Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.10.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2.5) Půjčeno:5x 
BK
Vydání první
V Praze : Pasparta Publishing, s. r. o., 2020
135 stran : ilustrace ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-88290-65-0 (brožováno)
němčina
Obsahuje bibliografie
001638250
Úvodní slovo k českému vydání // Předmluva // 1 Definice 10 // 1.1 Teoretické přístupy 10 // 1.2 Historické kořeny rané péče 12 // 1.3 Posuny paradigmatu v rané péči 15 // 1.4 Raná péče v mezinárodním kontextu 16 // 1.5 Kontrolní seznam: Definice 19 // 1.6 Historie rané péče v ČR 19 // 1.6.1 Mezinárodní kontext 19 // 1.6.2 Dobrovolnické kořeny rané péče 20 // 1.6.3 Počátky rané péče v České republice 20 // 1.6.4 90. léta - zakládání pracovišť 21 // 1.6.5 Zdroje 21 // 1.6.6 Kam sní? 22 // 1.6.7 Přelom století - přelom v postavení rané péče 23 // 1.6.8 Raná péče - sociální služba 23 // 1.6.9 Raná péče v číslech 24 // 1.7 Literatura 24 // 2 Pracovní principy a klíčové koncepty systémů včasné podpory 26 // 2.1 Hlavní charakteristika pojmů raná péče a včasná pomoc 26 // 2.2 Pracovní principy 28 // 2.2.1 Ranost a včasnost 28 // 2.2.2 Orientovanost na rodinu 34 // 2.2.2.1 Aspekty specifického prostředí 35 // 2.2.2.2 Obsahové aspekty orientovanosti na rodinu 37 // 2.2.3 Celostnost 40 // 2.2.4 Orientovanost na zdroje 43 // 2.2.5 Inter- a transdisciplinarita 47 // 2.3 Kontrolní seznam: Pracovní principy 49 // 2.4 Principy neboli zásady rané péče v kontextu České republiky 49 // 2.4.1 Zásady rané péče Společnosti pro ranou péči, z. s 50 // 2.5 Literatura 51 // 3 Metody rané intervence a jejich účinnost 55 // 3.1 Metody rané péče 55 // 3.1.1 Přístup vycházející z teorie učení 55 // 3.1.2 Kognitivní (poznávací) přístup 56 // co // Manfred Pretis, Jitka Bártová, Terezie Hradilková // 3.1.3 Přístup podporující soběstačnost 57 // 3.1.4 Přístup vycházející z terapie hrou 58 // 3.1.5 Přístup využívající procvičování 58 // 3.1.6 Systemický přístup 59 // 3.1.7 Enabling environment (podpůrné prostředí) 60 // 3.1.8 Motorický přístup 60 //
3.1.9 Bazální stimulace 61 // 3.1.10 Vědecky málo uznávané postupy 62 // 3.2 O efektivitě a eficienci rané péče 62 // 3.2.1 Dobrá zpráva 65 // 3.2.2 Složitější zpráva 67 // 3.2.3 Možnosti praktického řešení 69 // 3.3 Kontrolní seznam: Metodika a účinnost 75 // 3.4 Literatura 75 // 4 Proces rané péče 78 // 4.1 Raná péče z pohledu rodičů 78 // 4.2 Jednotlivé kroky z pohledu rodičů 81 // 4.2.1 Prvotní kontakt 81 // 4.2.2 První rozhovor/Otevřená informační schůzka 84 // 4.2.3 Vyhodnocení psychomotorického vývoje 87 // 4.2.4 Vyhotovení individuálního plánu podpory 89 // 4.2.5 Realizace jednotek podpory a péče 91 // 4.2.6 Zhodnocení časového úseku // podpory společně v týmu nebo s rodiči 94 // 4.2.7 Ukončení služby společně v týmu nebo s rodiči 96 // 4.2.8 Přechod do jiných služeb podpory/péče 99 // 4.3 Kontrolní seznam: Procesy 101 // 4.4 Literatura 101 // 5 MKF jako společná řeč rané péče 102 // 5.1 Úvod do MKF 102 // 5.2 Co je MKF? 102 // 5.3 Jak to probíhá? 104 // 5.4 MKF neříká, co vašemu dítěti chybí 106 // 6 Raná péčejako inkluzivní model 108 // 6.1 Je raná péče inkluzivní? 108 // 6.2 Cílová perspektiva inkluze: „Někam patřit“ 117 // 6.3 Participace jako cílová perspektiva 118 // 6.4 Čím jsou charakterizovány cíle týkající // se zapojení do životních situací? 123 // 6.5 Neporozumění a mýty 125 // 6.6 Kontrolní seznam: Inkluze a participace 131 // 6.7 Literatura 132

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC