Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
1. elektronické vydání
Karolinum 2017
1 online zdroj (148 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-246-3632-0 (online ; pdf)
ISBN 978-80-246-3627-6 (print)
Tištěná verze: Zeleznicni reforma v Nemecku. Praha, [Czech Republic] : Univerzita Karlova v Praze, c2017 ISBN 978-80-246-3627-6
Německo vždy představovalo jedno z nejvýznamnějších center železniční dopravy v Evropě a představuje jednu ze zemí s nejkomplexněji provedenou železniční reformou a liberalizací železničního odvětví na světě. Odborná monografie se věnuje vývoji železničního odvětví v Německu v posledních desetiletích a reformě, která železnice zcela zásadně proměnila. Publikace kombinuje pohledy historicko-politické, geografické a právní. Ukazuje politické zásady stávající železniční reformy včetně dopadů německého znovusjednocení v roce 1990, charakterizuje dopravně-geografickou situaci, zabývá se jejím právním rámcem a také vybranými problémy, které vyvstaly v jejím průběhu.Publikace vznikla v rámci širší edice Železniční reformy, v jejímž rámci je sledován jak teoretický pohled, tak i příklady z vybraných evropských zemí..
001489791
Obsah // Úvod /7 // 1. Od počátků k unitární železnici /11 // 1.1 Rozvoj železnice v německém prostoru /11 // 1.2 Železnice po sjednocení Německa v roce 1871 /13 // 1.3 Rozdělená země, rozdělená železnice /14 // 1.4 Dílčí shrnutí /16 // 2. Geografická a dopravní charakteristika železničního odvětví /17 // 2.1 Geografická charakteristika dopravně-železničního trhu /18 // 2.2 Geografická organizace dopravního systému /21 // 2.3 Rozvoj železniční sítě po roce 1990 /27 // 2.4 Výkon železničního odvětví a modal split /28 // 2.5 Dílčí shrnutí /32 // 3. Reforma železnic - historicko-politický pohled /33 // 3.1 Komise pro spolkové železnice: dráhy budou opět v černých číslech!? /35 // 3.2 Reforma železnic v Německu: první fáze (1994-1999/2002) /38 // 3.3 Regionalizace /42 // 3.4 Bilance 90. let: reformy váznou /45 // 3.5 Roky 2001-2002: hledání nové cesty? /48 // 3.6 Reforma železnic: druhá fáze (od roku 2000/2002 a dále) /49 // 3.7 Bilance Deutsche Bahn: Finanční analýza současného stavu /62 // 3.8 Dílčí shrnutí /63 // 4. Právní rámec regulace železniční dopravy v Německu /65 // 4.1 Činnost regulátora podle práva Evropské unie /66 // 4.2 Právní úprava regulátora ve Spolkové republice Německo /70 // 4.3 Dílčí shrnutí /72 // 5. Vybrané problémy plynoucí z reformy železnic /74 // 5.1 Poplatky za užití dopravní cesty /78 // 5.2 Trakční energie /83 // 5.3 Poplatek za použití
nádraží /85 // 5.4 Distribuce a prodej jízdenek /86 // 5.5 Neúspěch open access v dálkové dopravě /88 // 5.6 Dílčí shrnutí /90 Závěr /91 Literatura /93 Summary /100 // Přílohy: Legislativa upravující železniční odvětví 101 Zákon o novém uspořádání železniční dopravy /101 Zákon o založení společnosti Deutsche Bahn Aktiengesellschaft /104 Zákon o sloučení a novém členění majetku spolkových drah /117 Zákon o správě spolkové železniční dopravy /132 Zákon o regionalizaci místní veřejné osobní dopravy /144

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC