický akumulátor energie 79 // 4.5 Hybridní pohon s lineárním spalovacím motorem 80 // 5. Elektrická vozidla s palivovými články 85 // 5.1 Historický vývoj palivového článku 85 // 5.2 Funkce palivového článku 86 // 5.3 Typy palivových článků 88 // 5.3.1 Palivové články s polymerní iontoméničovou membránou (PEMFC) 89 // 5.3.2 Palivové články s alkalickým elektrolytem (AFC) 9/ // 5.3.3 Palivové články s kyselinou fosforečnou (PA FC) 92 // 5.3.4 Palivové články s uhličitanovou taveninou (MCFC) 92 // 5.3.5 Palivové články s pevným elektrolytem (SOFC) 93 // 5.3.6 Palivový článek pro přímou reakci methanolu (DMFC) 94 // 5.4 Reformování paliva 95 // 5.5 Příklad vozidel s palivovými články 97 // 6. Vozidla na plynná paliva 101 // 6.1 Historický vývoj využiti plynných paliv v dopravě 101 // 6.2 Vozidla na LPG (Liquefied petroleum gas) 105 // 6.3 Vozidla na zemní plyn 108 // 6.3.1 Výhody zemního plynu /09 // 6.3.2 Nevýhody zemního plynu 110 // 6.3.3 Výroba a parametry’ automobilu s pohonem na zemni plyn 111 // 6.3.4 Plnicí stanice CNG 112 // 6.3.5 Přímý vstřik zemního plynu do válce 114 // 6.3.6 Zkapalněný zemni plyn (LNG - Liquefied Natural Gas) 117 // 6.4 Ostatní plynná paliva 119 // 6.4.1 Bioplyn 119 // 6.4.2 Vodík 120 // 7. Biopaliva 129 // 7.1 Historie využívání biopaliv 130 // 7.2 Legislativa pro oblast biopaliv 132 // 7.3 Výroba a charakteristika biopaliv 133 // 7.3. / Výroba a charakteristika bioethanolu 134 // 7.3.2 Výroba a charakteristika methylesteru řepkového oleje 137 // 7.3.3 Výroba syntetické motorové nafty 139 // 8. Analýza alternativních pohonů 141 //
8.1 Well to Wheel analýza nejběžnéjších alternativních pohonů a paliv 142 // 8.1.1 Základní postup tvorby Well to Wheel analýzy 142 // 8.1.2 Výsledky Well to Wheel analýzy pro nejpoužívanějši paliva 143 // 9. Budoucnost pohonu motorových vozidel 145 // 9.1 Využití solární energie v automobilech 145 // 9.LI Princip činnostifotovohaických článků 146 // 9.1.2 Využitífotovoltaických článků ? vozidel 147 // 9.2 Využití energie spalin a odpadního tepla spalovacího motoru 148 // 9.2.1 Turbokompoudni systémy 149 // 9.2.2 Termoelektrický generátor ISO // 9.2.3 Turbosteamer 151 // 9.2.4 Exhaust Heat Recovery 152 // Použitá literatura 153

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC