Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(4) Půjčeno:4x 
BK
Vydání první
Praha : Portál, 2020
95 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1628-5 (brožováno)
angličtina
Obsahuje bibliografii na straně 95
001638459
Poděkování // Úvod// PRVNÍ ČÁST // Základy domácího ABA programu ...13 // 1 Začínáme ...14 // 1. Co je to ABA? ...15 // 2. Proč se ABA používá u mého dítěte? ...17 // 3. V jakém věku by mělo moje dítě začít s ABA programem? ...18 // 4. Co můžu čekat, až ABA program začne? ...18 // 5. Kolik to bude vyžadovat času? ...19 // 6. Co když mi nevyhovuje ABA poradce mého dítěte? ...20 // 7. Co když poradce nevyhovuje dítěti? ...20 // 8. Můj ABA poradce se „zaučuje". Nemůžu dostat zkušenějšího poradce? ...21 // 9. Jakou kvalifikaci by měl mít ABA poradce? Můžu se zeptat na jeho zkušenosti a zvláštní zájmy? ...21 // 10. Proč můj ABA poradce neviníc o biomedicínské léčbě? ...22 // 11. Supervízor programu mi sdělil, že za mým dítětem budou docházet dva různí poradci. Nebylo by snazší mít jenom jednoho člověka?.. 23 // 12. Co má za úkol supervízor? ...24 // 13. Co dělá agentura ABA? ...24 // 14. Co je to oznamovací povinnost? ...23 // 15. Co když si všimnu nesouladu mezi terapií ABA a logopedií, pracovní terapií apod.? ...26 // 16. Je ABA totéž jako učení postupnými kroky (discrete trial training, DTT)? ...26 // 17. Prý ABA a především DTT udělá z mého dítěte robota. Je to pravda? ...28 // 18. Nelíbí se mi představa, že mi budou domů chodit cizí lidé. Nemůžou sezení probíhat raději v kanceláři agentury? ...28 // 19. Musím chodit do práce. Je možné provádět sezení každý den u pečovatelky? ...29 // 20. Jaké jsou moje povinnosti jako rodiče? ...29 // 21. Co je „školení rodičův ...// 2 Během sezení ...32 // 1. Kde v domě by měla terapie probíhat? ...33 // 2. Co běžné sezení ABA zahrnuje? ...33 // 3. Jak se můžu na sezení podílet? ...34 // 4. Můžu si zdřímnout, podívat se na film nebo si dojít na nákup, zatímco u dítě probíhá ABA terpaie? ...33 //
3. Mám schůzku a musím sezení ukončit dřív nebo je zrušit. Nevadí to? ...35 // 6. Můj ABA poradce musel zrušit sezení a nabídl, že je nahradí. Jak to funguje? ...36 // 7. Terapeut mého dítěte si nosí vlastní hračky. Jsou čisté? ...36 // 8. Opravdu chci, aby moje dítě dokázalo vyslovit své jméno. Proč na tom nepracujeme? ...37 // 9. Můžou si sourozenci mého dítěte při sezení také hrát? ...37 // 10. Můžu si sezení natočit? Můžu nainstalovat živý přenos? ...38 // 11. Všiml jsem si, že poradce bere v rámci sezení dítě ven a hraje si s ním tam. Není to ztráta času? ...38 // 12. Všiml jsem si, že ABA poradce mého dítěte tráví zhruba 20 minut vyplňováním papírů. Proč? ...39 // 13. Všiml jsem si, že ABA sezení mého dítěte obvykle zahrnuje nějaký čas strávený u stolečku. Můžete mi prozradit, proč se dělá tolik práce právě tam? ...39 // 14. Pořád nabízím ABA poradcům jídlo, ale oni vždycky odmítají. Proč se chovají tak hrubě? ...40 // 15. Myslela jsem, že se to mému dítěti bude líbit. Místo toho při sezení často pláče. Co je špatně? ...41 // 16. Moje dítě během posledního sezení hodně plakalo. Znervóznilo mě to. Co mám dělat? ...41 // 3 Mimo sezení ...43 // 1. Co mám dělat mimo sezení? ...44 // 2. Moje dítě si oblíbilo hračky, které používá poradce. Mám mu je koupit? ...44 // 3. Proč mají být hračky mimo sezení nedostupné? ...43 // 4. Rádi bychom koupili dítěti nějaké nové hračky, ale zdá se, že blikající světýlka a zvuky ho hodně rozptylují. Měli bychom mu koupit takové hračky? ...45 // 5. Co je to „stimming“? Jak mu můžu zabránit? ...46 // 6. Můj poradce mi dal telefonní číslo, ale řekl, že pokud budu chtít sezení zrušit, mám nejdřív zavolat do kanceláře. Neměla bych mu zavolat radši rovnou? ...47 //
7. Můžu ABA poradci prostě poslat esemesku nebo mail? ...47 // 8. S manželem máme problémy. Měla bych o tom mluvit se svým ABA poradcem? ...48 // 9. Může se moje ABA poradkyně stát mojí přítelkyní? ...48 // 10. Našla jsem svoji ABA poradkyni na facebooku. Měla bych si ji přidat do přátel? ...49 // 11. Můžu požádat svou ABA poradkyni o hlídání dítěte nebo o terapii „načerno“? ...49 // 12. Proč se zdá, že při sezeních se moje dítě soustředí výborně, ale mě neposlouchá? Co můžu udělat, aby se moje dítě chovalo vhodně? ...50 // DRUHÁ ČÁST // Program, terminologie a sběr dat ...51 // 4 Úprava ABA programu na míru ...52 // 1. Jak tým rozhoduje o tom, jaké rozvojové cíle // jsou pro moje dítě vhodné? ...52 // 2. Jak můžou takové jednoduché herní aktivity pomoci mému dítěti učit se a dosahovat vzdělávacích a výchovných cílů? ...53 // 3. Viděla jsem, jak jiné děti používají obrázkový komunikační systém. Opravdu to funguje? Může to pomoci mému dítěti? ...54 // 4. Co když dostanu nápad na něco, co by se mohlo zařadit do programu? ...55 // 5. Jak ABA pomáhá s problémovým chováním? ...55 // 6. Jak ABA pomáhá s herními dovednostmi? ...57 // 7. Jak ABA pomáhá s komunikačními dovednostmi? ...58 // 8. Jak ABA pomáhá s rozvojem motorických schopností? ...58 // 9. Moje dítě má problémy se zpracováváním smyslových vjemů. Jak tohle může vzít poradce v úvahu? ...59 // 10. ABA poradce chce s mým dítětem používat „video modeling“. // Co to je? ...60 // 5 Terminologie ...62 // 1. Hodně slýchám o A-B-C v ABA terapii. Co to je? ...62 // 2. Co je to pozitivní posilování? ...64 // 3. Jak se ABA poradce rozhoduje, co použít jako posílení? ...65 // 4. Moje dítě MILUJE sladkosti. Nemůžeme je použít jako posílení? ...65 //
5. Co je to „vyhasínání“? ...66 // 6. Co je to „řetězení“? Co je to „analýza úkolu“? ...68 // 7. Co jsou „prompty“? ...69 // 8. Co je „závislost na promptech“? ...69 // 9. Co je „postupné odstraňování“? ...70 // 10. Co je „vizuální rozvrh“? Jak to mám dělat doma? ...70 // 11. Co je „otevřený úkol“? ...72 // 12. Co je „udržování“? ...73 // 13. Co je „sonda“ nebo „pre-test“? ...73 // 14. Co je „expresívni úkol“? ...74 // 15. Co je „receptivní úkol“? ...74 // 16. Co je „sabotáž“? Není to zlé slovo? ...74 // 17. Co je „žetonová ekonomika“? ...74 // Všechno o datech ...76 // Proč je v ABA terapii sběr dat tak důležitý? ...77 // Z Co znamenají zkratky sběru dat? ...78 // můžu sbírat data já? ...81 // Co je to „zvládnutí"? ...81 // ŕ Co znamená zvládnutí na 80-90 %? ...82 //f Existují různé způsoby, jak sbírat data? Jaké? ...82 // Co je to „trend" ve vztahu k datům? ...83 // 8. Co je to „výchozí hodnota"? ...84 // část // Jak se víc zapojit a výhled do budoucna ...85 // Co bude dál? ...86 // 1. Kde se můžu seznámit s dalšími lidmi, kteří mají děti sautismem? ...87 // 2. Jak poznám, jak si moje dítě vede ve srovnání s jinými dětmi na spektru? ...88 // 3. Dcera mé kamarádky má autismus. Už mluví, ale můj syn ne. Co je špatně? ...88 // 4. Co když chci podstoupit další výcvik v ABA? ...89 // 5. Jak si můžu vytvořit vlastní obrázkový kalendář nebo komunikační nástěnku? ...89 // 6. Hodně si čtu o autismu na internetu a zdá se, že existuje spousta nových terapií. Které stojí za vyzkoušení? Kterým je lepší se vyhnout? ...90 // 7. Kde najdu informace o studiích účinnosti ABA, které už byly provedeny? ...91 // 8. Jaký pokrok můžu u dítěte s věkem očekávat? ...91 //
9. Jak dlouho ABA programy obvykle trvají? ...92 // 10. Co může být další krok po ABA programu? ...92 // Zdroje pro rodiny ...93 // Seznam posilujících (povzbuzujících) výrazů ...94 // Bibliografie ...93 // 9
cnb003244959

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC