Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
2., rozšířené vydání
[Česko] : Grada, 2013
1 online zdroj (368 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-247-8706-0 (online ; pdf)
ISBN 978-80-247-8707-7 (online ; epub)
ISBN 978-80-247-4670-8 (print)
Kniha se komplexně věnuje problematice strategického marketingu, tvorbě marketingových strategií, jejich implementaci a kontrole. Je určena marketingovým praktikům, manažerům, podnikatelům a studentům VŠ. Srozumitelně vysvětluje jednotlivé etapy strategického řídícího procesu, tedy situační analýzu včetně predikce budoucího vývoje, plánování, realizaci a kontrolu, a to jak na úrovni celé firmy, tak na úseku marketingového řízení. Velká část knihy je věnována konkrétním strategiím v rámci produktové, distribuční, cenové a komunikační politiky firmy. Nové vydání se více zaměřuje na úlohu strategického řízení a pozici strategického marketingu, podrobněji se věnuje analytické fázi strategického řízení a zejména uvádí více marketingových strategií, jejich popis a určitou systematizaci. Zcela nově se kniha věnuje implementaci marketingových strategií, možnostem organizace marketingu ve firmě a marketingové kontrole. Srozumitelný výklad je doplněn příklady z praxe reálných firem..
001486937
O autorce 10 // Předmluva 11 // 1. Strategické řízení firem a organizací - limitující faktor marketingového procesu 13 // 1.1 Podstata podnikání 14 // 1.2 Podstata a důležitost strategického řízení firem a organizací 16 // 1.2.1 Vize 18 // 1.2.2 Poslání - mise 20 // 1.2.3 Globální firemní cíle 25 // 1.2.4 Analýza prostředí, podnikatelského portfolia a scénáře vývoje // prostředí 28 // 1.2.5 Typologie firemních strategií 29 // 1.3 Proces strategického řízení v kostce 39 // 1.3.1 Strategické plánování 40 // 1.3.2 Realizace 41 // 1.3.3 Kontrola 42 // 1.4 Vzájemné vazby mezi strategickým řízením a strategickým marketingem 43 // Shrnutí 43 // 2. Marketingová koncepce 45 // 2.1 Vývoj podnikatelských koncepcí 46 // 2.2 Marketing 51 // 2.2.1 Marketingový sménný proces - marketingová koncepce 53 // 2.3 Trhy a konkurenční prostor 59 // 2.3.1 Analýza poptávky a nabídky 60 // 2.3.2 Typy trhů 64 // 2.3.3 Velikost, analýza a struktura trhů - kvantifikace poptávky 67 // 2.3.4 Změny podoby trhů a tendence v jejich vývoji 69 // 2.3.5 Tržně orientované strategie 70 // Shrnutí 71 // 3. Rozvoj a plánování strategického marketingu 73 // 3.1 Strategický marketing 74 // 3.1.1 Strategický marketing jako součást marketingového procesu // tvorby a předávání hodnot 78 // 3.2 Strategické marketingové řízení 79 // 3.3 Marketingové strategické plánování 80 // 3.3.1 Stručný přehled typů a stylů plánování 82 // 3.4 Jednotlivé fáze marketingového strategického plánování 83 // 3.4.1 Fáze analýzy a prognózy 83 // 3.4.2 Cíle a strategie podnikatelských oborů / strategických // podnikatelských jednotek 83 // 3.4.3 Určení strategie subjektů trhu 84 // 3.4.4 Zhodnocení a volba strategií 84 // 3.4.5 Strategické rozpočtování 84 // 3.4.6 Implementace marketingových strategií 85 //
3.4.7 Kontrola marketingové strategie 85 // 3.5 Marketingový plán 86 // 3.6 Přístupy, metody a operace v marketingovém strategickém projektování 90 // Shrnutí 92 // 4. Marketingová situační analýza a predikce vývoje 93 // 4.1 Situační analýza 94 // 4.2 Analýza prostředí firmy 97 // 4.2.1 Vnéjší prostředí 98 // 4.2.2 Vnitřní prostředí 109 // 4.3 Predikce vývoje prostředí 112 // 4.4 Proces strategické analýzy a predikce vývoje 115 // 4.5 Marketingový informační systém a social business 118 // 4.6 PIMS program 123 // 4.6.1 Užitečnost programu PIMS 125 // Shrnutí 126 // 5. Specifické metody marketingové situační analýzy 127 // 5.1 Marketingová situační analýza a metody interpretace dat 128 // 5.2 SWOT analýza, matice TOWS a matice SPACE 129 // 5.3 Metody portfolio analýzy a jejich modifikace 132 // 5.3.1 Portfolio matice BCG (Boston Consulting Group) - The Growth Share Matrix 133 // 5.3.2 Portfolio matice GE (General Electric Business Screen) firmy McKinsey 139 // 5.3.3 Portfoliové matice životního cyklu odvětví (prostředí) 141 // 5.3.4 Ohmaeho strategická matice 143 // 5.4 Analýza zákaznického portfolia 144 // 5.5 Analýza zkušenostního efektu, tzv. zkušenostní křivky 144 // 5.6 Analýza strategických skupin 146 // 5.7 Analýza konkurenční výhody 147 // 5.8 Analýza struktury sortimentu nabídky - model Petra Druckera 148 // 5.9 Analýza tržních mezer - GAP analýza 149 // 5.10 Souřadnicové síté 150 // 5.11 Metoda ABC (P-Q analýza či Paretto analýza) 151 // 5.12 Benchmarking 153 // Shrnutí 153 // 6. Strategické marketingové cíle a marketingové strategie 155 // 6.1 Stanovení marketingových cílů 156 // 6.2 Příprava marketingové strategie 160 // 6.2.1 Cílové trhy a cílový marketing 160 // 6.3 Formulování marketingových strategií 172 //
6.4 Vyhodnocování strategií 187 // 6.5 Formulování programu 188 // Shrnutí 188 // 7. Marketingový mix 189 // 7.1 Volba strategie marketingového mixu 194 // 7.2 Audit marketingového mixu 195 // Shrnutí 195 // 8. Produktová politika a strategie 197 // 8.1 Produkt - různá vnímání produktu 198 // 8.1.1 Klasifikace produktů 200 // 8.2 Marketingová struktura produktu 202 // 8.2.1 Technická a marketingová způsobilost produktů 205 // 8.3 Produktové strategie 207 // 8.3.1 Strategie znaků produktu 208 // 8.3.2 Životní cyklus produktu a strategie s ním související 225 // 8.4 Produktová politika 227 // 8.5 Produktová inovace 228 // 8.5.1 Inovace podle životního cyklu produktu/výrobku 230 // 8.6 Proces tvorby nového produktu 232 // 8.6.1 Strategický plán nového produktu 235 // 8.7 Produktový audit - formou odpovědí na otázky 236 // Shrnutí 236 // 9. Distribuční politika a strategie 239 // 9.1 Distribuce a distribuční politika 240 // 9.1.1 Tvorba a doručení hodnoty 240 // 9.1.2 Distribuční politika 242 // 9.2 Distribuční cesty a jejich uspořádání 243 // 9.2.1 Funkce distribučních cest 247 // 9.2.2 Typy distribučních cest 247 // 9.3 Tvorba distribučního systému a stanovení distribuční strategie 256 // 9.3.1 Stanovení cílů distribuce 256 // 9.3.2 Vyhodnocení vlivů vnitrního a vnějšího prostředí 257 // 9.3.3 Výběr distribuční strategie 258 // 9.3.4 Strategie motivace v distribučních cestách 263 // 9.3.5 Volba distribuční strategie podle stadia životního cyklu // produktu 264 // 9.3.6 Vytvoření distribuční taktiky 265 // 9.3.7 Řízení distribuční cesty 265 // 9.4 Audit distribuce formou odpovědí na otázky 265 // 9.5 Místo prodeje 266 // Shrnutí 267 // 10. Cenová politika a strategie 269 // 10.1 Strategická úloha ceny 270 //
10.1.1 Význam ceny pro různé subjekty trhu a její role 270 // 10.2 Cenová politika 272 // 10.3 Faktory ovlivňující stanovení ceny produktů 274 // 10.3.1 Externí faktory 274 // 10.3.2 Interní faktory 277 // 10.4 Metody stanovení cen 279 // 10.4.1 Nákladové orientovaná tvorba ceny 279 // 10.4.2 Cena orientovaná na poptávku 280 // 10.4.3 Cena stanovená v závislosti na konkurenci 280 // 10.4.4 Cena podle vnímání hodnoty zákazníkem 281 // 10.4.5 Tvorba cen v závislosti na chování spotřebitele // aneb psychologická podstata tvorby cen 281 // 10.4.6 Tvorba cen podie hodnoty 282 // 10.4.7 Diferencovaná tvorba cen 282 // 10.4.8 Adaptivní tvorba cen 282 // 10.4.9 Tvorba cen sdílením přínosů a rizika 283 // 10.4.10 Tvorba cen aukcí 283 // 10.4.11 Tvorba cen obálkovou metodou 283 // 10.4.12 Stanovení ceny v praxi 284 // 10.5 Postup při tvorbě cenové strategie 284 // 10.6 Cenové strategie 285 // 10.6.1 Cenové strategie odvozené ze všeobecné platných cílů firem--285 // 10.6.2 Cenové strategie v souvislosti se životním cyklem produktu 286 // 10.6.3 Cenové strategie pro produktové řady 287 // 10.6.4 Přehled některých dalších strategií stanovení cen 287 // 10.6.5 Vypracování cenové strategie 289 // 10.6.6 Formy propagační tvorby cen 290 // 10.6.7 Diskriminační ceny 291 // 10.6.8 Cenové redukce 291 // 10.7 Audit cenové politiky formou odpovědí na otázky 292 // Shrnutí 293 // 11. Komunikační politika a strategie 295 // 11.1 Komunikace 296 // 11.2 Marketingová komunikace 296 // 11.3 Marketingový komunikační mix a strategie 299 // 11.3.1 Reklama 308 // 11.3.2 Podpora prodeje 315 // 11.3.3 Vztahy s veřejností 317 // 11.3.4 Osobní prodej 320 // 11.3.5 Přímý marketing 321 // 11.3.6 Ústné Šířená povést a pověst šířená sociálními sítémi 322 // 11.4 Optimalizace marketingového komuni
11.4 Optimalizace marketingového komunikačního mixu 322 // 11.5 Audit marketingové komunikace formou odpovědí na otázky 325 // Shrnutí 326 // 12. Implementace marketingových strategií a organizace marketingu ve firmě 327 // 12.1 Implementace marketingových strategií 328 // 12.2 Organizace marketingu ve firmě 328 // 12.3 Organizační formy uspořádání marketingového oddělení 332 // 12.4 Vztah marketingu k ostatním oddělením (útvarům) 334 // 12.5 Strategie budování marketingové organizace ve firmě 335 // Shrnutí 337 // 13. Kontrola a zpětná vazba 339 // 13.1 Kontrola a hodnocení marketingu 340 // 13.2 Marketingová kontrola 340 // 13.3 Hodnocení marketingu 341 // 13.4 Marketingový audit 342 // Shrnutí 343 // Summary 344 // Seznam obrázků a tabulek 345 // Literatura 348 // Rejstřík 358

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC