Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.04.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
[Česko] : Grada, 2020
1 online zdroj (172 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-271-1597-6 (online ; pdf)
ISBN 978-80-271-2227-1 (print)
Naučte se dobře zvládat obtížné situace a zjistěte, jak posílit empatii a dokázat být asertivní. A to nejen doma při komunikaci se svými partnery, dětmi, rodiči, ale také v práci se svými kolegy. Autorka knihy je psycholožka a zkušená lektorka, která pomáhá klientům s rozvojem emoční inteligence, efektivní komunikace a prezentace..
001637441
O autorce // Předmluva // Úvod // Úvodní sebereflexe a zpětná vazba 19 // 1 Emoce v komunikaci 21 // 1.1 Emoce a rozum 22 // 1.2 Kůň a jezdec 24 // 1.3 Efektivní komunikace aneb jezdec na koni 25 // 2 Jak předejít emočním únosům? 27 // 2.1 Celoživotní cesta 28 // 2.1.1 Kdo vytváří naše emoce? 28 // 2.1.2 Poznejte svá citlivá místa 31 // 2.1.3 Škodlivá přesvědčení v komunikaci 32 // 2.1.4 Co dělat se škodlivými přesvědčeními? 34 // 2.1.5 Co máte ve svém zákoníku? 35 // 2.1.6 Neberte si chování druhých osobně 39 // 2.1.7 Nevytvářejte si domněnky 43 // 2.1.8 Jste unavení? 46 // 2.1.9 Minulost hraje roli 46 // Empatkká a asertivní komunikace // 2.2 První pomoc v náročných komunikačních situacích 48 // 2.2.1 Vnímejte své emoce 48 // 2.2.2 Zastavit - nádech - výdech 49 // 2.2.3 Co potřebuji? Co říká emoce? 49 // 2.2.4 Co je v tento moment nejpřínosnější? 50 // 2.2.5 Dlouhodobá práce s emocemi 51 // 2.3 Další techniky pro zvládnutí náročných // komunikačních situací 55 // 2.3.1 Vizualizační techniky 55 // 2.3.2 Ohnivý dopis 56 // 2.3.3 Kotvení 56 // 3 Přístupy ? náročným komunikačním situacím // aneb jaká zvířata máte v sobě? 61 // 3.1 Lví strategie (výhra - prohra) 62 // 3.1.1 Jak se chová lev? 62 // 3.1.2 Verbální projevy lva 63 // 3.1.3 Neverbální projevy lva 65 // 3.1.4 Lev domácí 65 // 3.1.5 Lev pracovní 67 // 3.2 Medvídek (prohra - výhra) 68 // 3.2.1 Jak se chová medvídek? 68 // 3.2.2 Verbální projevy a další znaky medvídka 68 // 3.2.3 Neverbální projevy medvídka 70 // 3.2.4 Medvídek domácí 70 // 3.2.5 Medvídek pracovní 71 // 3.3 Šnek (prohra - prohra) 72 // 3.3.1 Jak se chová šnek? 72 // 3.3.2 Šnek domácí 73 // 3.3.3 Šnek pracovní 73 // 3.4 Sova (výhra - výhra) 74 // 3.4.1 Jak se chová sova? 74 // 3.4.2 Sova domácí 75 //
3.4.3 Sova pracovní 76 // 3.5 Liška (kompromis) 77 // 3.5.1 Když ne sova, tak alespoň liška 77 // 4 Jak odmítnout a udržet vztah? 81 // 4.1 Pracovní odmítání 81 // 4.1.1 Lví odmítnutí 81 // 4.1.2 Přístup medvídka a šneka 83 // 4.1.3 Soví a liščí přístup 85 // 4.2 Odmítání v domácím prostředí 90 // 4.2.1 Hlídejte si své hranice 91 // 4.2.2 Nejednejte bez rozmyslu 92 // 4.2.3 Jsteopravduzodpovědní za řešení problémů druhého? 92 // 4.2.4 Není pouze ano a ne 93 // 4.2.5 Mluvte o tom, co být může, ne o tom, co nebude..94 // 4.2.6 Mluvte o svých potřebách 94 // 4.2.7 Slova hrají velkou roh, jak se druhý bude // po odmítnutí cítit 95 // 4.2.8 Jak překonat strach z odmítnutí? 97 // 5 Jak poskytnout zpětnou vazbu? 101 // 5.1 Pracovní zpětná vazba 101 // 5.1.1 Lví přístup 102 // 5.1.2 Přístup medvídka a šneka 102 // 5.1.3 Soví a liščí přístup 104 // 5.1.4 Desatero efektivní zpětné vazby 105 // 5.2 Zpětná vazba v domácím prostředí 115 // 5.2.1 Nastavení dohody 115 // 5.2.2 Zkuste si kameru 115 // 5.2.3 Mluvte za sebe 116 // 5.2.4 Zaměřujte se na budoucnost 117 // 5.2.5 Nezapomeňte na pozitiva 118 // 5.3 Čtyři možné reakce na úspěch druhého 118 // 5.3.1 Nevhodné způsoby reakce na úspěch druhého 119 // 5.3.2 Jak tedy zareagovat správně? 119 // Empatkká a asertivní komunikace // 5.3.3 Nejen k dospělým, ale i k dětem 120 // 5.3.4 Nespadněte do pasti subjektivního vnímání a závisti 120 // 5.4 Emoční upíři 121 // 5.4.1 Nefunkční přístup 121 // 5.4.2 A co když nechcete s upírem komunikovat? 123 // 6 Jak reagovat na kritiku a útočné výroky? 125 // 6.1 Jak na kritiku konstruktivně reagovat? 127 // 6.1.1 Vyhněte se automatické nefunkční reakci 127 // 6.1.2 Při kritice bývá druhý také v emocích 128 // 6.1.3 Zjistěte podstatu 128 //
6.1.4 Dohodněte se na dalších krocích 130 // 6.1.5 Oceňte kritika 131 // 6.1.6 Od koho kritika přichází? 131 // 6.2 Reakce na útoky 131 // 6.2.1 Tmavé brýle 131 // 6.2.2 Otevřené dveře 132 // 6.2.3 Humor a odlehčení 132 // 6.2.4 Sebeotevření se a žádost o změnu 132 // 6.2.5 Poznávejte svá citlivá místa 134 // 6.3 Věcné námitky 136 // 6.3.1 Využijte empatii 136 // 6.3.2 Upřesněte námitku 136 // 6.3.3 Navrhněte řešení či další postup 136 // 6.3.4 Ověřte přijetí řešení 137 // 6.4 Kritika a útočné výroky v soukromí 138 // 6.4.1 Zkroťte svého koně 139 // 6.4.2 Empatie a zaměření na řešení 139 // 6.4.3 Naučte se přiznat chybu 140 // 6.4.4 Syndrom poslušné holčičky a chlapečka 141 // 6.4.5 Síla otázek 142 // 6.4.6 Sebeotevření se 142 // 7 Manipulace 145 // 7.1 Jak poznáte, že jste manipulováni? 145 // 7.2 Časté podoby manipulativního chování 146 // 7.3 Jak na manipulaci reagovat - shrnutí klíčových bodů 152 // 7.3.1 Příprava 152 // 7.3.2 Zůstaňte u svých potřeb 153 // 7.3.3 Pojmenujte manipulaci 153 // 7.3.4 Manipulace jako zdroj sebepoznání 154 // 7.3.5 Chyťte otěže 154 // 8 Vztahový paradox 157 // 8.1 Doma nám toho odpustí více 160 // 8.2 Vystoupení z nefunkčních vzorců komunikace 160 // 8.3 Všímavost 161 // 8.4 Perspektiva 162 // 8.5 Přetočení času 163 // 8.6 Zítřek nám nikdo neslíbil 163 // Závěr 165 // Poděkování 167 // Použitá literatura 169 // Internetové zdroje 171 // On-line kurzy 172 // Videa 172 // Myšlenkové mapy 172

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC