Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(17) Půjčeno:17x 
BK
Vydání první
Pardubice : Univerzita Pardubice, 2017
176 stran : ilustrace (některé barevné), 1 mapa ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-7560-054-7 (brožováno)
Nad názvem: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická, katedra věd o výchově
210 výtisků
Obsahuje bibliografii na stranách 138-149, bibliografické odkazy a rejstřík
České a anglické resumé
001587458
1. ÚVOD 9 // 2. RETROSPEKTIVA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY RANÉHO VĚKU 11 // 2.1. Historické kořeny speciální pedagogiky se zaměřením na raný věk 11 // 2.1.1. Období infanticidy (zabíjení dětí) 12 // 2.1.2. Období nedbání a nevšímavosti k dítěti 13 // 2.1.3. Ambivalentní (dvojaký) přístup k dítěti 13 // 2.1.4. Období intruze (pronikání do potřeb dítěte) 13 // 2.1.5. Socializační etapa (19. století až první polovina 20. století) 14 // 2.1.6. Období podpory a pomoci dítěti 15 // 2.2. Novodobá historie zařízení pro děti raného věku s postižením a významné osobnosti ovlivňující // toto období 16 // 2.3. Raná péče v pedagogických literárních zdrojích a psychologických teoriích 19 // 2.3.1. Speciální pedagogika se zaměřením na raný věk v pedagogických literárních zdrojích.19 // 2.3.2. Psychologické teorie 21 // 2.4. Demokratické změny po roce 1989 v České republice a jejich vliv na podporu aktivit ve // prospěch ohroženého dítěte, jeho rodiny a komunity 22 // 3. RANÁ PÉČE V REFERENČNÍM POLI SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY 24 // 3.1. Definice a předmět speciální pedagogiky raného věku 24 // 3.2. Terminologie speciální pedagogiky se zaměřením na raný věk a ranou péči 25 // 3.2.1. Základní pojmy 25 // 3.2.2. Terminologie pedagogická 25 // 3.2.3. Terminologie speciálně pedagogická 26 // 3.3. Postavení speciální pedagogiky se zaměřením na raný věk v systému vědních disciplín 31 // 3.4. Aplikace moderních vědeckých poznatků do speciální pedagogiky se zaměřením na raný věk 32 // 3.4.1. Přínos vědeckých poznatků pro speciální pedagogiku se zaměřením na raný věk 32 // 4. RANÁ PÉČE V REFERENČNÍM POLI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB 34 // 4.1. Raná intervence v zahraničních systémech 34 // 4.1.1. Raná intervence v zemích Evropské unie 34 //
4.1.2. Včasná intervence na Slovensku 35 // 4.1.3. Včasná intervence a včasná podpora vývoje dítěte a rodiny v Polsku 37 // 4.1.4. Systém včasné pomoci a podpory (intervence) pro rodiny s dětmi se zdravotním postižením v // Ruské federaci 39 // 4.1.5. Raná péče v Arménii 41 // 4.1.6. Společné charakteristiky systémů rané péče 41 // 4.2. Sociální politika a sociální služby v České republice 42 // 3 // 4.3. Služba sociální prevence raná péče v systému sociálních služeb v České republice 44 // 4.3.1. Definice rané péče a raná péče v kontextu legislativy 45 // 4.3.2. Základní činnosti při poskytování rané péče 47 // 4.3.3. Cíle rané péče 47 // 4.3.4. Prevence v rané péči 48 // 4.3.5. Poskytovatelé rané péče 49 // 4.3.6. Standardy kvality rané péče 50 // 4.3.7. Asociace pracovníků v rané péči, z.s 53 // 4.4. Raná péče jako obor 54 // 4.4.1. Odborné kompetence pro obor 54 // 5. CÍLOVÉ SKUPINY V RANÉ PÉČI 55 // 5.1. Hlavní aktéři sociální a edukační reality v referenčním poli rané péče 55 // 5.2. Ohrožené dítě raného věku - variabilita a odchylky ve vývoji 56 // 5.2.1. Novorozenecké období, variabilita a odchylky ve vývoji 56 // 5.2.2. Rizikový novorozenec 57 // 5.2.3. Předčasně narozené dítě jako rizikový novorozenec 58 // 5.2.4. Kojenecké období, variabilita a odchylky ve vývoji 60 // 5.2.5. Batolecí období, variabilita a odchylky ve vývoji 61 // 5.3. Rodina (zákonní zástupci) v rané péči 63 // 5.3.1. Rodina - definice a základní charakteristiky 63 // 5.3.2. Rodina z hlediska rané péče 64 // 5.3.3. Role matky v rané péči 66 // 5.3.4. Role otce v rané péči 66 // 5.3.5. Role sourozenců v rané péči 67 // 5.3.6. Role prarodičů v rané péči 69 // 5.4. Raná péče a ohrožené dítě v náhradní rodině 70 //
5.5. Interdisciplinární tým rané intervence 71 // 5.5.1. Týmy rané intervence v evropském kontextu 72 // 5.5.2. Interdisciplinární týmy v rané péči v České republice 74 // 5.5.3. Souhrnná specifika práce pracovníka poskytujícího službu sociální prevence ranou péči - // poradce rané péče 83 // 5.6. Vzdělávání v rané péči 86 // 5.6.1. Pregraduální a postgraduální příprava specialistů - speciálních pedagogů pro raný věk - // pedeutologie 86 // 5.6.2. Povinné vzdělávání v rámci zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách v platném znění 87 // 5.6.3. Evropský pilotní projekt EBIFF v oblasti vzdělávání v rané péči 88 // 4 // 6. MEZIREZORTNÍ SPOLUPRÁCE V RANÉ PÉČI 90 // 6.1. Raná péče ve školství 90 // 6.1.1. Raná péče a vzdělávání 90 // 6.1.2. Podpora vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v novele // školského zákona č. 561/2004 Sb., (§ 16) 92 // 6.1.3. Raná péče - významný start inkluzivní edukace 93 // 6.2. Raná péče v rezortu zdravotnictví 94 // 6.2.1. Aktuální stav 94 // 6.2.2. Raná péče z pohledu zkušeností a praxe perinatologických center 95 // 7. PORADENSTVÍ, DIAGNOSTIKA, TERAPIE A DALŠÍ INTERVENČNÍ TECHNIKY A AKTIVITY V RANÉ // PÉČI 98 // 7.1. Sociální poradenství 98 // 7.2. Komplexní diagnostika 100 // 7.2.1. Zdravotnická diagnostika 101 // 7.2.2. Speciálně-pedagogická a psychologická diagnostika 101 // 7.2.3. Sdělování nepříznivé diagnózy 102 // 7.3. Nejčastější terapeutické techniky a další intervence využívané pracovišti rané péče 104 // 7.3.1. Portage - základní charakteristiky 104 // 7.3.2. Vojtova metoda 105 // 7.3.3. Koncept manželů Bobathových 106 // 7.3.4. Bazálni stimulace 107 // 7.3.5. Synergická reflexní terapie 108 // 7.3.6. Orofaciální regulační terapie 108 //
7.3.7. Terapie hrou 108 // 7.3.8. Animoterapie - canisterapie a hipoterapie 109 // 7.3.9. Expresívni terapie 110 // 7.3.10. Další aktivity pracovišť rané péče 111 // 7.4. Příklady závěrečných zpráv o rané péči klienta 113 // 7.4.1. Zpráva o rané péči klienta 1 114 // 7.4.2. Zpráva o rané péči klienta 2 115 // 8. LONGITUDINÁLNÍ VÝZKUMY 118 // 8.1. Průběh, cíl a výsledky kvalitativního průzkumu 118 // 8.1.1. Kvalitativní výzkum - průběh, cíl, výsledky 118 // 8.2. Průběh, cíl a výsledky kvantitativního výzkumu 122 // 8.2.1. Výstupy analýzy dat 123 // 8.3. Shrnutí významu longitudinálních výzkumů 126 // 5 // 9. VÝSTUPY, DILEMATA A DOPORUČENÍ PRO PRAXI 128 // 9.1. Pozitiva rané péče jako sociální služby 128 // 9.2. Rizikové oblasti rané péče 128 // 9.3. Problémové oblasti pracovní pozice - poradce rané péče a návrh jejich řešení.130 // 9.4. Některé konkrétní problémové oblasti v procesu poskytování služby raná péče a jejich řešení131 // 9.5. Zhodnocení etablování služby „raná péče“ v České republice 131 // 10.SHRNUTÍ ODBORNÉ KNIHY 134 // 11. THE SCIENTIFIC PUBLICATION SUMMARY 136 // 12. LITERATURA 138 // 13. REJSTŘÍK VĚCNÝ 150 // 14. REJSTŘÍK JMENNÝ 153 // 15. PŘEHLED TABULEK A OBRÁZKŮ 154 // 16. PŘEHLED ZKRATEK 155 // 17. PŘÍLOHY 156 // 17.1. Příloha č. 1 Příklad pregraduální přípravy speciálních pedagogů 154 // 17.2. Příloha č. 2 Optimální model rané péče 164 // 17.3. Příloha č. 3 Desatero pro náhradní rodiče dítěte se zdravotním postižením.169 // 17.4. Příloha č. 4 Desatero Zdeňka Matějčka pro vychovatele a rodiče dětí s mentálním i tělesným // handicapem 170 // 17.5. Příloha č. 5 Etický kodex sociálních pracovníků 172
(OCoLC)1035443977
cnb002964057

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC