Obsah // Obsah // Předmluva...5 // Úvod ...9 // 1. Jak identifikovat dítě s nadáním?...11 // 1.1 Specifika nadaných dětí a jejich projevy v předškolním věku ...12 // 1.1.1 Intelektová či kognitivní specifika...13 // 1.1.2 Osobnostní specifika...15 // 1.1.3 Emoční specifika...18 // 1.1.4 Sociální specifika...21 // 1.1.5 Tělesná specifika...24 // 1.2 Nástroje pro učitelky MŠ pro identifikaci nadaných...28 // 2. Učitelka nadaného předškoláka...45 // 2.1 Povinnosti učitelek vyplývající z legislativních dokumentů.46 // 2.2 Jak být dobrým průvodcem nadaného dítěte v MŠ?...52 // 2.3 Komunikace a spolupráce učitelek s rodiči...56 // 2.4 Možnosti podpory učitelky mateřské školy při práci // s dítětem s nadáním...62 // 3. Podpora nadaného dítěte - krok za krokem...67 // 4. Nadané dítě v mé třídě...75 // 4.1 Úpravy režimu třídy - aby byl vstřícný (nejen) ? nadaným // dětem...76 // 4.2 Podpůrná opatření pro děti s nadáním...80 // 4.2.1 Organizace vzdělávání ve třídě...81 // 4.2.2 Metody a formy vzdělávání...92 // 4.3 Komunikace s dítětem...103 // 5. Nadané dítě v ŠPZ...109 // 5.1 Na základě jakých popudů přicházejí nadané děti do PPP...110 // 5.2 Diagnostika nadaného předškoláka v PPP...115 // 5.2.1 Psychologické vyšetření...117 // 5.2.2 Speciálně pedagogické vyšetření...121 // 5.3 Hlavní doporučení ? edukační nabídce nadaného dítěte...124 // 7 // ŠKOLNÍ
ZRALOST a nadané dítě v MŠ // 6. Specifika předškolní přípravy u nadaného dítěte...129 // 6.1 Hodnocení školní připravenosti u nadaného dítěte...129 // 6.2 Co zvážit před zahájením povinné školní docházky...131 // 6.3 Předčasné zaškolení...133 // 6.4 Nadané dítě s OŠD...137 // 6.5 Příprava nadaného dítěte a jeho rodičů pro vstup do ZŠ.139 // 7. Literatura...141 // Seznam použitých zkratek v textu...145 // Přílohy...147 // 8