Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 15.01.2022. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
EB
Příručka
Praha : CZ.NIC, z.s.p.o., [2015]
294 stran : ilustrace ; 25 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-905802-7-5 (brožováno)
ISBN 978-80-88168-09-6 (online ; epub)
CZ.NIC
Obsahuje bibliografii na stranách 291-293 a bibliografické odkazy
001639247
Předmluva vydavatele 7 // Poděkování 11 // Úvod 13 // 1 Distanční a kombinované studium 27 // 2 Co je e-learning a jak mi může pomoci? 33 // 2.1 IMS, VLE a kurz, aneb základní pojmy e-learningu 34 // 2.2 Hlavní výhody e-learningu 34 // 2.3 Nevýhody 36 // 2.4 Jak e-learning pomáhá ve školách 38 // 2.5 Jak e-learning pomáhá ve firmách 39 // 2.6 Jak e-learning pomáhá v nestátních neziskových organizacích a státní samosprávě 41 // 2.6.1 Nestátní neziskové organizace 41 // 2.6.2 Státní samospráva 42 // 2.7 Proč a kde vznikl e-learning? 42 // 2.8 Co byl e-learning dříve a co je dnes? 43 // 3 Specifika školního a firemního e-learningu 47 // 3.1 Školní vzdělávání 47 // 3.1.1 Provoz e-learningového serveru a odpovědný pracovník 47 // 3.1.2 Přístup ? e-learningovému serveru 47 // 3.1.3 Organizace školního roku a uživatelů v e-learningu 48 // 3.1.4 Využívání e-learningu pedagogickými pracovníky a žáky 51 // 3.2 Firemní vzdělávání 52 // 3.2.1 Popis firemního vzdělávání 52 // 3.2.2 Strategie firemního vzdělávání 53 // 3.2.3 Provoz e-learningového serveru a odpovědný pracovník 54 // 3.2.4 Organizace vzdělávání a uživatelů v e-learningu 55 // 3.2.5 Fáze systému vzdělávání pomocí e-learningu 56 // 4 Nebude e-learning zdarma nakonec dražší? 59 // 4.1 Licence e-learningu IMS Moodle 59 // 4.2 IMS Moodle je zadarmo 60 // 4.3 LMS Moodle není zadarmo 61 // 4.4 Tak bude to dražší nebo ne? 63 // 5 E-learning a legislativa, aneb využijte legálně práce druhých // a ušetřete čas 67 // 5.1 Obecné zásady pro použití cizích děl 67 // 5.2 Licence vhodné pro použití v e-learningových materiálech 71 // 5.2.1 Creative Commons 71 // 5.2.2 Public Domain 74 // 5.2.3 Jak najít podklady s vhodnými licencemi na internetu 74 // 5.2.4 Reverzní vyhledávání obrázků 75 //
6 Typy e-learningových řešení a jejich nároky 79 // 6.1 LMS Blackboard Learn 79 // 6.2 LMS Moodle 80 // 6.3 Google Classroom 81 // 6.4 Xerte Online Toolkits 83 // 6.5 LMS Claroline a Claroline Connect 85 // 7 Co budeme potřebovat pro zprovoznění LMS Moodle 89 // 7.1 Vlastní počítač 89 // 7.1.1 Spotřeba vlastního počítače 90 // 7.1.2 Důležité komponenty 90 // 7.2 Hosting 90 // 7.3 Virtuální počítač 91 // 7.4 Zálohování 91 // 7.4.1 Co zálohovat v LMS Moodle? 92 // 8 Užitečné aplikace pro tvorbu a úpravu výukových materiálů 95 // 8.1 Snímky obrazovek (screenshoty) 95 // 8.2 Záznam dění na obrazovce (screencast) 95 // 8.3 Úprava obrázků a fotografií 96 // 8.4 Tvorba schémat a výkresů 96 // 8.5 Úprava zvuku a jednoduchý střih videa 96 // 18 // Obsah // 8.6 Nástroje pro authoring 97 // 9 Co dokáže LMS Moodle? 101 // 9.1 Prostředí e-learningového systému a uživatelské role 101 // 9.1.1 Režim úprav 104 // 9.1.2 Jak vidí e-learningový kurz studenti? 106 // 9.1.3 Uživatelské role v LMS Moodle 107 // 9.2 Multimediální obsah v LMS Moodle 108 // 9.3 Vložení videa a zvuku 109 // 9.4 Vložení animace nebo souboru 110 // 9.5 Vložení více souborů 110 // 9.6 Vložení odkazu 111 // 9.7 Vložení stránky 111 // 9.7.1 Vkládání matematiky 113 // 9.7.2 Wikimedia 114 // 9.7.3 Vložení libovolného objektu či vytvoření vlastního HTML kódu 115 // 10 Zapojujeme do vzdělávání mobily a tablety 119 // 10.1 Multi-screening a m-learning v LMS Moodle 119 // 10.2 Mobilní aplikace Moodle Mobile 123 // 11 Recyklujeme a sdílíme (reset, banka úloha apod.) 129 // 11.1 Reset kurzu 129 // 11.2 Záloha kurzu 130 // 11.3 Obnova kurzu 132 // 11.4 Banka úloh 133 // 11.4.1 Záloha úloh 133 // 11.4.2 Import úloh 133 // 11.5 Sdílení materiálů napříč kurzy 134 //
12 Co je to distanční text a jak se liší od učebnice? 137 // 12.1 Doporučená struktura a grafická úprava distančního textu 141 // 12.1.1 Cíle 141 // 12.1.2 Časová náročnost 143 // 12.1.3 Klíčové pojmy 143 // 12.1.4 Výukový text 143 // 12.1.5 Otázky 144 // 12.1.6 Úkoly a cvičení 144 // 12.1.7 Testy 144 // 12.1.8 Souhrn 145 // 12.1.9 Doporučená literatura a další zdroje 145 // 12.1.10 Seznam další studijní literatury 145 // 12.2 Grafická úprava distančního textu 145 // 12.3 Kde sehnat ikony pro šablonu distančního textu 147 // 13 Typy testů a testových otázek a jejich hodnocení (kdy jaké otázky použít) 151 // 13.1 Banka úloh 152 // 13.2 Kategorie úloh 153 // 13.3 Testové úlohy obecně 153 // 13.4 Typy testových úloh 154 // 13.4.1 Výběr z možných odpovědí 154 // 13.4.2 Pravda/Nepravda 155 // 13.4.3 Přiřazování 156 // 13.4.4 Krátká tvořená odpověď 157 // 13.4.5 Dlouhá tvořená odpověď 157 // 13.4.6 Numerická úloha 158 // 13.4.7 Vypočítávaná úloha 160 // 13.4.8 Jednoduchá vypočítávaná úloha 162 // 13.4.9 Vypočítávaná úloha s více možnostmi 162 // 13.4.10 Doplňovací úloha (doze) 163 // 13.4.11 Popis 164 // 13.5 Import a export úloh 164 // 13.6 Formát AIKEN 166 // 13.7 Formát GIFT 167 // 13.7.1 Třídění úloh do kategorií 168 // 13.7.2 Zpětná vazba 169 // 13.7.3 Více správných odpovědí 170 // 13.7.4 Krátká tvořená odpověď 171 // 13.7.5 Pravda/Nepravda 171 // 13.7.6 Přiřazovací úlohy 171 // 13.7.7 Dlouhá tvořená odpověď 172 // 13.7.8 Speciální znaky 172 // 13.8 Vytvoření testu 172 // 14 Hodnocení testů a poskytování zpětné vazby uživatelům 179 // 14.1 Hodnocení 179 // 14.2 Zpětná vazba studenta 182 // 14.2.1 Možnosti prohlídky testu 183 // 14.3 Zpětná vazba učitele 185 // 15 Zadáváme úkoly 189 // 15.1 Zadání úkolu 189 //
15.1.1 Časová omezení 190 // 15.1.2 Typy úkolu 191 // 15.2 Hodnocení úkolů 192 // 15.2.1 Kde se nastavuji hodnotící škály? 193 // 15.2.2 Jak se vlastně zadá klasické školní známkování? 193 // 15.3 Hromadné stažení úkolů 193 // 16 Komunikujeme - nástroje pro interaktivní komunikaci 197 // 16.1 BigBlueButton 203 // 16.1.1 Bude to mluvit česky? 204 // 16.1.2 Sdílení obrazovky, prezentace 204 // 16.1.3 Komunikace 205 // 16.1.4 Hlasovací systém 205 // 16.1.5 Předání slova nebo tabule 206 // 16.1.6 Další nastavení 207 // 16.1.7 Zhodnocení BigBlueButton 207 // 17 Odměňujeme a motivujeme 211 // 17.1 Jak motivovat? 211 // 17.2 Požadavky na nastavení 211 // 17.3 Sledování plnění 212 // 17.4 Podmíněný přístup 214 // 17.5 Odznaky 215 // 17.6 Certifikáty 217 // 18 Úpravy pro uživatele se specifickými nároky 221 // 18.1 Kdo jsou uživatelé se specifickými nároky a proč je důležité // pro ně upravovat výukové materiály? 221 // 18.2 Proč je dobré zabývat se úpravami materiálů? 222 // 18.3 Úpravy dokumentů pro čtenáře se zrakovým postižením 223 // 18.3.1 Ukázky úprav 224 // 18.4 Co můžeme udělat pro uživatele se specifickými nároky v LMS Moodle 227 // 19 Jak využít informace o chování uživatelů ? vylepšení kurzů 233 // 19.1 Standardní nástroje v LMS Moodle 233 // 19.2 Pluginy pro pokročilé statistiky 236 // 19.2.1 Overview statistics (Přehledové statistiky) 236 // 19.2.2 Analytics 237 // 20 Zpětná vazba evaluace v e-learningu (zjišťujeme, co se uživatelům líbí a co ne) 243 // 20.1 Evaluační nástroje LMS Moodle 243 // 20.1.1 Anketa 243 // 20.1.2 Průzkum 246 // 20.1.3 Dotazník 248 // 20.2 Využití Google Formulářů 253 // 20.3 Využití pokročilého systému LimeSurvey 254 // 21 Úpravy uživatelského rozhraní a moduly 261 // 21.1 Změna vzhledu LMS Moodle 261 //
21.1.1 CSS styly 262 // 21.2 Nastavení motivu 263 // 21.3 Výběr jazyka 264 // 21.4 Nastavení titulní stránky 264 // 21.5 Postranní panely 265 // 21.6 Moduly 265 // 22 Případové studie 271 // 22.1 Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové 271 // 22.1.1 Charakteristika organizace 271 // 22.1.2 Časová posloupnost 271 // 22.1.3 Důvody implementace 271 // 22.1.4 Způsob implementace 272 // 22.1.5 Zaškolení uživatelů 272 // 22.1.6 Způsob využití 273 // 22.1.7 Další informace 273 // 22.2 Ústav sociální práce Univerzity Hradec Králové // (výstup projektu ESF, včetně úprav pro studenty se specifickými nároky) 273 // 22.2.1 Charakteristika organizace 273 // 22.2.2 Časová posloupnost 273 // 22.2.3 Důvody implementace 274 // 22.2.4 Způsob implementace 274 // 22.2.5 Zaškolení uživatelů 275 // 22.2.6 Způsob využití 275 // 22.2.7 Další informace 275 // 22.3 MAPSHK 275 // 22.3.1 Charakteristika organizace 275 // 22.3.2 Časová posloupnost 276 // 22.3.3 Důvody implementace 276 // 22.3.4 Způsob implementace 276 // 22.3.5 Zaškolení uživatelů 277 // 22.3.6 Způsob využití 277 // 22.3.7 Další informace 277 // 22.4 Občanské sdružení Rokli 277 // 22.4.1 Charakteristika organizace 277 // 22.4. 2 Časová posloupnost 277 // 22.4.3 Důvody implementace 278 // 22.4.4Způsob implementace 278 // 22.4.5 Zaškolení uživatelů 278 // 22.4.6 Způsob využití 278 // 22.4.7 Další informace 279 // 22.5 Střední škola gastronomická a hotelová 279 // 22.5.1 Charakteristika organizace 279 // 22.5.2 Časová posloupnost 279 // 22.5.3 Důvody implementace 279 // 22.5.4 Způsob implementace 280 // 22.5.5 Zaškolení uživatelů 280 // 22.5.6 Způsob využití 280 // 22.5.7 Další informace 280 // 22.6 VOŠZ a SZŠ Hradec Králové 281 // 22.6.1 Charakteristika organizace 281 // 22.6.2 Časová posloupnost 281 //
22.6.3 Důvody implementace 281 // 22.6.4 Způsob implementace 281 // 22.6.5 Zaškolení uživatelů 282 // 22.6.6 Způsob využití 282 // 22.6.7 Další informace 283 // 22.7 Základní škola a mateřská škola Březová - „škola na konci světa" 283 // 22.7.1 Charakteristika organizace 283 // 22.7.2 Časová posloupnost 283 // 22.7.3 Důvody implementace 284 // 22.7.4 Způsob implementace 285 // 22.7.5 Zaškolení uživatelů 285 // 22.7.6 Způsob využití 286 // 22.7.7 Další informace 287 // 23 Použitá literatura 291
(OCoLC)949214716
cnb002778590

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC