Úvod...5 // Šárka Portešová : Adolescence, raná dospělost a nadání ...9 // Šárka Portešová, Ivana Polednová : Nadaní adolescenti s poruchou učení - jejich typické charakteristiky, identifikace a vztah k profesní volbě ...25 // Ondřej Straka : Neuropsychologie dvojí výjimečnosti ...35 // Milan Růžička : Obtíže ve verbálním vyjadřování adolescentů s dvojí výjimečností ...51 // Šárka Portešová : Paradoxní souběh schopností a handicapů, kompenzační strategie a jejich vnímaná účinnost ...63 // Ivana Polednová, Milan Růžička, Šárka Portešová : Implicitní motivace u nadaných studentů s dyslexií ...83 // David Macek : Aspekty prožívání školní docházky nadaných studentů gymnázia s poruchami učení ...95 // Jana Unnanová : Faktory školní úspěšnosti u rozumově nadaných vysokoškoláků s poruchami učení ...111 // Závěr ...135 // Jmenný rejstřík ...137