Monografie se snaží na pozadí myšlenek vybraných fenomenologů (Martina Heideggera, Jana Patočky, Jana Sokola) a pragmatistických myslitelů (Marca Johnsona, George Lakoffa či Antonia Damasia) reflektovat fenomén filosofie informace v novém rámci, než jak činí Luciano Floridi – zaměřuje se mnohem více na proměny současného světa a jeho vztahu ke vzdělávání a myšlení. Na příkladu jednotlivých dílčích faset tvoří ucelené kritické promyšlení toho, jak je možné filosofii informace a filosofii výchovy propojit. Snaží se být přehledným průvodcem po současném světě, který se snaží novým způsobem nově promýšlet..
Úvodem // 7 // Co je filosofie? 10 // Co je věda? 16 // Filosofie informace 22 // Informační logika 28 // Informační epistemologie 34 // Informační kosmologie 40 // Informační ontologie 46 // Informační antropologie 52 // Informace a mysl 59 // Informační etika 65 // Informační estetika 71 // Informační společnost 77 // Informace a proces učení 83 // Informace a struktura 89 // Informace a jazyk 96 // Informační axiologie 102 // Informace a prostor 108 // Informace a čas 115 // Informace a paradox 122 // Hyperhistorie a hyperkonektivita 128 // Závěrem 134 // Shrnutí 136 // Summary 138 // Literatura 140